- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Ministerstwo Środowiska: Dotarliśmy do polskich sumień (10586)
2010-08-28Drukuj
Praktycznie każdy Polak widział lub słyszał hasło kampanii społecznej Ministerstwa Środowiska „Nie zaśmiecaj swojego sumienia”. Największa dotychczas polska akcja poświęcona postępowaniu ze śmieciami jest na półmetku. Reklamy telewizyjne i radiowe z udziałem sympatycznego księdza od początku roku przekonują do tego, by segregować śmieci, nie wywozić ich do lasu i nie palić w domowych piecach. Przecież to grzech ekologiczny!
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
Wstępne wyniki zasięgu kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” pokazują, że z jej przekazem zetknęło się już ok. 38 mln Polaków, co oznacza, że udało się dotrzeć do wszystkich statystycznych Kowalskich.
– Każdy Polak zna już hasło „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” – osiągnęliśmy zatem pierwszy cel naszej kampanii, którym było dotarcie do jak największej ilości osób. Odpady to teraz największy problem ekologiczny. Żeby coś naprawdę zmieniło się w Polsce na lepsze musimy, oprócz zmiany prawa, pokazywać dlaczego warto zmienić swoją postawę wobec śmieci. Śmieci palone w przydomowych piecach trują, a porzucane nielegalnie w lesie skażają ziemię i wodę, a przez to nas. Dzięki segregacji mamy szansę wielokrotnie wykorzystywać surowce. Mam nadzieję, że kampania pomaga nam to uświadomić i zmienić nasze złe nawyki – podkreśla minister środowiska Andrzej Kraszewski.
Dotychczas w ramach kampanii od marca br. radio i telewizja emitowały trzy spoty – „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”. Reklamy zobaczyli także uczestnicy tegorocznego Przystanku Woodstock.
Dla dzieci i młodzieży zorganizowano konkursy: Twórczość z kosza i Wesołe śmieci. Pierwszy polegał na nagraniu przez gimnazjalistów, filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu, który byłby związany z tematyką segregowania odpadów. Z kolei Wesołe śmieci były maskotkami-rzeźbami wykonanymi przez dzieci ze szkół podstawowych w całości z odpadów. Łącznie na konkursy zgłoszono ponad 5000 prac.
Częścią kampanii był także specjalnie zorganizowany dla mediów konkurs na najlepsze materiały dziennikarskie poruszające problem odpadów.
– Wszystkich, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.
Działania w ramach kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” zakończą się w grudniu 2010 roku.
Dotychczas w ramach kampanii od marca br. radio i telewizja emitowały trzy spoty – „Nie pal śmieci w domu”, „Segreguj śmieci” i „Stop dzikim wysypiskom”. Reklamy zobaczyli także uczestnicy tegorocznego Przystanku Woodstock.
Dla dzieci i młodzieży zorganizowano konkursy: Twórczość z kosza i Wesołe śmieci. Pierwszy polegał na nagraniu przez gimnazjalistów, filmu edukacyjnego lub stworzeniu komiksu, który byłby związany z tematyką segregowania odpadów. Z kolei Wesołe śmieci były maskotkami-rzeźbami wykonanymi przez dzieci ze szkół podstawowych w całości z odpadów. Łącznie na konkursy zgłoszono ponad 5000 prac.
Częścią kampanii był także specjalnie zorganizowany dla mediów konkurs na najlepsze materiały dziennikarskie poruszające problem odpadów.
– Wszystkich, którzy mają jeszcze ekologiczne grzechy na sumieniu nadal będziemy zachęcać do zmiany nawyków. Nie chcemy tylko dotrzeć do każdego sumienia, ale również je poruszyć – zapowiada dalsze działania Karolina Kulicka, dyrektor Departamentu Edukacji Ekologicznej w Ministerstwie Środowiska.
Działania w ramach kampanii „Nie zaśmiecaj swojego sumienia” zakończą się w grudniu 2010 roku.
źródło: Ministerstwo Środowiska
www.mos.gov.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności