- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
- Polityka klimatyczna
- Nauka o klimacie
- Zielona gospodarka
- Inicjatywy lokalne
- Energetyka
- Transport
- ADAPTACJA
- PARYŻ COP21
więcej
Polityka klimatyczna
Nauka o klimacie
Zielona gospodarka
Inicjatywy lokalne
Energetyka
ADAPTACJA
Powstaje lubelska aplikacja do podróżowania (21377)
2020-06-23Drukuj
Lubelski Ratusz pracuje nad aplikacją, która pomoże mieszkańcom i turystom przemieszczanie się po mieście. Jej innowacja polega na tym, że sami określimy nasze preferencje, np. czy wolimy podróżować tanio, czy też szybko lub w większym komforcie.
Podjechać autobusem, czy jednak lepiej skorzystać z roweru miejskiego? A może jednak wypożyczyć „samochód na minuty”? Ten dylemat ma rozwiązać aplikacja AI-TraWell, nad którą pracuje zespół osób, wśród których znajdują się urzędnicy z Lublina. Sama nazwa aplikacji to skrót, który można przetłumaczyć jako „Proaktywny asystent podróży wspomagany sztuczną inteligencją, monitorujący doświadczenia użytkowników i tworzący spersonalizowane rozwiązania w zakresie mobilności” (AI-powered, proactive TRAvel assistant to self-monitor user’s experience & craft personalised travel solutions for promoting WELLbeing – AI-TraWell).
Najlepsze w aplikacji będzie to, że sama nam podpowie, które rozwiązanie i która trasa jest dla nas najlepsza. To na podstawie danych, które do niej wprowadzimy.
– W ramach jednej aplikacji będziemy mieli dostępność do wszystkich możliwości poruszania się po mieście – podkreśla Szymon Horosiewicz, z Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości w Urzędzie Miasta Lublin. – Czy to będzie transport publiczny, czy też car-sharing lub np. rower miejski. Aplikacja podpowie nam jak z punktu A do punktu B, uwzględniając nasze preferencje, podróżować jak najbardziej efektywnie.
Dodatkowym przedsięwzięciem w ramach projektu AI-TraWell są badania na temat mobilności miejskiej. Ich celem jest zbadanie zachowań użytkowników różnych grup społecznych oraz ich preferencji dotyczących codziennych podróży, wyboru tras oraz środków transportu. W sieci prowadzona jest obecnie ankieta na ten temat. Jeśli chcecie pomóc w tworzeniu aplikacji, możecie ją wypełnić pod tym adresem.
Ankieta koncentruje się na doświadczeniach związanych z mobilnością, ale również na potrzebach i wymaganiach użytkowników. W ramach badania zweryfikowana zostanie chęć korzystania z nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań (w tym przypadku platformy dialogu cyfrowego), które dopasowują indywidualne preferencje podróżowania i dostarczają spersonalizowane opcje podróży konkretnemu użytkownikowi. Takie działania sprawiają, że sposób podróżowania staje się bezstresowy, przyjemniejszy oraz przyjazny dla środowiska, a decydentom miasta daje wskazówki na lepsze planowanie polityki transportowej oraz świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Co więcej, ankieta bierze pod uwagę także zmiany preferencji naszego podróżowania, ze względu na trwającą epidemię koronawirusa. Ankiety zostały opracowane w trzech wersjach językowych (języku polskim, języku angielskim i języku ukraińskim). Na podstawie wyników z badania ankietowego zostanie sporządzony raport. Wykonawcą badań jest Towarzystwo Fraunhofera Wspierania Badań Stosowanych (Fraunhofer-Gesellschaft) z Monachium.
Projekt realizowany jest przez Referat Smart City w Wydziale Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin w ramach konsorcjum EIT KIC Urban Mobility (Europejski Instytut Innowacji i Technologii Wspólnoty Wiedzy Innowacji ds. Mobilności Miejskiej z następującymi partnerami: Kolegium Uniwersyteckim w Londynie [University College London], Towarzystwem Fraunhofera Wspierania Badań Stosowanych [Fraunhofer-Gesellschaft], firmą Achmea oraz miastem Monachium).
Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT) jest instytucją utworzoną przez Unię Europejską w 2008 r. w celu wzmocnienia zdolności Europy do wdrażania innowacji. EIT stanowi integralną część programu Horyzont 2020, programu ramowego UE w zakresie badań naukowych i innowacji.
Aplikacja, gdy już powstanie, będzie testowana nie tylko w Lublinie, ale także w Monachium. Do końca roku potrwają testy aplikacji, a jej samej na rynku możemy spodziewać się w przyszłym roku.
Źródło: UM Lublin
Podobne artykuły
- Minęło 100 lat ochrony środowiska w Polsce
W dnia 15-16 czerwca 2020 roku pomyślnie udało się zrealizować konferencję "100 lat ochrony środowiska w Polsce - i co dalej?".
Więcej
- Światowy dzień walki z pustynnieniem i suszą. Koalicja Klimatyczna rusza z kampanią „co z tą wodą?”
O tym, że sytuacja jest dramatyczna, nie trzeba nikogo przekonywać. Wyjątkowo niski poziom wody w rzekach czy wielki pożar w biebrzańskim parku narodowym to widoczne ostrzeżenia, których nie możemy zlekceważyć. Ochrona wody i jej zasobów w dobie pogłębiającego się kryzysu klimatycznego musi stać się priorytetem. Czy to możliwe, że któregoś dnia woda w kranie przestanie płynąć? Trwająca właśnie kampania „co z tą wodą?” Ma uświadomić nam, jakie mamy zasoby wodne oraz dlaczego i jak powinniśmy o nie zadbać. Więcej informacji w serwisie www.coztawoda.pl oraz w social mediach Koalicji Klimatycznej.
Więcej
- Mobilizacja zrównoważonych inwestycji energetycznych na szczeblu lokalnym: Europejski Instrument Miejski (EUCF)
Pierwszy nabór wniosków trwa od 25 maja do 2 października 2020 r. Początkowy okres trwania naboru (2 miesiące) został wydłużony ze względu na nadzwyczajne okoliczności związane z pandemią COVID-19.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności