- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Warszawa przetarg na zaprojektowanie parkingu podziemnego przy ul. Chłodnej - pilotażowy projekt budowy parkingów podziemnych pod boiskami szkolnymi (20622)
www.ztm.waw.pl2018-10-29
Drukuj
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na przygotowanie projektu miejskiego, podziemnego parkingu przy ul. Chłodnej. Dwukondygnacyjny obiekt pomieści około 230 pojazdów. To pilotażowy projekt budowy parkingów podziemnych pod boiskami szkolnymi, które będą rewitalizowane. Projekt uwzględni również dużo zieleni – posadzone zostaną nowe drzewa i krzewy. Tzw. zielone dachy znajdą się m.in. na klatkach wychodzących z parkingu oraz na wiacie na rowery.
Budowa parkingu planowana jest pod boiskiem przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego (ul. Chłodna 36/46). Ogłoszony przetarg i lokalizacja przedsięwzięcia jest efektem przeprowadzonych przez ZTM w maju i czerwcu szerokich konsultacji społecznych. Założenia dotyczące budowy parkingu oraz proponowanych zmian były dyskutowane zarówno z mieszkańcami, jak i z biurami oraz jednostkami Urzędu m.st. Warszawy. Zebrane uwagi zostaną uwzględnione przez projektantów.
Wjazd i wyjazd z parkingu powstaną od strony ul. Chłodnej, a wyjścia piesze – od ul. Chłodnej i Ogrodowej. Nad wjazdem do parkingu zamontowana zostanie dynamiczna tablica informująca o liczbie wolnych miejsc postojowych na różnych kondygnacjach a kierowcom poszukującym wolnych miejsc parkingowych pod ziemią będą pomagać mniejsze, interaktywne tablice informacyjne. Zaplanowano miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami a także cztery stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych. Przed wjazdem na teren parkingu podziemnego umieszczona będzie sygnalizacja świetlna zintegrowana z systemem ostrzegania przechodniów. Projekt ma uwzględnić również rozwiązania dotyczących odnawialnych źródeł energii - proponowane jest utworzenie zbiorników na powtórne użycie wody deszczowej oraz założenie instalacji fotowoltaicznej na dachu szkoły.
Budowa parkingu to jednocześnie całkowita przemiana szkolnego terenu. O tym, co będzie w miejscu dzisiejszego boiska, zadecydowała młodzież w czasie konsultacji społecznych. Na powierzchni znajdą się nowe boiska do piłki nożnej, koszykówki i siatkówki oraz plac apelowy połączony z przestrzenią rekreacyjno-animatorską. Powstanie także siłownia plenerowa. Obok głównego wejścia na teren szkoły od ul. Chłodnej zbudowany zostanie stojak rowerowy wraz z zadaszeniem na 50 rowerów.
Samochody parkujące na warszawskich ulicach i placach zajmują dużą część przestrzeni publicznej. Utrudnia to jej przekształcanie i poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego oraz funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Budowa parkingów miejskich ma m.in. pomóc w oddawaniu przestrzeni mieszkańcom, zajmowanej dotychczas przez samochody w rejonach ulic dotkniętych „przeparkowaniem”. Miasto będzie dążyło do stopniowej zmiany sposobu parkowania.
Pozostawianie samochodów na chodnikach zostanie zastąpione wykorzystaniem pasów postojowych i zatok, a także parkingów wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian. Umożliwią one nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, czy estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy. Podniesie także jej atrakcyjność inwestycyjną i turystyczną.
źródło: www.ztm.waw.pl
Podobne artykuły
- Reportaż – transport zrównoważony na przykładzie Osiedla Mickiewicza w Warszawie
Jesteśmy na Osiedlu Mickiewicza przy ul. Rudzkiej 9 w Warszawie, gdzie spotykamy się z Arturem Łeszczyńskim, koordynatorem ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w Skanska Residential Development Poland i rozmawiamy o transporcie zrównoważonym oraz o transporcie sąsiedzkim.
Więcej
- Transport zrównoważony, transport sąsiedzki
Zarówno w Polsce, jak i w Europie transport to po energetyce drugie pod względem wielkości źródło emisji gazów cieplarnianych w gospodarce [1] .
Więcej
- Roślinność na, wokół i w budynku
W polskich miastach mieszka obecnie 23,3 mln osób, co stanowi 60% społeczeństwa. Tu też są najbardziej odczuwalne negatywne skutki zmiany klimatu i zanieczyszczenia powietrza. Na jakość życia w mieście i na osiedlach mieszkaniowych bardzo pozytywny wpływ ma ilość i dostępność terenów zieleni.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności