- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Tu pojazdy, tam ludzie (20412)
Wojciech Szymalski2018-03-01
Drukuj
Po Warszawie jeżdżą miliony osób, nie tylko w samochodach. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie jak co roku opublikował listę ulic o największych potokach pojazdów. Najbardziej oblegane przez samochody ulice w 2017 roku w Warszawie, niekoniecznie są tymi, gdzie przemieszczało się najwięcej osób.
Dane są, ale...
Przy wykorzystaniu danych z Warszawskiego Badania Ruchu (WBR) z 2015 roku zestawiliśmy szacunkowe ilości pasażerów rocznie dla najbardziej popularnych odcinków ulic wśród pasażerów komunikacji miejskiej. Niestety Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) czy Biuro Drogownictwa i Komunikacji nie prowadzą tak regularnych pomiarów ruchu pasażerskiego, jak Zarząd Dróg Miejskich w przypadku ruchu drogowego, stąd nie jest możliwe zaprezentowanie wyników dla roku 2017. Także, np. na I linii metra pomiary ilości pasażerów pochodzące z bramek metra znacząco zaniżają ilość użytkowników ze względu na możliwość ich omijania. Wyrywkowo pomiary ruchu pasażerskiego są prowadzone przez ZTM co roku w różnych miejscach miasta, ale nie są one publikowane.
Najpopularniejsze odcinki dróg
Każdego roku środkami transportu publicznego w ciągach różnych warszawskich ulic przejeżdża kilkaset milionów osób. Najbardziej popularnym odcinkiem jest ciąg ulicy Marszałkowskiej pomiędzy al. Jerozolimskimi a Świętokrzyską. Co roku przejeżdża tamtędy, według naszych szacunków, metrem, tramwajem lub autobusem, nawet 105-120 mln osób. Ponad 50 milionów osób przejeżdża rocznie komunikacją miejską wzdłuż każdej ulicy, tam gdzie przebiega I linia metra począwszy od stacji Plac Wilsona do Wilanowskiej, np. ulicą Mickiewicza/Andersa na wysokości wiaduktu nad gdańską linią kolejową to 52 mln osób. Dla pozostałych ciągów komunikacyjnych nad metrem znamy tylko szacunki dla I linii metra, bez pozostałych środków komunikacji miejskiej.
Poza tym od 38 do 44 mln osób przejeżdża komunikacją miejską, metrem, tramwajem lub autobusem w ciągu ulicy Targowej. Od 39 do 41 mln osób przejeżdża koleją (tylko pociągi podmiejskie) pomiędzy Warszawą Zachodnią, a Warszawą Ochota wzdłuż al. Jerozolimskich. Około 33 mln osób jeździ komunikacją miejską na mostach Poniatowskiego i Łazienkowskim, szacując z wykorzystaniem danych za rok 2014 (most Poniatowskiego) i 2016 (most Łazienkowski) z doraźnych pomiarów ZTM.
A gdzie jeżdżą samochody...
Dla porównania na najbardziej obleganych przez samochody drogach w 2015 roku (wg WBR) przejechało komunikacją miejską odpowiednio: Mostem Grota-Roweckiego – 5-6 mln osób, al. Prymasa 1000-lecia – 8-10 mln osób, Wisłostradą 8-10 mln osób. Dla Doliny Służewieckiej brak jakichkolwiek danych o ruchu komunikacją miejską.
Na moście Łazienkowskim sumaryczna liczba pasażerów w komunikacji miejskiej i samochodach osiąga 83-89 mln osób, z czego 60% to osoby w samochodach. To porównywalna wielkość do liczby osób poruszających się Mostem Grota-Roweckiego tylko samochodami. Most Grota jest o dwa pasy ruchu szerszy, niż most Łazienkowski.
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności