- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Warszawa: Autobusy z pantografem (19897)
ZTM2016-11-29
Drukuj
W przyszłoroczne wakacje na stołeczne ulice wyjadą autobusy elektryczne z pantografem.
Dostarczy je konsorcjum Ursus S.A., AMZ Kutno i Ursus Bus. Dziś w Warszawie w siedzibie MZA przy ul. Włościańskiej podpisano umowę na dostawę 10 elektrobusów.
- "Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania" – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
10 elektrobusów Ursusa przyjedzie do stolicy w ciągu 245 dni od daty podpisania umowy. Nowe pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in jak i pantograf. Zostaną wyposażone w klimatyzację (w wersji śródziemnomorskiej), elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Koszt nowych pojazdów to 24,981 mln złotych.
Od 2007 roku na ulice Warszawy wyjechało już 1067 nowych niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych. W tym 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów oraz 10 autobusów elektrycznych i 4 hybrydy Solarisa.
Do 2020 r. Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakup kolejnych ponad 130 elektrycznych autobusów (w większości przegubowych), dzięki czemu z Traktu Królewskiego znikną zupełnie autobusy zasilane tradycyjnym olejem napędowym.
Niebawem rozpocznie się także montaż napowietrznych ładowarek bezpośrednio na przystankach. Umożliwią one nowym pojazdom ładowanie baterii za pomocą pantografu na pętli, bez konieczności zjeżdżania z trasy do zajezdni. Pierwsza z nich pojawi się przy ul. Spartańskiej. Kolejne są planowane w osiemnastu lokalizacjach pokrywających się z krańcami linii przebiegających przez Trakt Królewski.
Podobne artykuły
- Kurtyka: Elektromobilność szansą na innowacje i rozwój gospodarki
- Autobusy elektryczne stają się coraz bardziej powszechne. Ten obszar stanowi istotny element rozwoju elektromobilności w Polsce – mówił wiceminister energii Michał Kurtyka podczas panelu „Elektryczny autobus – szansa na polską specjalizację”.
Więcej
- Zbadano ruch rowerowy w Warszawie
Szacuje się, że ruch rowerowy w Warszawie wzrósł, względem poprzedniego roku, o 13%. Przy sprzyjających warunkach pogodowych, Warszawiacy odbywają dziennie ok. 150 tysięcy podróży rowerem.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności