- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Transport
Coraz więcej elektrycznych samochodów w Europie (17545)
2014-08-07Drukuj
Sprzedaż samochodów na prąd w Europie w 2013 r. podwoiła się – czwarty rok z rzędu. W Holandii i Norwegii już co dwudziesty kupujący decyduje się na taki rodzaj pojazdu.
W zeszłym roku w Europie sprzedano 50 tys. samochodów na prąd. Stanowiło to 0,4% wszystkich samochodów sprzedanych w 2013 r. To na razie niewiele, ale trend jest rosnący i jeśli się utrzyma, to w przyszłym roku będzie sprzedanych już 100 tys., a za 10 lat – milion tego typu aut.
Analizy rynku dokonała organizacja pozarządowa Transport & Environment, która zrzesza na szczeblu europejskim krajowe organizacje ekologiczne zajmujące się kwestiami wpływu transportu na środowisko. Według ich oceny do 2025 r. udział samochodów elektrycznych w sprzedaży na rynku europejskim powinien osiągnąć 10%.
Rynek w Europie jest na razie bardzo dynamiczny. Liderzy sprzedaży z 2012 r.: Opel Ampera i Peugeot iOn i Citroën C-zero utracili dotychczasową pozycję na rzecz innych graczy na rynku: Renault Zoe, Mitsubishi Outlander i Volvo V60 plug-in. Nadal jednak w wynikach sprzedaży liderem jest Nissan Leaf (więcej informacji tutaj).
Takie zmiany są charakterystyczne dla Europy, gdzie nie wykształcił się jeszcze dominujący gracz na rynku samochodów elektrycznych. Jak zauważa raport International Council on Clean Transportation, amerykańskiej organizacji pozarządowej zajmującej się czystą technologią w transporcie, na rynku europejskim główne siedem marek kontroluje tylko ok. 50% całego rynku, a pozostała część jest w rękach mniejszych producentów.
Obecne wyniki sprzedaży dają Europie jedną czwartą udziału w rynku obrotu takimi samochodami. Nasz kontynent jest w tym względzie daleko za Japonią czy Stanami Zjednoczonymi. Tylko stan Kalifornii ma 4% udziału w światowym rynku.
źródło: Euractiv.pl
www.euractiv.pl
Podobne artykuły
- Więcej stacji ładowania i jednakowe wtyczki. Tak chce Unia
Zgodnie z nową dyrektywą Unii Europejskiej, dotyczącą unijnej infrastruktury dla paliw alternatywnych, nastąpi m.in. ujednolicenie wtyczek do samochodów elektrycznych. Parlament Europejski przyjął sprawozdanie w tej sprawie.
Więcej
- Duński rząd dofinansuje wypożyczalnię 400 samochodów elektrycznych
Sieć wypożyczalni samochodów Avis w Danii, dzięki dofinansowaniu ze środków Duńskiej Agencji Energii, zakupiła 400 elektrycznych nowych elektrycznych modeli Nissan LEAF i tym samym ustanowiła nowy rekord wielkości prywatnego zamówienia na pojazdy elektryczne japońskiego producenta.
Więcej
- Gdański magistrat sprawdzi samochody elektryczne
Urzędnicy z gdańskiego magistratu testują dwa elektryczne Nissany Leaf, które otrzymali od koncernu energetycznego Energa. Jeśli przekonają się do elektrycznych aut, jeszcze w tym roku ogłoszą przetarg na zakup czterech tego typu pojazdów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności