- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Bloomberg - przemysł naftowy traci kontrolę nad motoryzacją (18527)
2015-05-13Drukuj
Bloomberg ocenia, że mimo relatywnie niskich cen ropy naftowej, przemysł motoryzacyjny zaczyna zwracać się w kierunku aut z napędem elektrycznym. – Przyszły transport będzie wyglądać inaczej niż obecnie – brzmi prognoza.
Bloomberg odnotowuje rozwój elektrycznej motoryzacji, informując, że o ile udział elektryków w całkowitym wolumenie sprzedaży aut to nadal zaledwie 0,5%, to sprzedaż samochodów elektrycznych w 2014 r. wzrosła ponad pięciokrotnie w porównaniu do roku 2011, osiągając poziom 288,5 tys. Rok wcześniej wyniosła 206,5 tys.
W ubiegłym roku najwięcej samochodów elektrycznych sprzedano w Ameryce Północnej (121 tys.), w Europie (96 tys.) i w Japonii 32 tys. W analizach Bloomberg New Energy Finance (BNEF) można też zauważyć znaczący wzrost sprzedaży EV w Chinach, które mogą wkrótce stać się kluczowym rynkiem dla elektrycznych pojazdów.
Bloomberg zauważa, że wzrostowi sprzedaży samochodów elektrycznych towarzyszy spadek kosztów baterii samochodowych, który BNEF porównuje do spadku kosztów paneli fotowoltaicznych.
– Koszty w sektorze elektrycznej motoryzacji spadają tak szybko jak miało to miejsce w ostatniej dekadzie w przypadku przemysłu solarnego. Cena baterii litowo-jonowych, które napędzają większość samochodów elektrycznych, spadła o 60% od roku 2010 i będzie nadal spadać w tym tempie. To sprawi, że w ciągu dekady ceny aut nieemitujących spalin zbliżą się do cen aut napędzanych ropą – prognozuje BNEF.
Bloomberg zauważa też pojawienie się samochodów na wodór, oceniając, że ta technologia wychodzi już z laboratorium i trafia na rynek. Ten trend rozpoczyna się w Japonii, w której pojawiają się wodorowe modele Toyoty i Hondy. Według BNEF, Japonia będzie największym rynkiem tego rodzaju aut do roku 2018, a do tego czasu po jej drogach będzie jeździć około 4,2 tys. pojazdów napędzanych wodorem. W tym czasie w Europie ma jeździć 1,2 tys. takich aut, a w USA – 2,3 tys.
źródło: gramwzielone.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności