- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Kultowe londyńskie autobusy będą zasilane energią elektryczną (18695)
2015-07-06Drukuj
W 2020 roku po Londynie jeżdzić będzie 300 jednopoziomowych autobusów elektrycznych.
Obecnie po Londynie jeździ już ponad 1,3 tys. autobusów hybrydowych, a także kilka jedopoziomowych autobusów w 100-procentach zasilanych energią elektryczną. Wkrótce w stolicy Wielkiej Brytanii pojawią się też pierwsze dwupiętrowe i całkowicie elektryczne autobusy.
Dostawę piętrowych, elektrycznych autobusów dla Londynu zrealizuje chiński producent pojazdów elektrycznych BYD. Zamówienie dla publicznego operatora linii autobusowych w Londynie – firmy Transport for London – będzie realizowane od października br. Autobusy od BYD będą jeździć na linii 16, kursując z dworca Victoria.
BYD zapewnia, że zasięg jego dwupoziomowych autobusów elektrycznych wyniesie 155 mil, nawet w ruchu miejskim. Autobusy będą zasilane energią pozyskiwaną za pomocą ładowania indukcyjnego. Chiński producent daje 12-letnią gwarancję na baterie.
Londyn eksploatuje jednopoziomowe autobusy elektryczne od roku 2012. W tym roku mają one utworzyć pierwszą linię autobusową obsługiwaną wyłącznie przez pojazdy zasilane tylko energią elektryczną (linia 312).
Władze Londynu informują, że do 2020 r. po stolicy Londynu będzie jeździć ponad 300 jednopoziomowych autobusów elektrycznych, a do tego czasu wszystkie autobusy dwupoziomowe będą spełniać normy emisji Euro VI.
Jak do tej pory BYD sprzedał na całym świecie już ponad 5 tysięcy elektrycznych autobusów.
Źródło: gramwzielone.pl
www.gramwzielone.pl
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności