- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Poradnik
Kampania Rowerowy Maj (20499)
Katarzyna Wolańska2018-05-11
Drukuj
W 30 miastach w Polsce trwa Kampania Rowerowy Maj, promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych oraz grona nauczycielskiego.
Akcja ta poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji, popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii.
Rowerowy Maj skutecznie zmienia też okolice szkół i przedszkoli na bardziej bezpieczne i przyjazne rowerzystom zmniejszając przy tym liczbę samochodów dowożących dzieci do placówek edukacyjnych i motywując samorządy do inwestycji prorowerowych. Szkoły i przedszkola zazwyczaj mogą liczyć na wsparcie od samorządu w postaci dodatkowych stojaków rowerowych, a te najbardziej aktywne na szansę zdobycia cennych nagród rzeczowych, czy finansowych.
Nagroda główną dla najbardziej rowerowej szkoły to samoobsługowa stacja naprawy rowerów o wartości ok. 6000 zł
Wiele organizatorów (miasta i gminy) wspomaga szkoły oferując warsztaty, dodatkowe lekcje jazdy rowerem w ruchu ulicznym, czy serwis rowerowy dla uczniów i nauczycieli.
Zasady kampanii są proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju dotrze na lekcje w sposób aktywny, czyli na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najaktywniejszych uczestników, klas i placówek przewidziane są atrakcyjne nagrody.
Statystyki kampanii na dzień dzisiajszy, czyli pierwszą połowę maja 2018 są następujące:
Podobne artykuły
- Start II edycji akcji ROWER POMAGA w Warszawie
Dzisiaj o godz. 12.00 na Pl. Zamkowy w Warszawie Fundacja Ekologiczna ARKA wspólnie z uczniami i opiekunami Zespołu Szkół Specjalnych nr 97 w Warszawie organizują inaugurację ogólnopolskiej akcji ROWER POMAGA.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności