- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Poradnik
Warszawa: wyniki pomiarów ruchu rowerowego w 2015 roku (18765)
2015-08-05Drukuj
W tym roku ponownie zorganizowano w Warszawie pomiary ruchu rowerowego. Firma Polska Inżynieria policzyła rowerzystów w 52 lokalizacjach w dni robocze i weekendy.
Największe natężenia ruchu rowerowego zanotowano na ciągu ulic Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Banacha oraz na moście Świętokrzyskim – informuje warszawski Urząd Miejski.
W porównaniu z wynikami z 2014 roku, różnice nie są wielkie, należy jednak podkreślić, że są to dane z pojedynczych dni pomiarowych, które trudno jest porównać ze względu na różnice pogodowe. W tym roku kapryśna pogoda w maju i czerwcu sprawiła, że pomiary przeciągnęły się do drugiej połowy czerwca, niektóre dni pomiarowe były wyraźnie chłodniejsze niż rok wcześniej.
W kilku lokalizacjach, w których dostępne są dane z pomiarów z lat 2009-2012, widać jednak wyraźną tendencję wzrostową. Wielkość ruchu rowerowego w szczycie komunikacyjnym wzrasta co roku o ok. 20-30 rowerów/godzinę. Zadaniem pomiarowców było notowanie, czy rowerzysta korzysta z chodnika, jezdni czy z dedykowanej infrastruktury rowerowej. Tu wyniki są zróżnicowane, zależne w dużej mierze od organizacji ruchu na danym skrzyżowaniu, jednak wyraźnie widać, że w przypadku braku dedykowanej infrastruktury rowerowej większość rowerzystów korzysta z chodnika.
Aby to zmienić, będziemy sukcesywnie rozbudować infrastrukturę rowerową. Tam, gdzie infrastruktura jest dobra i spójna, korzysta z niej ponad 95% rowerzystów. Wykonawca pomiarów dokonał także obliczenia procentowego udziału rowerzystów w ruchu. Podstawą były aktualne (tegoroczne) wyniki pomiarów ruchu samochodów i napełnienia komunikacji miejskiej.
Największy udział ruchu rowerowego jest na ul. Prymasa Tysiąclecia (na południe od ul. Kasprzaka) oraz na moście Świętokrzyskim – tu w szczycie popołudniowym udział ruchu rowerowego sięga nawet 10%!
Widać też, że oddana do użytku jesienią ubiegłego roku trasa rowerowa wzdłuż ulic Świętokrzyskiej i Prostej szybko zyskała dużą popularność – przy rondzie ONZ przejeżdża nawet 450 rowerów/godz. w obu kierunkach. Analogicznie jak rok temu, wykonawca obserwował wybrane cechy rowerzystów takich jak płeć, ubiór czy rodzaj roweru. Dane te są szczegółowo wymienione w tabelach 3-1. oraz 3-2. i dodatkowo pokazane na załączonych wizualizacjach.
Poza ręcznymi pomiarami, rozwijamy sieć automatycznych punktów pomiarowych. Obecnie ruch rowerowy jest stale mierzony w 11 punktach pomiarowych, i w tym roku dojdą kolejne, m.in. przy nowobudowanych drogach dla rowerów. Pracujemy też nad udostępnieniem danych z liczników na naszej stronie internetowej.
Dane z pomiarów (ręcznych i automatycznych) służą nam m.in. do planowania inwestycji - w ramach 74 mln zł przyznanych na infrastrukturę rowerową na lata 2016-2017 na czerwcowym posiedzeniu Rady Warszawy, planujemy remont najpopularniejszej trasy wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia i udrożnienie Ronda Zesłańców Syberyjskich, a także zbudowanie równoległej trasy obwodowej wzdłuż ulic Okopowa-Towarowa.
Źródło: Infobike.pl
Podobne artykuły
- Klimat dla rowerów: "kopenhagizujmy" polskie miasta
Polskich miast próżno szukać w rankingach przyjazności dla rowerzystów. Są za to w czołówce miast najbardziej zakorkowanych, zanieczyszczonych i niebezpiecznych dla pieszych. Potrzeba nam pilnie „kopenhagizacji”.
Więcej
- Warszawa daje 74 miliony na rowery - komentarz Zielonego Mazowsza
Urząd m.st. Warszawy właśnie ogłosił program budowy tras rowerowych na najbliższe 2,5 roku. W jego ramach miasto chce wydać ponad 74 mln złotych i wybudować 80 km tras rowerowych.
Więcej
- Domyka się cykl zmian przepisów rowerowych
Niebawem ogłoszone zostaną nowelizacje dwóch rozporządzeń, które ułatwią organizację ruchu przyjazną rowerzystom. Kończy się ponad siedmioletni cykl fundamentalnych zmian przepisów dotyczących rowerzystów.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności