- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Polecane publikacje
Nowa odsłona kampanii „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” (10758)
2011-01-20Drukuj
Od połowy stycznia czytelnicy prasy oraz użytkownicy portali poświęconych polityce, modzie, rozrywce, kulturze i ekologii będą mieli okazję obejrzeć reklamę społeczną i dowiedzieć się, dlaczego „mieszkańcy ubogich krajów dostają od nas solidny wycisk”. Rusza właśnie kolejna odsłona międzynarodowej kampanii DLA KLIMATU – PRZECIW UBÓSTWU informującej o dramatycznym wpływie zmian klimatu na najuboższe kraje na świecie. W Polsce kampanię realizuje Polska Zielona Sieć.
„Prezentowana przez Polską Zieloną Sieć reklama promuje globalną odpowiedzialność Polek i Polaków w kwestii emisji gazów cieplarnianych i powiązanych z nimi zmian klimatu"- mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Polskiej Zielonej Sieci. Skutki zmian klimatu najdotkliwiej dotykają najbiedniejszych fundując im klęski głodu, brak dostępu do wody pitnej, niebezpieczne zjawiska pogodowe, konflikty o zasoby czy przymusowe migracje. „Również my – Polacy - dajemy dziś mieszkańcom ubogich krajów solidny wycisk emitując ok. dwa razy więcej dwutlenku węgla w przeliczeniu na mieszkańca, niż wynosi średnia światowa” - dodaje A. Antonowicz – „Nie zachowujmy się tak, jakby Ziemia była pomarańczą do wyciśnięcia. Dziś wyciskamy jej południową półkulę, co jest globalnie niesprawiedliwe. Po południowej przyjdzie czas i na półkulę północną, czyli kraje najbogatsze, w tym nasz. Jeśli nie podejmiemy już dziś zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu, jego zmiana będzie dla przyszłych pokoleń na całym świecie końcem stabilnego życia, jakie znamy my. Dlatego w imię globalnej odpowiedzialności namawiamy polskie społeczeństwo do przyjrzenia się zagadnieniom efektywności energetycznej czy zielonej energii i wspierania tych właśnie rozwiązań systemowych dających nadzieję na redukcję emisji i zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu.” – mówi A. Antonowicz.
Kampania „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” jest prowadzona równolegle w Polsce, Niemczech oraz Francji. W jej ramach odbyły się publiczne spotkania, warsztaty z udziałem bezpośrednich świadków zmian klimatu z Tajlandii, Etiopii i Nigerii, studyjna wizyta dziennikarzy polskich (Wojciech Jagielski, Gazeta Wyborcza oraz Wojciech Bojanowski, TVN24) i niemieckich w Nigerii, zrealizowano video klip na temat dramatycznego wpływu zmian klimatu na państwa rozwijające się, który w Polsce obejrzało ponad 3 miliony osób. Internetową platformą kampanii jest strona: www.dlaklimatu.pl
Reklamę grzecznościową wyemitują:
Czasopisma: Agro Serwis, Aktywist, BioKurier, BRIEF, Cogito, Dilemmas Magazine, 2+3D, ELLE, Estilo, FORUM, Gazeta Miejska Gliwice Zabrze, InStyle, Lounge Magazyn, Nigdy Więcej, miesięcznik Odra, Organic, POLITYKA, Przegląd, Recykling, Wegetariański świat, Zielona Liga.
Strony/portale: www.akasha.com.pl, www.ekologiczni.pl, www.green2magazyn.pl, www.kampaniespoleczne.pl, www.kulturatka.pl, www.moj-ogrodnik.pl, www.ulicaekologiczna.pl, www.wybredni.pl, www.zielonalekcja.pl.
Więcej informacji na: www.dlaklimatu.pl
źródło: Dla Klimatu
www.dlaklimatu.pl
Co roku w Polsce, podobnie jak w innych krajach uprzemysłowionych, emituje się kilkaset milionów ton dwutlenku węgla. Emisje te przyczyniają się do coraz widoczniejszych zmian klimatu, których skutki pogłębiają i tak dotkliwe ubóstwo w krajach Afryki, Azji a także w wielu małych wyspiarskich państwach rozsianych na wodach oceanów. To kraje uprzemysłowione, takie jak Polska, mogą powstrzymać ten niebezpieczny dla przetrwania wielu najbiedniejszych krajów trend.
„Prezentowana przez Polską Zieloną Sieć reklama promuje globalną odpowiedzialność Polek i Polaków w kwestii emisji gazów cieplarnianych i powiązanych z nimi zmian klimatu"- mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Polskiej Zielonej Sieci. Skutki zmian klimatu najdotkliwiej dotykają najbiedniejszych fundując im klęski głodu, brak dostępu do wody pitnej, niebezpieczne zjawiska pogodowe, konflikty o zasoby czy przymusowe migracje. „Również my – Polacy - dajemy dziś mieszkańcom ubogich krajów solidny wycisk emitując ok. dwa razy więcej dwutlenku węgla w przeliczeniu na mieszkańca, niż wynosi średnia światowa” - dodaje A. Antonowicz – „Nie zachowujmy się tak, jakby Ziemia była pomarańczą do wyciśnięcia. Dziś wyciskamy jej południową półkulę, co jest globalnie niesprawiedliwe. Po południowej przyjdzie czas i na półkulę północną, czyli kraje najbogatsze, w tym nasz. Jeśli nie podejmiemy już dziś zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu, jego zmiana będzie dla przyszłych pokoleń na całym świecie końcem stabilnego życia, jakie znamy my. Dlatego w imię globalnej odpowiedzialności namawiamy polskie społeczeństwo do przyjrzenia się zagadnieniom efektywności energetycznej czy zielonej energii i wspierania tych właśnie rozwiązań systemowych dających nadzieję na redukcję emisji i zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu.” – mówi A. Antonowicz.
Kampania „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” jest prowadzona równolegle w Polsce, Niemczech oraz Francji. W jej ramach odbyły się publiczne spotkania, warsztaty z udziałem bezpośrednich świadków zmian klimatu z Tajlandii, Etiopii i Nigerii, studyjna wizyta dziennikarzy polskich (Wojciech Jagielski, Gazeta Wyborcza oraz Wojciech Bojanowski, TVN24) i niemieckich w Nigerii, zrealizowano video klip na temat dramatycznego wpływu zmian klimatu na państwa rozwijające się, który w Polsce obejrzało ponad 3 miliony osób. Internetową platformą kampanii jest strona: www.dlaklimatu.pl
Reklamę grzecznościową wyemitują:
Czasopisma: Agro Serwis, Aktywist, BioKurier, BRIEF, Cogito, Dilemmas Magazine, 2+3D, ELLE, Estilo, FORUM, Gazeta Miejska Gliwice Zabrze, InStyle, Lounge Magazyn, Nigdy Więcej, miesięcznik Odra, Organic, POLITYKA, Przegląd, Recykling, Wegetariański świat, Zielona Liga.
Strony/portale: www.akasha.com.pl, www.ekologiczni.pl, www.green2magazyn.pl, www.kampaniespoleczne.pl, www.kulturatka.pl, www.moj-ogrodnik.pl, www.ulicaekologiczna.pl, www.wybredni.pl, www.zielonalekcja.pl.
Więcej informacji na: www.dlaklimatu.pl
źródło: Dla Klimatu
www.dlaklimatu.pl
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności