- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Dostosowanie krajowych i międzynarodowych celów klimatycznych (20629)
2018-11-07Drukuj
Kwantyfikowane cele krajowe mają kluczowe znaczenie dla wiarygodności polityk dotyczących zmian klimatu - w zakresie projektowania, wdrażania, śledzenia i przeglądu.
Ustalanie solidnych, spójnych i wymiernych celów krajowych stanowi odpowiedź na pytania zadawane przez międzynarodowy proces dialogu z Talanoa w celu monitorowania realizacji Porozumienia Paryskiego w sprawie zmian klimatu: "gdzie jesteśmy?", "Dokąd zmierzamy?" I "jak dojeżdżamy tam? ".
W niniejszym dokumencie strategicznym porównano skwantyfikowane cele w narodowo ustalonych składkach krajów (NDC) z umową paryską oraz krajowymi przepisami i politykami. Korzystając z danych pochodzących z bazy danych Instytutu Badań nad Zmianami Klimatu w Grantham oraz z platformy ClimateWatch instytutu World Resources Institute, oferuje ona wgląd w ich spójność pod względem ram czasowych i definicji.
Kluczowe wiadomości
- Ustalenie solidnych celów w ustawodawstwach i politykach krajowych ma zasadnicze znaczenie dla wiarygodności zobowiązań krajów do Porozumienia Paryskiego, zgodnie z ich wkładem krajowym (NDC).
- Mimo że 157 ze 197 stron układu wyznaczyło ogólnogospodarcze cele redukcji emisji w swoich krajowych centrach danych, tylko 58 zrobiło to w ramach krajowych przepisów lub polityk; tylko 16 z nich jest zgodnych z celami ustalonymi w krajowych centrach danych.
- W pozostałych 58 przypadkach nie ma wystarczających danych do porównania.
- Brak celów i niespójności budzi wątpliwości co do prawdopodobieństwa realizacji celów Umowy.
- 140 krajów określiło krajowe cele sektorowe, głównie związane z ograniczeniem emisji z energii, transportu i użytkowania gruntów, zmian użytkowania gruntów i leśnictwa (LULUCF).
- Cele w zakresie adaptacji pozostają niedostatecznie uwzględnione zarówno w krajowych ośrodkach dowodowych, jak iw przepisach i politykach krajowych.
- Ponad 60% celów ogólnogospodarczych i sektorowych w ustawodawstwach i politykach krajowych zostało ustalonych na 2020 r., Podczas gdy rok docelowy dla większości krajowych centrów danych to rok 2030.
- Czternaście krajów wyznaczyło 2030 celów w prawie i polityce, a 16 krajów i UE wyznaczyły ogólnogospodarcze cele w prawie i polityce po 2030 roku.
- Monitorowanie międzynarodowego postępu w zakresie zobowiązań jest wyzwaniem, ponieważ w wielu przypadkach nie ma wystarczających danych, aby określić spójność między celami w ustawodawstwach i politykach krajowych a krajowymi centrami danych.
- Kraje muszą wyrażać swoje cele z większą jasnością i szczegółami.
Zalecenia dla rządów krajowych
1. Wszystkie kraje, które jeszcze tego nie uczyniły, powinny wprowadzić ilościowe cele do krajowych przepisów i polityk dotyczących klimatu.
2. Większość rządów musi rozszerzyć swoje cele do 2030 r., Kierując się wskazówkami od krajowych centrów danych.
3. Zwiększenie jasności i szczegółowości celów może poprawić zdolność śledzenia postępów, porównać krajowe cele legislacyjne z międzynarodowymi zobowiązaniami i pociągnąć kraje do odpowiedzialności za swoje zobowiązania.
Źródło: www.lse.ac.uk
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności