- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Polecane publikacje
Grupa Emirates publikuje swój trzeci raport środowiskowy (16154)
2013-09-17Drukuj
Grupa Emirates po raz trzeci opublikowała roczny raport środowiskowy. Przedstawiono w nim informacje dotyczące zwiększenia efektywności w dziedzinie zużycia paliwa oraz dane dotyczące redukcji emisji dwutlenku węgla w liniach Emirates. Było to możliwe dzięki włączeniu do floty nowoczesnych samolotów i wycofaniu starszych, mniej efektywnych maszyn.
W raporcie, obejmującym rok budżetowy 2012-2013, poddano analizie dane dotyczące szeregu działań Grupy Emirates w zakresie ochrony środowiska, w takich dziedzinach jak operacje lotnicze, operacje cargo i handlingowe spółki dnata oraz szeroko pojmowane usługi handlowe – od inżynierii po gastronomię.
Celem raportu jest poznanie wpływu Grupy na środowisko, jak również dostrzeżenie nowych możliwości w dziedzinie identyfikowania i wdrażania dobrych praktyk wśród pracowników firmy, których w tej chwili jest ponad 68 tysięcy.
W dziedzinie operacji lotniczych, mających największy wpływ na środowisko spośród działań Grupy Emirates, wydajność paliwa dla wszystkich lotów pasażerskich i frachtowych poprawiła się o 0,29%, spadając do 0,3103 litra na tonokilometr (L/TK). Jednocześnie emisja dwutlenku węgla spadła do 0,767 grama CO2 na tonokilometr (gCO2/TK) poprawiając wydajność w tej dziedzinie o 0,3%.
W raportowanym okresie, Emirates wycofały lub anulowały umowy leasingowe sześciu samolotów i otrzymały dostawy 34 nowych maszyn. Przewoźnik posiada jedną z najmłodszych i najbardziej wydajnych flot na świecie. Średni wiek floty Emirates wynosi 6 lat, w porównaniu ze średnią wieku flot linii należących do Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), wynoszącą 11,7 lat. Wpływa to bezpośrednio na efektywność paliwową Emirates, która jest o 15,7% lepsza, niż średnia prognoza IATA dla rynku lotniczego, oraz na wydajność w zakresie emisji dwutlenku węgla, która jest o 16,6% lepsza, niż średnia IATA.
W Emirates nieustannie przywiązujemy wagę do ochrony środowiska i prowadzimy nasz biznes w sposób odpowiedzialny - powiedział J.W. Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Prezes i Dyrektor Zarządzający Linii Lotniczych oraz Grupy Emirates. Raport ukazuje nasze ciągłe wysiłki w celu poprawy środowiskowej efektywności naszych działań zarówno w powietrzu, jak i na ziemi. Cieszy nas, że wprowadzenie nowoczesnych i bardziej ekologicznych samolotów przyczyniło się do poprawy wydajności naszej floty w zakresie zużycia paliwa i redukcji emisji dwutlenku węgla. Ale to nasi pracownicy odgrywają zasadniczą i integralną rolę w procesie minimalizowania niekorzystnego wpływu na środowisko i poprawianiu wydajności w całej Grupie.
Inne znaczące fragmenty raportu obejmują następujące zagadnienia:
-
W raportowanym okresie Emirates zwiększyły dwukrotnie całkowitą wielkość recyklingu do 10697 ton, przede wszystkim ze względu na wprowadzenie programu recyklingu oleju jadalnego w jednej ze spółek zależnych, Alpha Catering.
-
Przy współpracy z 34 państwami oddział Emirates Flight Operations oszczędza ponad 4200 ton paliwa i 13200 ton dwutlenku węgla rocznie dzięki programowi iFlex, który pozwolił wdrożyć w Afryce 25 nowych struktur tras lotu dla połączeń Emirates do Ameryki Południowej.
-
Emirates otrzymały nagrodę ‘Fly Quiet‘ w porcie lotniczym San Francisco w latach 2012 i 2013 za pracę zespołu Emirates Flight Operations nad zmniejszeniem uciążliwości hałasu dla społeczności lokalnej.
-
Zespół Central Services zainicjował kampanię mającą na celu ograniczenie liczby przesyłek w siedzibie Emirates Group w Dubaju o 25% lub o 45000 sztuk miesięcznie.
-
Emirates Flight Catering zamierza uruchomić jeden z pierwszych programów recyklingu szkła w ZEA.
-
W roku podatkowym 2013-14 zespół dnata Baggage Services planuje zakupić 50 pojazdów elektrycznych do przewożenia bagażu, które poprawią stopień czystości powietrza dla pracowników płyty postojowej lotniska, na potrzeby Międzynarodowego Lotniska w Dubaju.
-
W tym roku Emirates planują przyznać środki jednej lub kilku wyróżniającym się organizacjom w ramach nowego grantu środowiskowego „A Greener Tomorrow".
Jak pokazują powyższe inicjatywy, nieustające wysiłki na rzecz zmniejszenia naszego śladu ekologicznego przynoszą rezultaty w Emirates Group - powiedział Tim Clark, Prezes Linii Emirates. Mamy nadzieję, że będzie tak również w przyszłości, ponieważ już niebawem ogłosimy kilka nowych, dużych projektów.
Emirates są również liderem w branży lotniczej, jeśli chodzi o sprawozdawczość środowiskową. Tegoroczny raport zawiera propozycję Emirates na temat przyjęcia nowych środków pomiaru efektywności paliwowej, które mogłyby zostać zaadaptowane w całej branży. Nowy standard, mierzony w tonokilometrach na litr (TK/L), będzie stanowić podstawę mierzenia efektywności paliwowej przewoźnika w przyszłym roku.
Pełny raport i metodologia wspierająca jest dostępna na stronie: www.emirates.com/environmentreport.
źródło: Ciszewski MSL
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności