- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Coca-Cola ogłosiła nowe podejście do opakowań - globalny plan "Świat bez odpadów" (20371)
2018-02-01Drukuj
Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.
Zamiar ten stanowi oś nowej wizji firmy w zakresie opakowań „World Without Waste”. "Świat bez Odpadów"
to dążenie, które firmy systemu Coca-Cola pragną realizować dzięki wieloletniej inwestycji, której skutkiem będzie stworzenie opakowań w 100% nadających się do recyklingu.
Pierwszy krok to świadomość, że opakowania żywności oraz napojów są istotnym elementem współczesnego świata, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych na naszej planecie.
- Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. Poprzez strategię „World Without Waste” inwestujemy w naszą planetę i nasze opakowania, aby problem odpadów stał się przeszłością - dodał Quincey.
The Coca-Cola Company i partnerzy – rozlewcy – wspólnie chcą realizować wiele kluczowych celów:
- Inwestycje w planetę: do 2030 roku będziemy starali się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od firmy na rynek, tak aby dać im więcej niż jedno życie. W tym celu firma chce przeznaczyć swój budżet marketingowy
na działania, które mają uświadamiać co, jak i gdzie przeznaczać do recyklingu. Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, włącznie z butelkami oraz puszkami innych firm. System firm Coca-Cola będzie współpracował z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.
- Inwestycje w opakowania: aby osiągnąć zamierzenia, Coca-Cola kontynuuje działania zmierzające do tego, żeby na całym świecie wszystkie jej opakowania w 100% nadawały się do recyklingu. Firma produkuje lepsze butelki, zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału jakim jest żywica roślinna, jak i poprzez zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu. Do 2030 roku firmy systemu Coca-Cola zamierzają wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w 50% z recyklingu. Celem jest ustanowienie nowego światowego standardu pakowania napojów. Już obecnie większość opakowań firmy nadaje się do recyklingu.
Wizja „Świat bez Odpadów” to również kolejny krok w ciągłym dążeniu firmy do zrównoważonego rozwoju i budowania sukcesu opartego na efektywnym uzupełnianiu wody wykorzystywanej przy końcowym etapie produkcji napojów. Firma osiągnęła i przekroczyła ten cel w 2015 r., czyli pięć lat wcześniej niż zakładano. Działania te wpisują się w kompleksową strategię, dzięki której firma staje się wszechstronnym producentem napojów z wizją odpowiedzialnego biznesu.
Butelki i puszki nie powinny szkodzić naszej planecie. Świat wolny od odpadów jest możliwy - mówi Quincey. Firmy takie jak nasza muszą być liderami. Konsumenci na całym świecie dbają o planetę i chcą, aby firmy podejmowały odpowiednie działania. Dokładnie to zamierzamy zrobić, dlatego zapraszamy innych do przyłączenia się do nas w tej przełomowej podróży – dodaje prezes Coca-Cola.
Coca-Cola będzie dążyć do osiągnięcia swoich celów z pomocą wybranych globalnych partnerów: inicjatywy New Plastics Fundacji Ellen MacArthur, organizacji Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance oraz World Wildlife Fund. Firma podejmie również starania we współpracy z nowymi partnerami na poziomie regionalnym
i lokalnym oraz nawiąże współpracę z kluczowymi klientami w celu zmotywowania konsumentów do recyklingu większej ilości opakowań.
Podobne artykuły
- Reportaż – system selektywnej zbiórki odpadów w zabudowie wielorodzinnej w Nakle nad Notecią
Jesteśmy w Nakle nad Notecią, mieście w województwie kujawsko-pomorskim, w którym już od 2013 r. funkcjonuje bardzo dobrze zorganizowany i efektywny system selektywnej zbiórki odpadów w osiedlowych Minipunktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (MINIPSZOK).
Więcej
- Innowacje w zakresie selektywnego zbierania odpadów w Płońsku - wywiad z burmistrzem Andrzejem Pietrasikiem
Płońsk otrzymał wyróżnienie w tegorocznej edycji konkursu EKO-MIASTO w kategorii gospodarowanie odpadami. O ekologicznych inicjatywach w mieście rozmawiamy z burmistrzem Andrzejem Pietrasikiem.
Więcej
- Gospodarowanie odpadami w budynku wielorodzinnym
Nasza Planeta tonie w śmieciach. Mówiąc bardziej precyzyjnie każdego roku zostawiamy po sobie 2,1 miliarda ton odpadów. Nadmierna konsumpcja i ogromna liczba przedmiotów produkowanych w myśl gospodarki linearnej wpływają także na zmiany klimatu i niegospodarne zarządzanie zasobami naturalnymi.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Skontaktuj się z nami!
Koordynator Projektu
Asystent Koordynatora Projektu
Redaktor
Specjalista ds. Finansowych
Promocja
Social Media
Newsletter
Dofinansowanie
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności