- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Polecane publikacje
Ścieżki rowerowe zachęcają do aktywności (9996)
2011-01-23Drukuj
Ilość ścieżek rowerowych przekłada się na liczbę korzystających z niej rowerzystów. Pojawienie się nowych tras zachęca rowerzystów do ich używania, co zwiększa ilość aktywnych fizycznie ludzi w społeczeństwie – informuje Physorg.
Badanie naukowców z Tulane University zainspirowane pojawieniem się nowych ścieżek rowerowych na ulicach Nowego Orleanu potwierdziło, że nagle można było zobaczyć więcej osób mknących przed siebie na dwóch kółkach. Obserwatorzy zauważyli aż 57 procentowy wzrost liczby użytkowników tras rowerowych. Sześć tygodni po namalowaniu nowych ścieżek w mieście, naukowcy przeprowadzili dwutygodniowe obserwacje, na podstawie których wysnuli powyższe wnioski.
Każdego dnia podczas badań naukowcy obserwowali ścieżki przez 9 godzin dziennie.
By upewnić się, że zwiększona aktywność rowerowa w mieście jest spowodowana faktycznie pojawieniem się nowych tras dla rowerzystów, naukowcy postanowili uwzględnić kilka innych czynników mogących mieć wpływ na to zjawisko. Sprawdzili zatem ewentualny wzrost cen paliwa samochodowego oraz przyrost naturalny. Okazało się, że w czasie badania cena paliwa była nawet mniejsza niż kilka tygodni wcześniej. Jeżeli zaś chodzi o przyrost naturalny w sąsiedztwie, dane statystyczne wykazały, że mowa tu o zwiększeniu nieznacznym, bowiem zaledwie 17-procentowym.
Nowe ścieżki rowerowe zdały się mieć największy wpływ na kobiety. Aż o 133 procent więcej pań poruszało się rowerem. Inne badania dowodzą, że kobiety chętniej jeżdżą na rowerze, kiedy trasy są zabezpieczone, z dala od jezdni samochodowych.
Widoczne, dobrze oznaczone i przede wszystkim bezpieczne ścieżki przeznaczone wyłącznie dla ruchu rowerowego są dużym atutem każdego miasta. Zachęcają do uprawiania tego przyjemnego, ale i rozwijającego fizycznie sportu. Im więcej ścieżek miasto posiada, tym więcej mieszkańców chętniej wsiądzie na swój od dawna nie używany rower.
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. www.sxc.hu
www.naukawpolsce.pap.pl
Każdego dnia podczas badań naukowcy obserwowali ścieżki przez 9 godzin dziennie.
By upewnić się, że zwiększona aktywność rowerowa w mieście jest spowodowana faktycznie pojawieniem się nowych tras dla rowerzystów, naukowcy postanowili uwzględnić kilka innych czynników mogących mieć wpływ na to zjawisko. Sprawdzili zatem ewentualny wzrost cen paliwa samochodowego oraz przyrost naturalny. Okazało się, że w czasie badania cena paliwa była nawet mniejsza niż kilka tygodni wcześniej. Jeżeli zaś chodzi o przyrost naturalny w sąsiedztwie, dane statystyczne wykazały, że mowa tu o zwiększeniu nieznacznym, bowiem zaledwie 17-procentowym.
Nowe ścieżki rowerowe zdały się mieć największy wpływ na kobiety. Aż o 133 procent więcej pań poruszało się rowerem. Inne badania dowodzą, że kobiety chętniej jeżdżą na rowerze, kiedy trasy są zabezpieczone, z dala od jezdni samochodowych.
Widoczne, dobrze oznaczone i przede wszystkim bezpieczne ścieżki przeznaczone wyłącznie dla ruchu rowerowego są dużym atutem każdego miasta. Zachęcają do uprawiania tego przyjemnego, ale i rozwijającego fizycznie sportu. Im więcej ścieżek miasto posiada, tym więcej mieszkańców chętniej wsiądzie na swój od dawna nie używany rower.
źródło: PAP – Nauka w Polsce, fot. www.sxc.hu
www.naukawpolsce.pap.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności