- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Kolejne stanowisko prezesa URE w sprawie smart grid (15283)
2013-01-29Drukuj
Stanowisko prezesa URE w sprawie szczegółowych reguł regulacyjnych w zakresie stymulowania i kontroli wykonania inwestycji w AMI to kolejny dokument dotyczący smart grid, zatwierdzony przez regulatora 11 stycznia 2013 r. Dokument ten, nawiązując ściśle do stanowiska prezesa URE ws. AMI, zawiera szczegółowo określony katalog zasad, wedle których kontrolowana będzie realizacja inwestycji w systemy AMI.
Zdaniem regulatora, poprawne wdrożenie systemu AMI, który ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa elektroenergetycznego i pozwoli na osiągnięcie korzyści przez wszystkich uczestników rynku. Przy czym ważne jest, aby infrastruktura AMI, której utworzenie i koszty z tym związane leżą po stronie OSD, skonfigurowana została niezwłocznie w sposób spójny na obszarze całego KSE.
Ze względu na asymetrię rozkładu kosztów i korzyści wdrożenia infrastruktury AMI, pomiędzy poszczególnymi uczestnikami rynku – w opinii prezesa URE – koniecznym jest stworzenie odpowiedniego mechanizmu regulacyjnego, który będzie umożliwiał pozytywną klasyfikację biznesową inwestycji w AMI przez OSD e. Mechanizm ten zakłada stymulowanie operatorów systemów dystrybucyjnych do podjęcia działań zmierzających m.in. do ujawnienia ich rezerw efektywności, które mogą być efektem wdrożenia systemu AMI, przy wyeliminowaniu ryzyka przeniesienia tych rezerw w całości na odbiorców.
Stanowisko prezesa URE w sprawie szczegółowych reguł regulacyjnych w zakresie stymulowania i kontroli wykonania inwestycji w AM, zawiera katalog potencjalnych korzyści poddanych obserwacji, ich parametrów ilościowych, sposobów ich pomiaru i raportowania oraz szczegółowych zasad weryfikacji zgodności inwestycji z założoną funkcją celu wskazaną w Stanowisku Prezesa ws. AMI i odpowiednich mechanizmów wnioskowania.
W prezentowanym dokumencie doprecyzowane zostały kwestie dotyczące zakresu funkcjonalności i efektów ekonomicznych związanych z wdrożeniem systemu AMI, takie jak m.in. zasady raportowania i audytowania korzyści i postępów, zasady obliczania korzyści. Natomiast w odniesieniu do skutków taryfowych wskazane zostały założenia do obliczania wpływu wdrożenia systemu AMI na koszty uzasadnione i zasady uwzględniania inwestycji w system AMI i korzyści z wdrożenia systemu AMi w taryfie.
Wśród kosztów ponoszonych przez OSD e, kwalifikowanych do kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem systemu AMI, w stanowisku wymienia się: koszty utrzymania obszaru telekomunikacji, liczników i urządzeń pośredniczących oraz utrzymania aplikacji AMI. Korzyść wynikająca z wdrożenia technologii AMI może być uznana jedynie w przypadku, gdy OSD E wdraża system zgodnie z zaakceptowanym przez regulatora harmonogramem ramowym, wskazanym w pkt 5.3.2. stanowiska prezesa URE ws. AMI.
Pobierz plik PDF:
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności