więcej


Książki / raporty

Fundacja Aeris Futuro i Tchibo przeprowadziły ekologiczny projekt edukacyjno-szkoleniowy (10592)

2010-08-18

Drukuj
img style='float:left; margin: 0 6px 6px 0;'Fundacja Aeris Futuro i Tchibo wspólnie zrealizowały w sierpniu projekt edukacyjno-szkoleniowy skierowany do pracowników Tchibo. Jego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej pracowników Tchibo oraz zachęcenie ich do podejmowania inicjatyw ekologicznych w miejscu pracy. W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich placówkach kolekcję produktów pozwalających oszczędzać prąd, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.
Projekt zrealizowany został w trakcie tzw. zielonego tygodnia w Tchibo. Poszczególne dni zielonego tygodnia poświęcone były wybranym obszarom: ochronie lasów, powietrza oraz zasobów wodnych. Akcja rozpoczęła się od „Ekologicznego ABC”, w ramach którego pracownicy Tchibo poznali szczegóły polityki środowiskowej firmy oraz wzięli udział w badaniu nt. ekologicznych praktyk firmy. Zachęceni zostali również do udziału w konkursie na inicjatywy biznesowe zgodne z ideą odpowiedzialnego biznesu.

W siedzibie firmy Tchibo pojawiły się naklejki zachęcające do proekologicznych nawyków z zabawnymi hasłami – unikaj jednorazowych naczyń i znajomości’, ‘zgaś zbędne światło, rozpal wyobraźnię’. Powstało także specjalne stoisko Fundacji, pokazujące pracownikom „Las ekologicznych możliwości”. Pracownicy mogli wziąć udział w quizach i konkursach, m.in. na rozpoznawanie roślin i ziół. Na uczestników zabawy czekała słodka niespodzianka, a dla zwycięzców zostały przewidziane nagrody w postaci ekologicznych produktów. Korzystając z fundacyjnego kalkulatora CO2 każdy zainteresowany mógł obliczyć swój ślad klimatyczny. Ponadto eksperci z Aeris Futuro udzielali informacji oraz odpowiadali na pytania zainteresowanych.

Na warsztatach na temat eko-jazdy samochodem pokazane zostały możliwości, jak „dać powietrzu oddech” podczas użytkowania samochodu prywatnego i służbowego.

W eko nurcie” odbyło się także szkolenie terenowe, którego część miała miejsce podczas spaceru nad Wisłą w okolicy Cypla Czerniakowskiego. Elementem szkolenia był także lunch z lokalnych produktów ekologicznych. Doceniona została także „zielona postawa” uczestników warsztatów. Ci, którzy w czasie ich trwania mieli na sobie zielony element ubioru lub biżuterii, otrzymali miły upominek.

W trakcie realizowanego projektu przeprowadzona została także akcja mailingowa, dzięki której pracownicy Tchibo poznali ciekawostki ze świata ekologii oraz wskazówki, jak żyć w przyjaźni ze środowiskiem. W intranecie firmy Tchibo powstała ekologiczna podstrona, wzmacniająca przesłanie zielonego tygodnia.

Na koniec akcji każdy z pracowników mógł wyliczyć swój ślad klimatyczny. Dla tych, którzy zadeklarowali zmniejszenie swojego wpływu na środowisko naturalne Fundacja zasadzi dedykowane drzewka.

W czasie trwania projektu Tchibo wprowadziło do sprzedaży w swoich sklepach, stoiskach i w e-sklepie tchibo.pl kolekcję „Świecimy zielonym przykładem” oszczędzamy”. W jej skład wchodzą produkty pomagające oszczędzać energię elektryczną, wodę oraz ciepło niezbędne do ogrzania pomieszczeń.

Działania przeprowadzone w ramach projektu zostaną zoffsetowane przez Fundację Aeris Futuro. Na podstawie wyliczenia emisji CO2 oszacowana zostanie liczba drzew niezbędnych do posadzenia, aby ową emisję zneutralizować w określonym czasie. Fundacja w imieniu Tchibo zneutralizuje daną ilość wyemitowanego CO2 poprzez posadzenie i pielęgnację odpowiedniej liczby drzew. Niniejsza współpraca to dla Fundacji realizacja projektu „Czas na las” oraz kampanii edukacyjno-promocyjnej dla świadomego i zrównoważonego stylu życia „Zielone Wydarzenia”. – Przeprowadzony z Tchibo projekt to dla nas dowód na zainteresowanie jednostek biznesowych zrównoważonym rozwojem oraz poczuciem odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, czego propagowanie jest celem działalności Fundacji Aeris Futuro – mówi Joanna Mieszkowicz, prezes fundacji.

Informacje o Tchibo
Tchibo produkuje najwyższej jakości kawę od ponad 60 lat. Firma rozpoczynała działalność w Niemczech, dystrybuując kawę drogą wysyłkową. Dzięki nieustannemu rozwojowi stała się detalistą najwyższej klasy, zatrudniającym ponad 12 tys. pracowników w całej Europie i posiadającym 1200 własnych sklepów i ponad 45 tys. stoisk.
W Polsce Tchibo obecne jest od 1992 r. Reprezentuje unikalny model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych produktów użytkowych, oferowanych w tygodniowym cyklu w sklepach, na stoiskach Tchibo oraz w sklepie internetowym www.tchibo.pl.
Tchibo jest liderem ilościowym na rynku kawy w Polsce i liderem segmentu kawy mielonej (palonej). Kawa Tchibo Family jest liderem na rynku kawy i marką najchętniej wybieraną przez konsumentów.
Więcej na
www.tchibo.pl

O Fundacji Aeris Futuro
Misją działającej od 2006 r. fundacji Aeris Futuro jest skutecznie przeciwdziałanie globalnym zmianom klimatu, ochrona i zwiększenie różnorodności biologicznej i krajobrazowej, wspieranie rozwoju społeczności lokalnych oraz promowanie odpowiedzialnego biznesu. Jest jedyną w Polsce organizacją, która kompleksowo zajmuje się carbon offsets, projektami rekompensującymi emisje gazów cieplarnianych do powietrza. Stworzyła pierwszy i jedyny w Polsce KALKULATOR CO2 obejmujący szacowanie śladu klimatycznego (carbon footprint) oraz umożliwiający ograniczanie i zneutralizowanie tego śladu (carbon offsetting) poprzez sadzenie drzew i projekty zwiększające efektywności energetyczną. Eksperci Fundacji doradzają oraz szkolą w zakresie planowania i realizacji jedynych w Polsce zeroemisyjnych wydarzeń (carbon neutral events), tworzenia strategii CSR, raportów i kampanii społecznych oraz programów wolontariatu pracowniczego na rzecz zrównoważonego rozwoju, edukacji ekologicznej dzieci, młodzieży, studentów, pracowników firm. 

W roku bieżącym Fundacja prowadzi kampanię ekologiczno-promocyjną Zielone Wydarzenia na rzecz świadomego i zrównoważonego stylu życia.
Więcej na: www.aeris.eko.org.pl, www.zielonewydarzenia.pl

źródło: Fundacja Aeris Futuro
www.aeris.eko.org.pl

Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej