- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Wrocław to najbardziej przyjazne rowerzystom miasto w Polsce (20624)
2018-10-30Drukuj
Wrocław został najbardziej przyjaznym w Polsce miastem dla rowerzystów według rankingu prestiżowego magazynu "Rowertour". Kryteria oceny były bardzo wymagające, a zwycięstwo miastu zagwarantowała kilkunastoletnia praca na rzecz rozwoju mobilności i ruchu rowerowego.
- Jury w rankingu "Rowertour" brało pod uwagę m.in. liczbę dróg rowerowych, stan infrastruktury rowerowej, możliwość jazdy jednośladem wśród zieleni, liczbę stojaków rowerowych, popularność wśród mieszkańców roweru miejskiego, a nawet zasady przewozu rowerów w komunikacji miejskiej.
- Ranking przeprowadzany przez "Rowertour" jest najbardziej obiektywną oceną całościowej polityki rowerowej miasta - wyjaśnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy.
- Bardzo nas cieszy, że dostrzeżono nasze konsekwentne działania w tej dziedzinie. Warto było pracować kilkanaście lat na ten sukces. Jednak wyścig ciągle trwa i trzeba pracować dalej, aby zachować pozycję lidera w Polsce - mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia.
Jak podkreślają władze miasta, pierwsze miejsce cieszy tym bardziej, że w zmaganiach brało udział aż 40 miast z całego kraju. Ten sukces to zasługa całej rzeszy osób, zarówno pracujących w Urzędzie Miejskim, spółkach miejskich oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych. To również sukces wrocławian, którzy codziennie jeżdżą na rowerze po Wrocławiu i tych, którzy konsekwentnie głosują w budżecie obywatelskim na rowerowe projekty.
- Wrocław na rower jako jeden z ważnych środków transportu postawił mocno już w 2005 roku. To wtedy odbył się pierwszy Okrągły Stół Rowerowy, później stworzono koncepcję tras rowerowych i opracowano standardy ich budowy. W 2007 r. we Wrocławiu powołano pierwszego w Polsce oficera rowerowego. Rower trafił też do ważnych dokumentów dotyczących rozwoju i mobilności w mieście, m.in. Wrocławskiej Polityki Mobilności i Polityki Rowerowej - wylicza Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności.
We Wrocławiu jest już ponad 307 kilometrów dróg rowerowych, w większości asfaltowych. Kolejne 117 to trasy na terenach zielonych i wałach nadrzecznych. Łącznie dróg „przyjaznych rowerzystom” jest już około 1110 kilometrów.
Rowerzyści we Wrocławiu mają do dyspozycji ponad 9200 miejsc postojowych oraz około 20 samoobsługowych stacji naprawczych. Z roku na rok miasto konsekwentnie inwestuje w infrastrukturę rowerową; m.in. w tym roku rowerzystom oddano do użytku kilka ważnych tras: na ul. Piłsudskiego, Grabiszyńskiej, Powstańców Śląskich i al. Kromera. Ciągle przybywa też miejsc do parkowania dla jednośladów i znikają bariery architektoniczne, które przeszkadzają w jeździe po mieście.
Wrocław bierze też aktywnie udział i sam organizuje wiele akcji promujących jazdę na rowerze. Jednak to nie wszystko. Miasto ma w planach kolejne inwestycje rowerowe i rozszerzanie sieci dróg tak, aby utworzyły spójną całość najpierw w mieście, a potem całej aglomeracji.
W najbliższych latach trasy rowerowe mają powstać na ulicach: Wyszyńskiego, Piaskowej, Na Grobli, Karkonoskiej, czy Dworcowej. W 2019 roku mocno powiększy się też system Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Do dyspozycji wrocławian będzie około 2000 rowerów i ponad 200 stacji.
W rankingu Wrocław pokonał m.in. Gdańsk i awansujący z 6. miejsca Radom. - W zestawieniu widać również jak niewielką przewagę uzyskaliśmy nad Gdańskiem, który do tej pory konsekwentnie wygrywał ten ranking. Nie spoczywajmy zatem na laurach, bo pracy jest jeszcze dużo. Dla mnie osobiście to znak, że rękawy trzeba jeszcze mocniej zakasać i wybudować kompletną sieć tras rowerowych aby poruszanie się rowerem było jeszcze bardziej komfortowe - podsumowuje Daniel Chojnacki, oficer rowerowów.
Źródło: www.wp.pl
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności