- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
O klimacie
Najpopularniejsze auta elektryczne w Europie (19519)
2016-06-04Drukuj
Pozycję lidera utrzymuje Nissan Leaf, ale niedaleko za nim jest już Renault Zoe, który zaskakująco dobrze sprzedaje się w Niemczech.
Europejskie Stowarzyszenie European Alternative Fuels Observatory (EAFO) podało statystyki sprzedaży aut elektrycznych w Europie za I kwartał br. Pozycję lidera utrzymuje Nissan Leaf, ale niedaleko za nim jest już Renault Zoe, który zaskakująco dobrze sprzedaje się w Niemczech.
W ubiegłym roku mocno wzrosła w Europie, bo aż o 45 proc. sprzedaż elektryków Nissana. Japoński koncern sprzedał na Starym Kontynencie w sumie 7,5 tys. modeli Leaf i NV200. Dzięki temu Nissan zachował pozycję lidera na europejskim rynku EV z udziałem w sprzedaży na poziomie 28 proc. Japończycy sprzedali w Europie do tej pory już ponad 20 tys. elektryków.
Nissan szacuje, że średni koszt przejechania 1 km elektrycznym Leafem czy NV200 wynosi ok. 0,03 euro/kWh, a dodatkowe korzyści to niższe koszty utrzymania. Japończycy szacują, że są one średnio o 40 proc. mniejsze niż w przypadku tradycyjnych aut.
Europejskie stowarzyszenie European Alternative Fuels Observatory (EAFO) szacuje, że w I kwartale br. udział Nissana Leaf w europejskim rynku aut całkowicie elektrycznych wyniósł 25,6 proc. (sprzedaż 8,05 tys. modeli). Następne są Renault Zoe (23,7 proc., 7,46 tys. sprzedanych aut), Tesla Model S (13,2 proc., 4,16 tys.), Volkswagen e-Golf (9,3 proc., 2,91 tys.) oraz BMW i3 (9,3 proc., 2,05 tys.).
Zestawienie EAFO w zakresie aut plug-in dominuje Mitsubishi OutlanderPHEV z udziałem w europejskim rynku za I kwartał br. na poziomie 25,4 proc. (sprzedaż 8,29 tys. aut), a kolejne są Volkswagen Golf GTE (12,9 proc.,4,22 tys.) Volvo XC90 PHEV (10,7 proc., 3,48 tys.) Audi A3 e-Tron (8,7 proc., 2,83 tys.) oraz Volkswagen Passat GTE (7,6 proc., 2,49 tys.)
Co ciekawe, jak wynika z danych EAFO, drugi w zestawieniu aut całkowicie elektrycznych – Renault Zoe – był w I kwartale br. najlepiej sprzedającym się modelem EV w Niemczech. W sumie u naszych zachodnich sąsiadów w ostatnim miesiącu I kwartału zarejestrowano 1528 auta elektryczne i hybrydy plug-in, co oznacza spadek o 10 proc. w ujęciu rok do roku. EAFO tłumaczy to faktem oczekiwania przez Niemców na uruchomienie rządowego programu dopłat do aut elektrycznych.
W liczbie aut elektrycznych i hybryd plug-in sprzedanych w Niemczech w I kwartale br. dominował Renault Zoe (822 rejestracje), kolejny był Volkswagen Golf GTE (604), a następnie Nissan Leaf (586), Audi A3 e-Tron (581) oraz Tesla Model S (482).
Wkrótce wyniki sprzedaży na europejskim rynku EV może poprawić uruchomienie niemieckiego programu dopłat do aut elektrycznych i hybrydowych. Dzięki niemu osoby kupujące auta elektryczne za naszą zachodnią granicą otrzymają dopłatę w wysokości 4 tys. euro, a w przypadku samochodów hybrydowych typu plug-in dopłata będzie niższa i wyniesie 3 tys. euro.
Maksymalna cena auta nie może przekroczyć 60 tys. euro. W program zaangażowały się już firmy Daimler, VW oraz BMW, ale z dopłatą będzie można kupić też elektryczne auta zagranicznych producentów.
Źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Tauron testuje pojazdy elektryczne
Spółka Tauron rozpoczęła testowanie samochodów zasilanych energią elektryczną i jednocześnie przygotowuje się do uruchomienia demonstracyjnego projektu stacji ładowania dla elektrycznych autobusów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności