Aktualności

Przedsiębiorcy widzą zalety zielonej energii, ale nie potrafią z niej skorzystać (14897)

2012-10-25

Drukuj

Organizator Międzynarodowych Targów Energii Odnawialnej i Efektywności Energetycznej RENEXPO® Poland 2012 wspólnie z firmą badawczą Interactive Research Center przeprowadzili badania polskich przedsiębiorców pod kątem nastawienia i wiedzy na temat OZE. Wyniki pokazują, że właściciele firm nie tylko nie kojarzą poszczególnych zielonych technologii, ale też nie mają pomysłu, jak z nich skorzystać. 84% uważa, że są one pożyteczne lecz tylko niewiele ponad 20% deklaruje, że ma z nimi do czynienia w swojej firmie.

Już w 2020 r. 15% produkowanej w Polsce energii ma pochodzić z odnawialnych źródeł. O ile zielone technologie wytwarzania energii rozwijają się w Polsce w szybkim tempie, to wśród przedsiębiorców są praktycznie nie znane.

Znaczna większość pytanych 84% zgodziła się, że odnawialne źródła energii są pożyteczne. Większość respondentów uważa, że głównymi pozytywnymi aspektami OZE są: korzystny wpływ na środowisko (86%) i na osoby pracujące w pobliżu takich technologii. Za najbardziej energooszczędną uważana jest energetyka wiatrowa i wodna. Ledwie 52% respondentów uważa energię słoneczną za ekologiczną, a pompy ciepła tylko 10%, mimo że obie technologie nie emitują zanieczyszczeń i działają w oparciu o energię odnawialną.

Co ciekawe, polscy przedsiębiorcy nie wiążą rozwiązań OZE z efektywnością ekonomiczną. Za najbardziej efektywne kosztowo uważane są panele słoneczne 34,8% i energia wiatrowa 25,4%. Tylko 10,6% uważa, że korzystanie z OZE jest opłacalne, podczas gdy specjaliści z tej dziedziny zaznaczają, że oszczędności przy wykorzystaniu ich mogą ograniczyć wydatki na energię nawet o 80% w zależności od zastosowanej technologii.

„Na zachodzie odnawialne źródła energii stanowią poważną alternatywę dla przedsiębiorców poszukujących ekonomicznych metod pozyskania energii dla swoich firm. Targi RENEXPO® Poland 2012, mają na celu prezentację najnowszych rozwiązań w dziedzinie zielonych technologii dla biznesu, które są w stanie zapewnić firmie nie tylko przyjazną dla środowiska, ale przede wszystkim tańszą energię" ― mówi Avena Gall-Tamas, manager projektów międzynarodowych grupy REECO.

Wyniki badań pokazują również, jak bardzo wiedza Polaków rozmija się z wizerunkiem Polski, który chcieliby, aby funkcjonował. Według innych badań, sporządzonych przez GFK Polonia w czerwcu na pytanie "Z jakim źródłem energii, chciał(a)by Pani, aby Polska kojarzyła się najbardziej?" aż 68% respondentów odpowiedziało, że z energią pozyskiwaną z odnawialnych źródeł energii.


Więcej informacji na stronie www.renexpo-warsaw.com.


Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią



Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju



Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej