- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Renault-Nissan: pół miliona aut elektrycznych rocznie (10080)
2010-06-27Drukuj
Carlos Ghosn, szef sojuszu Renault-Nissan, podtrzymuje plany, według których obaj producenci będą już od 2012 r. sprzedawać łącznie co najmniej 500 tys. aut elektrycznych rocznie. To oznaczałoby upowszechnienie samochodów z takim napędem.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
![](http://old.chronmyklimat.pl/theme/UploadFiles/logo(4).jpg)
Ghosna nie zniechęciło to, że wielu ludzi w branży i analityków rynku motoryzacyjnego uważa ten plan za nierealny.
- To zrozumiałe, że kiedy próbujesz wprowadzić innowacje i nowe technologie, nie brakuje osób, które uparcie i twardo obstają przy „starym” – mówił szef aliansu Renault-Nissan podczas Detroit Economic Club. – 500 tysięcy pojazdów to zaledwie 0,8-0,9% rynku samochodowego.
Nissan – trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Japonii – już zaczyna sprzedawać swój elektryczny model Leaf, który ma kosztować w Europie poniżej 30 tys. euro, a w Stanach Zjednoczonych mniej niż 25,3 tys. dolarów. To jednak i tak dość sporo, ale firma liczy, że popyt na ten model zwiększą rosnące znów ceny tradycyjnych paliw i ulgi podatkowe, przysługujące w niektórych krajach przy zakupie elektrycznego auta.
Renault i Nissan nie są jedynymi koncernami motoryzacyjnymi, które zamierzają w nieodległej przyszłości sprzedawać auta elektryczne na masową skalę. W ich ślady zamierza iść m.in. General Motors, który chciałby sprzedawać rocznie co najmniej 45 tys. sztuk swego elektrycznego Volta.
![](http://old.chronmyklimat.pl/theme/UploadFiles/logo(4).jpg)
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
![](/content/galeria/389/0/green-energy-congress-23092021-2.png)
![](/content/galeria/389/0/chronmyklimatcircle-kopiazl.jpg)
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
Projekty
![]() |
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności