- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Test na ekologię (10015)
2010-11-05Drukuj
Elektryczne auta są testowane w pięciu polskich miastach. Samochód elektryczny ma wiele zalet. Jest tani w użytkowaniu, cichy i ekologiczny. Ale to wciąż jeszcze pieśń przyszłości. Grupa firm z różnych części Polski, skupionych w konsorcjum Klaster Green Stream, wpadła na pomysł, jak sprawić, by idea się rozszerzała i by za kilka lat po polskich ulicach zaczęły jeździć elektryczne autka.
Konsorcjum to grupa podmiotów i osób, które zajmują się technologiami związanymi z produkcją samochodów elektrycznych. Są tu firmy produkcyjne i m.in. Instytut Elektrotechniki z Warszawy, Stowarzyszenie Elektryków Polskich i MARR.
Konsorcjum jest autorem projektu pod nazwą Budowa rynku pojazdów elektrycznych infrastruktury ich ładowania podstawą bezpieczeństwa energetycznego. Całość prowadzi MARR. Projekt jest wart 19,3 mln zł. I w całości jest finansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Niedawno dostał główną nagrodę w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w kategorii Innowacyjny projekt.
Projekt ma być prowadzony przez półtora roku. Cel? Ambitny: zainicjowanie rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w Polsce. Auta w wybranych urzędach mają być testowane przez półtora roku.
W pięciu miastach, gdzie samochody będą testowane, zamontowanych zostało 120 punktów doładowania. W samym Mielcu dziesięć. Te punkty wyglądają niczym parkometry. Są też garażowe terminale w instytucjach, które dysponują autami. Ładowanie auta trwa około ośmiu godzin i robi się to zwykle nocami właśnie w garażu. Na mieście można auto podłączyć na godzinę lub dwie. I wtedy tylko doładowujemy samochód.
- Projekt będzie polegał na tym, by w praktyce sprawdzić, jak się będzie sprawowała infrastruktura w mieście i jak będą się spisywały same samochody - słyszymy w MARR". Czekamy na rezultaty tego testu.
źródło: EkoNews, fot. www.sxc.hu
www.ekonews.com.pl
Konsorcjum jest autorem projektu pod nazwą Budowa rynku pojazdów elektrycznych infrastruktury ich ładowania podstawą bezpieczeństwa energetycznego. Całość prowadzi MARR. Projekt jest wart 19,3 mln zł. I w całości jest finansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. Niedawno dostał główną nagrodę w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w kategorii Innowacyjny projekt.
Projekt ma być prowadzony przez półtora roku. Cel? Ambitny: zainicjowanie rozwoju rynku pojazdów elektrycznych w Polsce. Auta w wybranych urzędach mają być testowane przez półtora roku.
W pięciu miastach, gdzie samochody będą testowane, zamontowanych zostało 120 punktów doładowania. W samym Mielcu dziesięć. Te punkty wyglądają niczym parkometry. Są też garażowe terminale w instytucjach, które dysponują autami. Ładowanie auta trwa około ośmiu godzin i robi się to zwykle nocami właśnie w garażu. Na mieście można auto podłączyć na godzinę lub dwie. I wtedy tylko doładowujemy samochód.
- Projekt będzie polegał na tym, by w praktyce sprawdzić, jak się będzie sprawowała infrastruktura w mieście i jak będą się spisywały same samochody - słyszymy w MARR". Czekamy na rezultaty tego testu.
źródło: EkoNews, fot. www.sxc.hu
www.ekonews.com.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności