- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Książki / raporty
-
Konferencja: Kolej dla klimatu
2021-02-24Nie ma bardziej ekologicznej formy transportu niż kolej. Wraz z inauguracją Europejskiego Roku Kolei, w Warszawie, odbędzie się konferencja branżowa „Kolej dla klimatu”. 29 marca br. eksperci zaprezentują raport przedstawiający wpływ pociągów na ochronę środowiska naturalnego.
Więcej
-
Ile energii zużywają środki transportu w Warszawie?
2021-02-18
Wojciech Szymalski
Aby ograniczyć emisje gazów cieplarnianych z transportu pomocna nam jest znajomość ilości zużywanej przez poszczególne środki transportu energii. Możemy wtedy porównywać ze sobą wydatki energetyczne związane z podróżowaniem samochodem czy komunikacją publiczną. Od niedawna znamy tego typu wskaźniki także dla transportu pasażerskiego z Warszawy.
Więcej
-
Władze miast przespały pandemiczną szansę w transporcie
2021-02-18
Wojciech Szymalski
W pandemii wiele, zwłaszcza europejskich, miast zdecydowało się znacznie szerzej otworzyć swoje ulice dla pieszych i rowerzystów. Niestety, raczej nie stało się tak w polskich miastach. Dziś kiedy pandemia wygada wiemy, że władze polskich miast przespały swoją szansę na bardziej zrównoważoną politykę transportową.
Więcej
-
Żegluga czy kolej za pieniądze z UE?
2021-02-11
Wojciech Szymalski
Projekt umowy partnerstwa między Unią Europejską a Polską przewiduje rozwój wodnej (śródlądowej oraz morskiej) infrastruktury transportowej w sieci TEN-T i poza siecią, w tym portów. Czy to racjonalny kierunek. Przypominamy ustalenia raportu „Żegluga czy kolej?” przygotowanego na rzecz WWF Polska.
Więcej
-
Ile emituje transport towarów? - przykład Holandii i Niemiec
2021-02-11
Wojciech Szymalski
Aby stwierdzić, który środek transportu zużywa mniej energii trzeba wyliczyć wskaźnik intensywności emisyjnej wykonywanych za jego pomocą przewozów. W Polsce nie robi się tego regularnie, ale w Holandii i Niemczech już tak. Sprawdźmy co lepsze: żegluga czy kolej? samochody czy statki?
Więcej
-
Sprawiedliwa transformacja w lotnictwie- sprawiedliwe przejście na mobilność bezpieczną dla klimatu
2021-02-08Pandemia Covid-19 unieruchomiła transport lotniczy. Sam przemysł lotniczy spodziewa się, że w ciągu najbliższych kilku lat obniży zdolności produkcyjne. W niniejszym dokumencie omówiono, w jaki sposób można zagwarantować długoterminowe bezpieczeństwo pracowników i dotkniętych społeczności, bez powrotu do biznesu, jaki funkcjonował dotychczas.
Więcej
-
Europejski Atlas Mobilności
2021-02-05W środę (3 lutego 2021) poprzez internet udostępniono Europejski Atlas Mobilności. To napisane przystępnym językiem wydawnictwo z wieloma infografikami pokazuje jak wygląda i co można zmienić w mobilności Europejczyków. Wydawnictwo chwali sobie sam Frans Timmermans, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej.
Więcej
-
Spadł ruch drogowy, ale kupujemy więcej SUV-ów
2021-01-28
Wojciech Szymalski
W 2020 roku ze względu na pandemię koronawirusa znacząco spadł ruch drogowy w większości miast na świecie. Wraz z ruchem spadły emisje gazów cieplarnianych z transportu. Jednak w przyszłości może nas czekać szybszy wzrost emisji, bo boom wciąż przeżywał rynek samochodów typu SUV, czyli najbardziej paliwożernych wśród sprzedawanych samochodów osobowych.
Więcej
-
Boeing planuje debiut samolotów w 100% zasilanych biopaliwami do 2030 roku
2021-01-27Boeing Co ujawnił plany dostarczenia komercyjnych samolotów zdolnych do wykorzystania w 100% biopaliw do 2030r. Korzystając z istniejących technologii zgodnie z obowiązującymi przepisami, może używać tylko mieszanek biopaliw do 50%.
Więcej
-
Transport publiczny przechodzi na elektromobilność
2021-01-22Transport publiczny jest w coraz większym stopniu zeroemisyjny. 130 autobusów elektrycznych kupiły już Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie. Do 2027 roku sprzedaż elektrycznych autobusów zwiększy się na całym świecie niemal siedmiokrotnie.
Więcej
-
II linia warszawskiego metra nie obniża emisji
2021-01-21
Wojciech Szymalski
W 2020 roku, bez fajerwerków ze względu na COVID-19, otwarto kolejne 3 stacje II linii metra. Niestety mimo, iż to bardzo sprawny środek transportu publicznego, jego budowa w Warszawie póki co nie przynosi ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.
Więcej
-
Czy Europejski Rok Kolei przywróci Europę na tory?
2021-01-21W jaki sposób Europejski Rok Kolei 2021 może wesprzeć Europejski Zielony Ład i zrównoważoną odbudowę po pandemii?
Więcej
-
Co może zrobić Polska, aby postawić kolej na tory?
2021-01-21Przedstawiamy tłumaczenie rekomendacji dla Polskiej kolei przedstawionych w raporcie „Hop on the train: A Rail Renaissance for Europe”. W raporcie rekomendacje przedstawino także dla Niemiec, Francji i Hiszpanii.
Więcej
-
Liderzy w kategorii bezemisyjnych autobusów
2021-01-18
Transport&Environment
Według najnowszych danych organizacji pozarządowej Transport & Environment, prym pod względem liczby jeżdżących po ulicach autobusów zeroemisyjnych wiedzie Dania, gdzie aż 78% nowych pojazdów to pojazdy elektryczne. W Luksemburgu i Holandii odsetek ten wynosi dwie trzecie.
Więcej
-
Most Południowy zwiększy emisje gazów cieplarnianych w Warszawie
2021-01-15
Wojciech Szymalski
Tuż przed świętami Bożego Narodzenia oddano do użytku Most Południowy w Warszawie. To największa w ostatnich latach inwestycja w Warszawie, która zwiększy emisję gazów cieplarnianych.
Więcej
-
Norwedzy kupują nowe elektryki, Polacy wolą szrot
2021-01-08Wstępne dane z Norwegii pokazują, że w 2020 roku kupiono tam ponad 50% samochodów elektrycznych na całym rynku. W Polsce w 2020 roku sprowadzano natomiast zza granicy rekordowo stare samochody – ich średni wiek wynosił ponad 12 lat.
Więcej
-
Polska potrzebuje Stref Czystego Transportu
2020-12-14O tym, że zasady funkcjonowania Stref Czystego Transportu muszą być zmienione, jeśli chcemy wykorzystać potencjał tego narzędzia w walce ze smogiem, wiadomo od dawna. Teraz, kiedy ustawa o elektromobilności jest nowelizowana, pojawiła się szansa na naprawę sytuacji. Jeśli z niej nie skorzystamy, w Polsce nadal ani jedna taka strefa nie powstanie. Zmiany w regulacji muszą być jednak przemyślane. Zdaniem większości ekspertów najlepiej zrobimy sięgając po sprawdzone rozwiązania z innych krajów Europy, gdzie ustanowiono już ponad 250 tego typu stref.
Więcej
-
Zabójczy smog z samochodowych spalin
2020-12-04NIK o eliminowaniu z ruchu drogowego pojazdów nadmiernie emitujących substancje szkodliwe.
Więcej
-
Za trzy lata 18 proc. firm będzie mieć elektryczne auta w swoich flotach
2020-12-01Floty polskich firm będą coraz bardziej zelektryfikowane. Dziś z pojazdów elektrycznych korzysta 3 proc. firm, a za trzy lata będzie to już 18 proc., czyli sześciokrotnie więcej – wynika z ostatniego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory. To niejedyny wyraźny trend w tym segmencie.
Więcej
-
Zmiana ram polityki klimatycznej zagraża osiągnięciu celu na 2030 rok Nieformalne spotkanie Rady UE
2020-11-27Rządy europejskie omawiały wczoraj plany klimatyczne UE na 2030 rok, by dojść do porozumienia przed Radą Europejską 10 grudnia. Tymczasem organizacje pozarządowe ostrzegają, że proponowane przez Komisję Europejską zmiany w instrumentach prawnych określających strukturę polityki klimatycznej Unii są ryzykowne. Ich wprowadzenie zagraża realizacji celów w zakresie redukcji emisji. Może też skutkować przeniesieniem obciążeń na uboższych obywateli. [1] [2]
Więcej
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności