- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Książki / raporty
-
Nie będzie neutralności klimatycznej bez zmian w transporcie towarów
2021-06-02
Urszula Stefanowicz, Polski Klub Ekologiczny Okręgu Mazowieckiego, ekspertka Koalicji Klimatycznej
Największa w Europie flota ciężarówek jest zarejestrowana w Polsce. Obecnie niemal co trzecia ciężarówka na unijnym rynku należy do polskiej firmy przewozowej. Nasz kraj jest też jednym z trzech, obok Niemiec i Włoch, gdzie przewidywany jest najszybszy dalszy wzrost liczby tych pojazdów. Oznacza to też ogromne wyzwanie związane z przestawieniem transportu towarów na bezemisyjne tory.
Więcej
-
Branża lotnicza chce wykorzystywać wodór jako paliwo
2021-05-28– Polski przemysł lotniczy ma szansę zaistnieć w zielonej transformacji tego sektora – ocenia Marek Darecki, prezes Doliny Lotniczej. Jak wskazuje, „zazielenienie” lotnictwa to proces, od którego nie ma już odwrotu, a największy potencjał w dekarbonizacji tego sektora stwarza wykorzystanie ciekłego wodoru jako paliwa. – To właśnie chcemy robić w Dolinie Lotniczej – zaznacza ekspert. Szansą na rozwój prac w tym zakresie może być utworzenie Podkarpackiej Doliny Wodorowej.
Więcej
-
Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
2021-05-21Debatować każdy może, czasem lepiej, a czasem gorzej. Ważne jednak by debatować, bo poruszane są wtedy ważne kwestie i współczesne problemy z którymi czasem trzeba się zmierzyć. Kolejna debata od portalu chronmyklimat.pl, będzie dotyczyła tematyki zmian w transporcie, które mogą korzystnie wpłynąć na klimat.
Więcej
-
Samorządy muszą chronić dzieci przed spalinami
2021-05-20Polskie miasta należą̨ do jednych z najbardziej zanieczyszczonych w całej Europie, co roku plasując się na niechlubnym podium tych o najgorszej jakości powietrza. W znacznym stopniu przyczynia się do tego także transport drogowy, a naukowcy nie mają wątpliwości, że spaliny samochodowe mają bezpośredni wpływ na zdrowie i rozwój dzieci.
Więcej
-
Warszawa potrzebuje strefy czystego transportu
2021-04-26
Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych
FPPE otwiera dyskusję na temat stref czystego transportu w Warszawie. W ramach kampanii “Strefa Czystego Transportu - zmiana, o której warto rozmawiać” Fundacja będzie pokazywać jaki wpływ wprowadzenie SCT może mieć na poprawę jakości powietrza, a tym samym zdrowia i życia mieszkanek i mieszkańców Warszawy.
Więcej
-
Fałszywe zwroty z transporcie
2021-04-21Nie we wszystkich krajach dobrze zaplanowano wydatki na transport w krajowych planach odbudowy. Są w tej kategorii dwa przykładu z Polski, ale w sumie w innych krajach zakusy na finansowanie szkodliwych inwestycji są większe. Możecie głosować na www.cashawards.eu.
Więcej
-
Transport na paliwa kopalne
2021-04-20Linie lotnicze czy spalinowe autobusy wciąż mogą być finansowane z niektórych planów odbudowy. Poznajcie trzy nominowane w tej kategorii przykłady działań zaproponowanych do finansowania z funduszy UE. Głosujcie na www.cashawards.eu.
Więcej
-
Duże miasta UE popierają zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2030
2021-04-15Aż 63%, a więc prawie dwie trzecie mieszkańców miast popiera wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi w Europie po 2030 roku - wynika z nowego sondażu internetowego YouGov przeprowadzonego w 15 europejskich miastach. Ogólnoeuropejskie wycofanie ze sprzedaży samochodów napędzanych paliwami kopalnymi jest jedną z opcji wartych rozważenia przez unijnych prawodawców, którzy opracowują obecnie szeroko zakrojone przepisy mające na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej Europy do 2050 roku.
Więcej
-
Nasze wnioski do KPO
2021-03-31
Wojciech Szymalski
Prezentujemy główne tezy wystąpienia dr Wojciecha Szymalskiego podczas wysłuchania publicznego dotyczącego zielonej, zrównoważonej mobilności w Krajowym Planie Odbudowy. Wysłuchanie odbyło się 30 marca 2021 roku. Dr Szymalski wystąpił jako przedstawiciel strony społecznej. Jego wystąpienia można posłuchać w minucie -5:05 materiału video.
Więcej
-
Polacy chcą elektromobilności, ale...
2021-03-30
Zielona Ostoja Renault
Ponad połowa Polaków wskazuje „Dzień bez samochodu” jako najbliższą im akcję ekologiczną. Aż 55% procent badanych wzięło w niej udział na przełomie ostatnich kilku lat. To dowód na to, że coraz bardziej zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości silników spalinowych, co nie powinno dziwić w kraju, którego jednym z największych wyzwań środowiskowych jest walka ze smogiem. Czy świadomość wpływa jednak na postawy zakupowe Polaków
w kontekście wyboru auta? Okazuje się, że niekoniecznie.
Więcej
-
Panie konduktorze, dokąd jedziemy?
2021-03-27
Wojciech Szymalski
Od momentu wstąpienia do Unii Europejskiej, a nawet już wcześniej, kolej otrzymuje olbrzymie środki finansowe na realizację inwestycji w infrastrukturę i tabor. W Polsce wiele się na kolei poprawiło, ale czy podoła ona nowym niskoemisyjnym wyzwaniom?
Więcej
-
Strefy z ograniczonym wjazdem do miast sposobem na czystsze powietrze
2021-03-25CE Delft przygotowało nowy raport dotyczący wpływu polityk transportowych na poziomie miast na redukcję zanieczyszczenia powietrza. Po lupą znalazły się m.in. strefy czystego transportu, opłaty za wjazd do miast czy strefy płatnego parkowania.
Więcej
-
Zrównoważone podróżowanie – czy to możliwe?
2021-03-24
Alicja Jankowska
Euromonitor International opublikował raport dotyczący zrównoważonego podróżowania– znajdziemy w nim ranking państw spełniających wymagania zrównoważenia sektora turystyki. Polska zajęła w nim 21 miejsce z 99.
Więcej
-
Kolej tworzy klimat, czas na stworzenie klimatu dla kolei
2021-03-15Już tylko dwa tygodnie dzieli nas od inauguracji raportu „Kolej dla klimatu – klimat dla kolei” – pierwszą tak ekspercką publikację opisującą kwestie ograniczania oddziaływania na środowisko w sektorze transportu zbiorowego.
Więcej
-
Polska nie jest jeszcze gotowa na auta elektryczne
2021-03-10Prawie co piąty Polak miał już okazję przynajmniej raz przejechać się samochodem elektrycznym – wynika z danych PSPA. To zasługa przede wszystkim car-sharingu. Współdzielone elektryki, które dla szerokiego grona Polaków stanowią pierwszy punkt styku z takimi pojazdami, nie pozwalają jednak na osiągnięcie rentowności biznesu. Z czterech takich usług dostępnych na polskim rynku, które były oparte wyłącznie na samochodach elektrycznych, trzy zakończyły już działalność.
Więcej
-
Strefy Czystego Transportu, czyli czysty absurd
2021-03-02
Wojciech Szymalski
Od dwóch lat próbujemy w Polsce wprowadzić strefy czystego transportu. Mają już takie Niemcy, Szwedzi, Anglicy, Belgowie, ale my zamiast naśladować najlepszych, wciąż próbujemy zrobić je po swojemu. I jak nam wychodzi? Też po polsku!
Więcej
-
Prace nad nową ustawą o elektromobilności na finiszu
2021-03-01To, jakie efekty przyniesie wprowadzenie w miastach stref czystego transportu, do których nie będą mogły wjeżdżać auta najbardziej zanieczyszczające powietrze, pokazał przykład wiosennego lockdownu. – W marcu 2020 roku w Warszawie na stacji pomiarów w al. Niepodległości w ciągu trzech tygodni jakość powietrza poprawiła się o jedną czwartą – mówi Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.
Więcej
-
Kalkulator emisji CO2 od elektromobilni.pl
2021-02-26Kalkulator emisji CO2 to kolejne narzędzie uruchomione w ramach kampanii społecznej elektromobilni.pl. Od teraz każdy kierowca lub potencjalny nabywca samochodu elektrycznego może obliczyć, w jakim stopniu zredukuje ślad węglowy swojego pojazdu w porównaniu do auta spalinowego na etapie eksploatacji. W przypadku niektórych modeli, przy rocznym przebiegu 15 tys. km, ładowanie energią ze źródeł odnawialnych ogranicza emisję dwutlenku węgla o ponad 3,5 tony!
Więcej
-
Ile gazów cieplarnianych emitują środki transportu w Warszawie?
2021-02-25
Wojciech Szymalski
W ślad za wskaźnikami zużycia energii w warszawskich środkach transportu pasażerskiego, publikujemy także wskaźniki emisyjne. Dzięki nim możemy porównywać ze sobą emisje gazów cieplarnianych związane z podróżowaniem samochodem czy komunikacją publiczną.
Więcej
-
Emisje z transportu w Warszawie na tle innych krajów
2021-02-25
Wojciech Szymalski
Jakkolwiek nie jest łatwo znaleźć dane o emisjach dla środków transportu pasażerskiego dla konkretnych miast na świecie (w zasadzie jest to prawie niemożliwe), zdecydowaliśmy się pokazać, jak środki transportu pasażerskiego w Warszawie emitują na tle środków transportu w innych krajach na świecie.
Więcej
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności