więcej


Publikacje zagraniczne

Portal społecznościowy Facebook przechodzi na zieloną stronę mocy (13734)

2011-12-17

Drukuj

facebookPo 20 miesiącach prowadzenia kampanii, Greenpeace i Facebook ogłosili 16 grudnia początek współpracy na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii, zachęcenia producentów do wykorzystania nowych technologii jej produkcji i przygotowania programów zachęcających użytkowników portalu społecznościowego do oszczędzania energii oraz zaangażowania ich w działania wspierające wykorzystanie energii odnawialnej.

Greenpeace dwa lata temu uruchomiło globalną kampanię "Znielub węgiel" (Unfriend Coal), którą wsparło 700 tys. użytkowników Facebooka, w tym spora grupa użytkowników z Polski. Głównym celem kampanii było przekonanie firmy do wykorzystania energii z odnawialnych źródeł do zasilania nowych serwerowni.

Wiadomość od Facebooka jest jasna: od dziś będą działać na rzecz przekonania największych dostawców energii, by ci produkowali ją z odnawialnych źródeł. Ten przykład może posłużyć jako wzór do naśladowania dla innych dużych firm. Zmiana w kierunku wykorzystania czystej energii pomoże w zmaganiach o ochronę klimatu, jak również wesprze rozwój gospodarki, m.in. poprzez zapewnienie tysięcy nowych miejsc pracy.

{youtube}4j9aPT74w5M{/youtube}

Celem Facebooka jest zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnym bilansie zużycia energii, włączając w to zasilenie nowych centrów baz danych. Firma zobowiązała się również do budowania swojej pozycji lidera wśród firm branży IT poprzez uczestnictwo w Open Compute Project i w ten sposób zachęcić innych do korzystania z energii odnawialnej.

Facebook czeka na dzień, w którym głównym źródłem energii będzie ta pochodząca z odnawialnych źródeł. Ważnym krokiem jest podjęcie zobowiązania, że energią priorytetową dla nowych serwerowni będzie energia odnawialna. Greenpeace jest bardzo aktywny na Facebooku i dzięki mediom społecznościowym angażuje ludzi do działania na rzecz lepszej przyszłości, bardzo cieszy się więc z nawiązanej współpracy.

Elementem podpisanego porozumienia jest deklaracja ze strony społecznościowego giganta o wywieraniu nacisku na prowadzenie dalszych badań nad możliwością podnoszenia efektywności energetycznej. Facebook obiecał również nawiązać dialog z dostawcami energii w celu zwiększenia dostaw czystej energii.

Facebook podnosi poprzeczkę firmom IT, takim jak Apple, IBM, Microsoft czy Twister, w wyścigu o stosowanie najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. Kampania "Znielub węgiel" udowodniła, że ludzie na całym świecie chcą, by portale społecznościowe były zasilanie zieloną energią. Greenpeace będzie kontynuował działania na rzecz zmian w sektorze IT w tym kierunku.

 

źródło: Greenpeace

Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej