Aktualności

Polski autobus elektryczny na testach w Paryżu (18820)

2015-08-17

Drukuj
galeria

Solaris Urbino electric 12, fot. Solaris Bus & Coach

Autobus elektryczny Solarisa będzie testowany przez paryskie przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej. Od 2025 roku w stolicy Francji będą kursowały wyłącznie pojazdy bezemisyjne.

Dwumiesięczne testy modelu Urbino 12 electric są związane z planami paryskiego przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej RATP, które zakładają, że od 2025 roku operator będzie posiadał w swojej flocie wyłącznie pojazdy bezemisyjne. Zgodnie z podpisaną umową nowe Urbino 12 electric zostanie po raz pierwszy zaprezentowane szerokiej publiczności podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, która odbędzie się w dniach od 30 listopada do 11 grudnia 2015 roku w stolicy Francji. Następnie ten innowacyjny, ekologiczny i niezwykle cichy pojazd będzie testowany w regularnym ruchu pasażerskim na paryskich liniach 21 oraz 147.

Paryskie przedsiębiorstwo transportu publicznego planuje do końca roku 2025 całkowicie zrezygnować z autobusów zasilanych konwencjonalnymi silnikami spalinowymi, dlatego też nowy Solaris Urbino 12 electric stanowi dla RATP nad wyraz interesującą propozycję.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości przetestowania nowego autobusu bateryjnego Solarisa. Testy Urbino 12 electric nowej generacji, wyposażonego w najnowsze rozwiązania techniczne, pozwolą nam jeszcze precyzyjniej rozrysować plany związane z rozwojem bezemisyjnego transportu w ramach programu Bus 2025”, powiedziała Marie-Claude Dupuis, Dyrektor Departamentu Autobusowego RATP.

Autobus elektryczny, który zawita do Paryża bazuje na konstrukcji, mającego premierę podczas targów IAA 2014 Nutzfahrzeuge w Hanowerze, nowego Urbino 12. Szkielet nowego pojazdu jest lżejszy i jednocześnie sztywniejszy od jego poprzednika, a przy tym równie trwały, ponieważ został wykonany z tego samego materiału o wysokiej odporności na korozję. Urbino zostanie wyposażone w baterie o pojemności 240 kWh oraz system ładowania plug-in. Dodatkowo Solaris dostarczy zewnętrzną ładowarkę o mocy 80 kW.

Kolejną innowacją jest zamontowana w autobusie napędowa oś elektryczna ZF AVE 130 najnowszej, trzeciej generacji, wyposażona w dwa silniki trakcyjne umieszczone w piastach. To nowatorskie rozwiązanie dodatkowo obniża wagę autobusu oraz zwiększa przestrzeń pasażerską. W połączeniu z elektrycznym wyposażeniem firmy Medcom oś zapewnia niezwykle cichą jazdę, płynne przyspieszanie oraz hamowanie, dzięki czemu Urbino electric doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, także przy dużej liczbie pasażerów.

Autobus będzie posiadał ponad 30 miejsc siedzących, z czego 16 dostępnych będzie z niskiej podłogi. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w przyjemne LED-owe oświetlenie. Również światła zewnętrze wykorzystają tę przyjazną środowisku technologię. Wysoko umiejscowione, ergonomiczne miejsce pracy kierowcy wraz obniżonym pasem przedniej szyby zagwarantuje bardzo dobrą widoczność oraz kontakt z pasażerami. Urbino 12 electric otrzyma również nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy.

Bezemisyjne autobusy elektryczne Solarisa wożą już pasażerów w Niemczech (m.in. w Brunszwiku, Hamburgu, Dreźnie i Düsseldorfie), Polsce (w Warszawie, Jaworznie i Ostrołęce) oraz Szwecji (Västerås). Wkrótce wyjadą również m.in. na ulice Barcelony.

Źródło: Solaris Bus & Coach


Udostępnij wpis swoim znajomym!




Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej