- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
Książki / raporty
Portal społecznościowy Facebook przechodzi na zieloną stronę mocy (13734)
2011-12-17Drukuj
Po 20 miesiącach prowadzenia kampanii, Greenpeace i Facebook ogłosili 16 grudnia początek współpracy na rzecz wykorzystania alternatywnych źródeł energii, zachęcenia producentów do wykorzystania nowych technologii jej produkcji i przygotowania programów zachęcających użytkowników portalu społecznościowego do oszczędzania energii oraz zaangażowania ich w działania wspierające wykorzystanie energii odnawialnej.
Greenpeace dwa lata temu uruchomiło globalną kampanię "Znielub węgiel" (Unfriend Coal), którą wsparło 700 tys. użytkowników Facebooka, w tym spora grupa użytkowników z Polski. Głównym celem kampanii było przekonanie firmy do wykorzystania energii z odnawialnych źródeł do zasilania nowych serwerowni.
Wiadomość od Facebooka jest jasna: od dziś będą działać na rzecz przekonania największych dostawców energii, by ci produkowali ją z odnawialnych źródeł. Ten przykład może posłużyć jako wzór do naśladowania dla innych dużych firm. Zmiana w kierunku wykorzystania czystej energii pomoże w zmaganiach o ochronę klimatu, jak również wesprze rozwój gospodarki, m.in. poprzez zapewnienie tysięcy nowych miejsc pracy.
{youtube}4j9aPT74w5M{/youtube}
Celem Facebooka jest zwiększenie udziału energii odnawialnej w ogólnym bilansie zużycia energii, włączając w to zasilenie nowych centrów baz danych. Firma zobowiązała się również do budowania swojej pozycji lidera wśród firm branży IT poprzez uczestnictwo w Open Compute Project i w ten sposób zachęcić innych do korzystania z energii odnawialnej.
Facebook czeka na dzień, w którym głównym źródłem energii będzie ta pochodząca z odnawialnych źródeł. Ważnym krokiem jest podjęcie zobowiązania, że energią priorytetową dla nowych serwerowni będzie energia odnawialna. Greenpeace jest bardzo aktywny na Facebooku i dzięki mediom społecznościowym angażuje ludzi do działania na rzecz lepszej przyszłości, bardzo cieszy się więc z nawiązanej współpracy.
Elementem podpisanego porozumienia jest deklaracja ze strony społecznościowego giganta o wywieraniu nacisku na prowadzenie dalszych badań nad możliwością podnoszenia efektywności energetycznej. Facebook obiecał również nawiązać dialog z dostawcami energii w celu zwiększenia dostaw czystej energii.
Facebook podnosi poprzeczkę firmom IT, takim jak Apple, IBM, Microsoft czy Twister, w wyścigu o stosowanie najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. Kampania "Znielub węgiel" udowodniła, że ludzie na całym świecie chcą, by portale społecznościowe były zasilanie zieloną energią. Greenpeace będzie kontynuował działania na rzecz zmian w sektorze IT w tym kierunku.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności