- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Samochody elektryczne w Polsce – sprzedaż w powijakach (17754)
2014-10-07Drukuj
W pierwszej połowie 2014 roku sprzedano w Polsce więcej samochodów elektrycznych niż w całym 2013 r. Statystyki sprzedaży EV w naszym kraju dalej nie są jednak imponujące.
W pierwszej połowie 2014 r. w Polsce sprzedano 35 samochodów elektrycznych, podczas gdy w całym ubiegłym roku sprzedaż EV wyniosła 28 sztuk – podaje PAP.
Tymczasem w I połowie 2014 r. w całej Europie przybyło ponad 27 tys. elektryków, podczas gdy w analogicznym okresie 2013 r. - ponad 15,5 tys.
Liderem europejskiego rynku samochodów elektrycznych jest Norwegia, w której w tym czasie przybyło 9,5 tys. EV, a następne miejsca w tym zestawieniu zajmuje Francja - ponad 6,4 tys. sprzedanych EV, a także Niemcy (ponad 4,2 tys.), W. Brytania (2,5 tys.), Holandia (ponad 1,1 tys.), Szwajcaria (ponad 860), Austria (ponad 700) oraz Włochy, Belgia, Dania i Szwecja, w przypadku których sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła w pierwszej połowie tego roku 500 egz.
Najczęściej kupowanym autem elektrycznym w pierwszej połowie 2014 roku w Europie był Nissan Leaf (ponad 7,1 tys. sprzedanych modeli), a następnie Renault Zoe (prawie 3,7 tys.), a także Tesla Model S (ponad 3 tys.).
Polska Agencja Prasowa cytuje Grzegorza Pasztę z Renault Polska, który zwraca uwagę, że sprzedaż samochodów elektrycznych jest zależna od regulacji wspierających rozwój rynku EV.
Sprzedaż elektryków rośnie tam, gdzie wprowadza się odpowiednie prawo umożliwiające rozwój infrastruktury do ładowania EV. Tymczasem w Polsce nie doczekaliśmy się jeszcze żadnych tego typu regulacji na szczeblu centralnym.
źródło: www.gramwzielone.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności