więcej


Książki / raporty

Elektryczne autobusy z Polski będą jeździć po Hanowerze (18005)

2014-12-18

Drukuj
galeria

Solaris Urbino 12 electric, fot. Solaris

Solaris Bus & Coach podpisał 5 grudnia 2014 roku kontrakt z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.

Będą to pierwsze autobusy elektryczne Solarisa nowej generacji, która swoją światową premierę miała w październiku tego roku, podczas targów IAA właśnie w Hanowerze.

Dostawa polskich autobusów elektrycznych do stolicy Dolnej Saksonii odbędzie się pod koniec 2015 roku. W 12-metrowych Urbino electric zostanie zamontowana nowatorska oś elektryczna ZF AVE 130, której konstrukcja zawierać będzie dwa wbudowane niezależne silniki elektryczne. Rozwiązanie to pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniży masę pojazdu. Niska waga autobusów wynika dodatkowo z tego, że konstrukcja nowego Solarisa jest o kilkaset kilogramów lżejsza niż u poprzednika. W elektrobusach zostaną zastosowane baterie litowo-tytanowe o pojemności 120 kWh.

Elektryczne autobusy dla Hanoweru będą się charakteryzować innowacyjnym systemem ładowania dachowego, który pozwoli im kursować przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy aż 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Pojazdy będą pobierały energię elektryczną za pośrednictwem pantografu firmy Schunk. Proces ładowania będzie trwał jedynie od 4 do 6 minut, i umożliwi całodzienne odbywanie kursów. Nocą w zajezdni baterie będą ładowane do pełna tradycyjną metodą plug-in (wtyczki), przy użyciu ładowarek o mocy 32 kW. Dla nowych Solarisów przewidziano kursy na reprezentacyjnych liniach 100 oraz 200, które łączą ze sobą najważniejsze zabytki miasta.

Hanowerski przewoźnik już od wielu lat inwestuje w nowatorskie rozwiązania – w tym w elektromobilność – stawiając sobie za cel promowanie niskoemisyjnego transportu publicznego. Solaris odgrywa w realizacji tej strategii ważną rolę. Obecnie üstra ma w swojej flocie już 29 hybrydowych autobusów spod znaku zielonego jamnika i rozważa zakup kolejnych 24 jednostek. Dodatkowo w Hanowerze jeżdżą 52 autobusy Urbino 12 z napędem spalinowym.

Elektryczne autobusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od marca bieżącego roku. Te bezemisyjne pojazdy zostały zakupione już przez Brunszwik, Drezno, Düsseldorf, Hamburg oraz Oberhausen.

Źródło: reo.pl
www.reo.pl/


Udostępnij wpis swoim znajomym!



Podobne artykuły


Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej