- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Polecane publikacje
Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat? (21865)
2021-05-21Drukuj
Debatować każdy może, czasem lepiej, a czasem gorzej. Ważne jednak by debatować, bo poruszane są wtedy ważne kwestie i współczesne problemy z którymi czasem trzeba się zmierzyć. Kolejna debata od portalu chronmyklimat.pl, będzie dotyczyła tematyki zmian w transporcie, które mogą korzystnie wpłynąć na klimat.
Debata neutralności klimatycznej w transporcie najbliższych latach
Goście kolejnej debaty od portalu chronmyklimat.pl przyjrzą się dokładnie współczesnemu transportowi i jego koniecznej modernizacji. Transport, który przez ostatnich 25 lat znacząco zwiększył emisję spalin, wymaga gruntownej modernizacji. O ile stopniowo pojawiają się autobusy i auta zero-emisyjne, o tyle takich ciężarówek wciąż nie produkuje się masowo. O statkach czy samolotach nie wspominając. Czas na zmiany, by utrzymać termin neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy? Gdzie popełniono błędy? Co robimy niewłaściwie? Czy można to wszystko jeszcze odwrócić? To tylko kilka pytań, które warto sobie zadać analizując aktualną sytuację klimatycznej szkodliwości transportu na świecie.
Zaproszeni goście i kwestie do rozwiązania
Tym razem wśród planowanych gości debaty, znaleźli się:
- Bartosz Mazur - Przedstawiciele Fundacji Pro Kolej, Urząd Miasta Rybnik
- Jacek Mizak - Przedstawiciele Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych
- Michał Lewarski - Przedstawiciele Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych
- Przedstawiciele Spółki Centralny Port Komunikacyjny
- Przedstawiciele Ministerstwa infrastruktury
- Przedstawiciele Ministerstwa Klimatu i Środowiska
Zaproszone osoby postarają się znaleźć odpowiedzi na szereg pytań:
Co trzeba zmieniać, aby dążyć w ciągu najbliższych 30 lat do osiągnięcia neutralnego dla klimatu systemu transportowego, jednocześnie nie obniżającego mobilności ludzi i towarów?
Jak tego najlepiej dokonać - podatkami, zakazami czy może jednak bezkompromisowymi inwestycjami?
Skoro inwestować, to w co konkretnie i dlaczego akurat w to?
Czy ewentualne dynamiczne zmiany w celu poprawy i ratowania klimatu nie wpłyną drastycznie na wolność przemieszczania się?
Organizator debaty „Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?”
Organizatorem debaty „Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?” jest chronmyklimat.pl - niekomercyjny portal informacyjny dotyczący polityki klimatycznej w prowadzonym przez Fundację Instytut na rzecz Ekorozwoju (pierwszy ekologiczny think-tank w Polsce). Portal śledzi blisko 150 tys. użytkowników rocznie, a organizowane na żywo debaty docierają średnio nawet do 1000 oglądających jednocześnie.
Debata w ramach projektu dofinansowanego ze środków UE
Debata „Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?” odbywa się w ramach projektu „LIFE_UNIFY – łącząc Unię Europejską na rzecz działań klimatycznych” dofinansowanego ze środków Komisji Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Cały projekt jest przedsięwzięciem kilkunastu unijnych partnerów pod przewodnictwem CAN-Europe.
Wśród wspomnianych partnerów znajdują się:
- Centrum pro dopravu a energetiku, z.s. (Słowacja),
- Društvo za oblikovanje održivog razvoja (Chorwacja),
- 92-gruppen (Dania),
- Eestimaa Looduse Fond (Estonia),
- Germanwatch e.V. (Niemcy),
- Glopolis, o.p.s. (Belgia),
- Instytut Na Rzecz Ekorozwoju (Polska),
- Réseau Action Climat – France (Francja),
- Sociedad Española de Ornitología (Hiszpania),
- ZERO – Associação Sistema Terrestre Sustentável (Portugalia).
W założeniach, projekt ma stymulować transformację energetyczną krajów członkowskich, poprzez oddziaływanie na fundusze europejskie czy przygotowywanie Krajowych Planów Energii i Klimatu oraz Długoterminowych Strategii Klimatycznych.
Podobne artykuły
- Czy Polska sięgnie po 4,4 mld euro z Unii, żeby chronić zdrowie ludzi i zagwarantować bezpieczną przyszłość społecznościom górniczym?
Za każdy rok funkcjonowania energetyki węglowej ponosimy nawet 7,5 mld euro kosztów zdrowotnych. Polska stoi jednak w momencie historycznej szansy na odwrócenie tej sytuacji i poprawę zdrowia publicznego dzięki miliardowym środkom z unijnego Funduszu Sprawiedliwej Transformacji. Musimy włączyć sektor ochrony zdrowia w proces zachodzących zmian albo zaprzepaścimy okazję na zdrową i sprawiedliwą transformację – ostrzegają eksperci w nowej publikacji HEAL Polska.
Więcej
- Samorządy muszą chronić dzieci przed spalinami
Polskie miasta należą̨ do jednych z najbardziej zanieczyszczonych w całej Europie, co roku plasując się na niechlubnym podium tych o najgorszej jakości powietrza. W znacznym stopniu przyczynia się do tego także transport drogowy, a naukowcy nie mają wątpliwości, że spaliny samochodowe mają bezpośredni wpływ na zdrowie i rozwój dzieci.
Więcej
- Ubóstwo energetyczne w Polsce – podsumowanie debaty
17 maja odbyła się kolejna debata online organizowana przez portal chronmyklimat.pl, dotycząca polskich uwarunkowań energetycznych. Tym razem tematem debaty było ubóstwo energetyczne w Polsce. Jak ono wygląda? O czym wspomnieli zaproszeni goście? Gdzie można obejrzeć całą debatę?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności