- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Polityka klimatyczna
Wyciekłe prawo klimatyczne UE nie ustala wymaganego tempa pilnych działań w dziedzinie klimatu (21194)
2020-03-04Drukuj
Wczorajszy wyciek europejskiego prawa klimatycznego pokazuje, że Komisja zamierza ustanowić wyższe cele klimatyczne i poddać je pięcioletniemu mechanizmowi przeglądu, ale nie zobowiązuje się do przyspieszenia propozycji zwiększenia unijnego celu klimatycznego do 2030 r. Terminowe i znaczne udoskonalenie celu na 2030 r. jest jednak kluczowe, jeśli UE ma dawać przykład przed tegoroczną kluczową konferencją klimatyczną.
Wyciekłe prawo jest wyraźnie sprzeczne ze wspólnym wezwaniem 12 państw członkowskich UE, domagającym się od Komisji Europejskiej przedstawienia wniosku w sprawie celu klimatycznego do 2030 r. jak najszybciej, a najpóźniej do czerwca 2020 r., aby umożliwić rządom UE omówienie poziomu docelowego w czerwcu Rada Europejska
Reagując na wyciekające prawo, Wendel Trio, dyrektor Climate Action Network (CAN) Europe powiedział: „Europejskie prawo klimatyczne może stać się pustą skorupą, ponieważ wyciekający projekt nie zawiera jasnej mapy drogowej na drodze UE do osiągnięcia uzgodnionego celu neutralności klimatu na 2050 r., 2030 r. jest głównym kamieniem milowym. Proponując zwiększenie celu do 2030 r. dopiero we wrześniu, Komisja nie da państwom członkowskim czasu na osiągnięcie porozumienia do COP26 w listopadzie, czyli międzynarodowego terminu, w którym wszystkie kraje muszą zobowiązać się do nowych, ambitnych obietnic klimatycznych na 2030 r. UE musi mieć swój własny dom w porządku i szybko popychać inne kraje do wniesienia znacznego wkładu na długo przed terminem. ”
Trio dodał: „Teraz Rada Europejska musi działać niezwłocznie i podnieść ambicje klimatyczne UE do 2030 r. zgodnie z sytuacją kryzysową, w obliczu której stoimy. W tym celu musi rozpocząć dyskusję na temat celu klimatycznego do 2030 r. na marcowym i czerwcowym szczycie Rady Europejskiej i dopilnować, aby UE uzgodniła nowy cel 65% redukcji emisji, aby blok pozostał na dobrej drodze do osiągnięcia celu 1,5 ° C porozumienia paryskiego . Uzgodnienie go przed wrześniowym szczytem UE-Chiny zapewni UE kluczową okazję, by dać przykład i stworzyć międzynarodowy impet do COP 26. Jeśli przywódcy zdecydują się nie dotrzymać terminu Glasgow, chętnie podważają porozumienie paryskie i zdradzają wszystkich obywatele i młodzież żądający odpowiedniej reakcji, aby zapobiec załamaniu klimatu ”.
Ponadto Rada i Parlament Europejski muszą udoskonalić prawo, tak aby przewidywało utworzenie niezależnego naukowego organu doradczego, jedynej gwarancji, że cele klimatyczne UE opierają się na najnowszych dostępnych danych naukowych.
Źródło: caneurope.org
Podobne artykuły
- Geotermia Pyrzyce
Odnawialne źródła energii w województwie zachodniopomorskim - Geotermia Pyrzyce. O całej instalacji i sposobie działania geotermii, opowiadał Radosław Baranowski, specjalista ds. technicznych Geotermii Pyrzyce, w ramach szkolenia zorganizowanego przez Instytut na rzecz Ekorozwoju w dniu 29 listopada 2019 roku.
Więcej
- Ruszyła XII edycja Krajowego Konkursu Energetycznego - zapraszamy do udziału!
1 marca wystartowała XII edycja Krajowego Konkursu Energetycznego im. profesora Jacka Malko. Po raz kolejny zdolni młodzi ludzie, pasjonujący się energetyką i ekologią, mają szansę stanąć w szranki i zaprezentować swoje pomysły ekspertom z branży.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności