- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Publikacje zagraniczne
Rusza ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna „Misja-emisja” (16719)
2014-01-19Drukuj
Portal ChrońmyKlimat.pl objął swoim patronatem ogólnopolską kampanię edukacyjno-informacyjną "Misja-emisja". Rozpoczęła się ona z początkiem stycznia, a jej celem jest ograniczenie zanieczyszczenia powietrza spowodowanego tzw. niską emisją poprzez podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie proekologicznych sposobów ogrzewania i korzyści płynących dla ludzkiego zdrowia oraz środowiska z likwidacji tego zjawiska.
Kampania "Misja-emisja" jest obszerną inicjatywą o charakterze edukacyjno-informacyjnym, zorganizowaną przez firmę Abrys, a współfinansowaną przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nadrzędny cel tego ogólnokrajowego przedsięwzięcia to walka z niską emisją poprzez zwiększenie świadomości społeczeństwa w zakresie zagrożeń dla zdrowia ludzi i środowiska, jakie niosą za sobą korzystanie z nisko sprawnych urządzeń grzewczych, spalanie złej jakości paliw energetycznych, a także zły stan techniczny instalacji kotłowych oraz ich nieprawidłowa eksploatacja.
Kampania skierowana jest do ogółu społeczeństwa, a w działania prowadzone podczas jej trwania szczególnie zaangażowani zostaną mieszkańcy, którzy będą utrwalać proekologiczne nawyki oraz stosować w praktyce wiedzę dotyczącą nowoczesnych technologii grzewczych. Jednostki samorządu terytorialnego zostaną zachęcone do pozyskiwania środków finansowych, dzięki którym mieszkańcy ich gminy lub miasta będą mogli ogrzewać swoje domy za pomocą nowych urządzeń grzewczych i instalacji solarnych czy przeprowadzić termomodernizację budynków mieszkalnych. Przedsiębiorstwa ciepłownicze zmotywują ludność do przyłączania swoich domów do sieci ciepłowniczych i korzystania z ciepła systemowego. Edukatorzy, tj. nauczyciele oraz pracownicy ośrodków edukacyjnych, dzięki specjalnie przygotowanym dla nich konkursom, filmom, komiksom oraz scenariuszom, lekcji będą szerzyć wiedzę o problemie niskiej emisji.
Ikoną projektu, która towarzyszyć będzie wszystkim realizowanym w ramach kampanii wydarzeniom, jest postać byłego kominiarza Dymskiego, dzielnego pogromcy dymonów (trujących dymów powstających wskutek niskiej emisji). Jego życiowe zadanie – misja – to walka z niską emisją.
Będzie się działo!
Oficjalna konferencja prasowa otwierająca projekt odbędzie się 6 lutego w Centrum Prasowym PAP w Warszawie, jednak rywalizacja o laur gminy lub miasta, które podejmą najwięcej inicjatyw związanych z likwidacją niskiej emisji w konkursie „Gmina z misją" rozpoczęła się już w pierwszych dniach stycznia i potrwa do końca września 2014 r. Nieco krócej, do maja 2014 r., swoje propozycje scenariuszy lekcyjnych do konkursu "Lekcja o niskiej emisji" zgłaszać mogą nauczyciele, pracownicy edukacyjni bądź studenci kierunków pedagogicznych. Uczestnicy konkursu, prowadząc przygotowane przez siebie zajęcia, będą mogli wzbogacić je, korzystając ze specjalnie przygotowanych dla uczniów materiałów edukacyjnych: m.in. komiksu „Dymski kontra dymony" oraz spotów filmowych, w których główną rolę także odgrywał będzie Dymski.
W pierwszym tygodniu marca br. na specjalnej konferencji "Niska emisja – poważny problem" gościć będą prelegenci i przedstawiciele środowisk akademickich, którzy wieloaspektowo rozpatrzą problem niskiej emisji w Polsce. Konferencja skierowana jest do reprezentantów samorządów terytorialnych. Osoby, które nie będą mogły przybyć na spotkanie, zyskają możliwość uczestnictwa w transmisji on-line za pośrednictwem strony projektu www.misja-emisja.pl. To właśnie na tej witrynie od chwili rozpoczęcia kampanii pojawiają się informacje dotyczące problemu niskiej emisji w Polsce, w tym m.in. dobre praktyki stosowane przez gminy w zakresie walki z niską emisją czy baza wiedzy, opierająca się na merytorycznych artykułach przygotowywanych przez specjalistów. Wkrótce na stronie zamieszczony zostanie także symulator emisji, pozwalający na oszacowanie skutków spalania w piecach różnych surowców – oleju, węgla, gazu, ekogroszku czy odpadów. Zagadnieniom związanym z wpływem niskiej emisji na stan środowiska, rolą samorządów lokalnych w procesie likwidacji niskiej emisji czy finansowaniem proekologicznych przedsięwzięć poświęcone będą specjalne publikacje, dołączone do lutowego oraz listopadowego wydania "Przeglądu Komunalnego".
Informacji o kampanii nie zabraknie także w mediach społecznościowych. Od początku trwania projektu aktywny będzie profil facebookowy, zaś sukcesywnie od lutego 2014 r. co dwa miesiące na kanale YouTube kampanii zaczną pojawiać się edukacyjne spoty filmowe z Dymskim w roli głównej. Przez cały rok trwania kampanii dostawcy ciepła systemowego będą zachęcać mieszkańców miast i gmin do podłączania swoich domów do miejskiej sieci ciepłowniczej dzięki organizowanym pod hasłem "Ciepło, cieplej... ciepłownia" dniom otwartym. Na terenie Poznania w kwietniu 2014 r. zorganizowana zostanie gra miejska "Porwanie Dymskiego", mająca na celu zainteresowanie większego grona osób problemem niskiej emisji.
Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli Ministerstwo Środowiska, Główny Inspektor Ochrony Środowiska, Związek Miast Polskich oraz Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie.
ChronmyKlimat.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności