- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Nagrody ECO-MIASTO 2013 rozdane. Wśród liderów Warszawa, Zamość i Ełk (16281)
2013-10-13Drukuj
Warszawa, Zamość, Kościerzyna, Ełk i Płońsk to zdaniem jury konkursu ECO-MIASTO miasta, które najefektywniej wprowadzają w życie założenia zrównoważonego rozwoju.
Warszawa jest niekwestionowanym liderem w kategorii miast z liczbą mieszkańców powyżej 100 000, zarówno w polityce mobilności zrównoważonej, jak i budownictwa ekologicznego. Zamość (30 000 – 70 000 mieszkańców) i Kościerzyna (poniżej 30 000) zostały nagrodzone w tematyce mobilności zrównoważonej, a Ełk (30 000 – 70 000 mieszkańców) i Płońsk (poniżej 30 000) w budownictwie ekologicznym. Projekt ECO-MIASTO powstał z inicjatywy Ambasady Francji w Polsce, Renault Polska oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
– Na szczególną uwagę zasługują projekty, w których realizacja innowacyjnych rozwiązań połączona jest z prowadzeniem konsultacji społecznych oraz kampanii informacyjnych. Dziękujemy urzędom miast za zaangażowanie i podzielenie się swoimi doświadczeniami – mówi Pierre Buhler, ambasador Francji w Polsce.
– Mobilność jest niezwykle istotnym elementem zrównoważonego rozwoju i wiele miast zaprezentowało długofalowe oraz bardzo kompleksowe podejście do kwestii transportu. Cieszymy się, że możemy wspierać tak przyszłościowy projekt – podkreśla Tomasz Latała-Golisz, dDyrektor wykonawczy Renault Polska.
– Chcemy, aby coraz więcej samorządów realizowało projekty, które wpłyną pozytywnie na środowisko naturalne. Konkurs ECO-MIASTO pokazuje, że mamy już w Polsce wiele tego rodzaju przykładów – stwierdza Małgorzata Skucha, prezes zarządu NFOŚiGW.
Jury konkursu ECO-MIASTO oceniało zgłoszenia, uwzględniając podział miast ze względu na liczbę mieszkańców – do 30 000, od 30 do 100 000 i powyżej 100 000. W skład jury weszli niezależni eksperci, uznani za swoje kompetencje w kategoriach mobilności zrównoważonej i ekologicznego budownictwa, m.in. przedstawiciele Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwa Gospodarki oraz Politechniki Warszawskiej.
Nagrody
Laureaci konkursu – 6 miast, po 3 w każdej kategorii – otrzymali statuetkę ECO-MIASTO 2013 oraz badanie i analizę sytuacji miast pod kątem zrównoważonego rozwoju, opracowane przez francuskiego eksperta. Termin wykonania badania i analizy – do uzgodnienia pomiędzy organizatorem
a zwycięskim miastem.
Laureaci ECO-MIASTO 2013
Kategoria: Mobilność zrównoważona
– poniżej 30 000 mieszkańców: Kościerzyna
JURY: za kompleksowość działań, za uwagę poświęconą transportowi towarowemu, plany ograniczenia ruchu drogowego w centrum i kampanie informacyjno-edukacyjne.
– 30 000 – 100 000 mieszkańców: Zamość
JURY: za osiągnięcia w zakresie polityki mobilności przyjaznej dla środowiska i szeroko zakrojone działania w dziedzinie konsultacji społecznych.
– powyżej 100 000 mieszkańców: Warszawa
JURY: za kompleksową politykę mobilności, która obejmuje wszystkie rodzaje podróży: zarówno podróże z lotniska do miast, jak i podróże na krótkie odległości, realizowane przy pomocy rowerów wynajmowanych na samoobsługowych stacjach; za kompetencję zespołu ds. transportu; za odwagę we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań (autobusy ekologiczne, tramwaje energooszczędne, system Veturilo).
Kategoria: Budownictwo ekologiczne
– poniżej 30 000 mieszkańców: Płońsk
JURY: za innowacyjność i liczbę już zrealizowanych działań w zakresie termomodernizacji.
– 30 000 – 100 000 mieszkańców: Ełk
JURY: za racjonalne i systematyczne podejście do poprawy efektywności energetycznej, kompetencje zespołu ds. energetyki w urzędzie miasta, wysiłki na rzecz promocji i komunikacji społecznej oraz za plan budowy parku technologicznego.
– powyżej 100 000 mieszkańców: Warszawa
JURY: za kompetencje zespołu ds. energetyki w urzędzie miasta, szeroki zakres działań na rzecz poprawy efektywności energetycznej i zaangażowanie w prowadzenie kampanii podnoszących świadomość społeczeństwa w dziedzinie efektywności energetycznej i ekologii.
Wyróżnienia:
Jednoczesnie jury przyznało wyróżnienia dla następujących miast za osiagnięcia na rzecz zrównoważonego rozwoju:
Bolesławiec - mobilność zrównoważona oraz budownictwo ekologiczne
Częstochowa - budownictwo ekologiczne
Gdańsk - mobilność zrównoważona
Płońsk - mobilność zrównoważona
Rzeszów - mobilność zrównoważona
Słupsk - mobilność zrównoważona oraz budownictwo ekologiczne
Starogard Gdański - mobilność zrównoważona
Wrocław - mobilność zrównoważona
źródło: RWE
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Wybierz dział
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności