- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
PKP Cargo chce łączyć Bałtyk z Adriatykiem (18333)
2015-04-09Drukuj
PKP Cargo planuje akwizycje oraz kupno sprzętu, który pozwoli oferować klientom transport kontenerowy. Chce obsługiwać korytarz towarowy Bałtyk-Adriatyk, czemu ma służyć umowa z chorwackim przewoźnikiem.
Po informacji pod koniec ubiegłego roku o planowanym zakupie jednego z największych czeskich przewoźników – spółki AWT, teraz PKP Cargo podpisała strategiczną umowę o współpracy z chorwackim HZ Cargo. Polska spółka liczy, że to pozwoli jej zbudować bardzo dobrą ofertę w korytarzu logistycznym pomiędzy Morzem Bałtyckim a Adriatykiem i połączyć polskie porty z chorwackimi.
– Jesteśmy drugim największym przewoźnikiem w Unii Europejskiej, mamy też bardzo dobrą sytuację finansową, a to nam pozwala na formułowanie tych aliansów w różny sposób – mówi agencji informacyjnej Newseria Adam Purwin, prezes PKP Cargo. – Mogą to być alianse kapitałowe, mogą to być alianse strategiczne. Mamy też nadal bardzo dużą siłę finansową, poziom zadłużenia PKP Cargo jest bardzo niski. To nam pozwala na wyasygnowanie znaczących kwot na te aktywa, które są potrzebne do realizowania znaczących akwizycji.
Największy polski przewoźnik towarowy także inwestuje. Szykując się do zaoferowania klientom przewozów intermodalnych, spółka rozpisała wart 400 mln zł przetarg na kupno nawet 20 lokomotyw wielosystemowych zdolnych do przewożenia towarów w kilku krajach bez konieczności zmiany lokomotywy. W 2014 roku spółka odebrała także kilkaset platform do przewożenia kontenerów. Segment intermodalny – czyli przewóz kontenerów – to najszybciej rosnąca część rynku. Na planowanym przejęciu AWT spółka nie zamierza poprzestać.
– Dzisiaj jesteśmy w kilku procesach, nie o wszystkich mogę oczywiście powiedzieć – informuje prezes Adam Purwin z PKP Cargo. – To, o czym mówi się w domenie publicznej, to oczywiście wiadomość o naszych rozmowach z KGHM w sprawie nabycia udziałów w Pol-Miedź Trans, to oczywiście rozmowa o potencjalnej akwizycji Portu Gdańskiego Eksploatacja w konsorcjum z Węglokoksem. Jesteśmy i zabiegamy o to, aby skończyły się one dla nas i naszych akcjonariuszy korzystnie, uzupełniały też naszą ofertę logistyczną.
Rok 2014 PKP Cargo zalicza do bardzo udanych. Spółka dała sobie dobrze radę mimo kłopotów jej największych klientów, czyli polskich kopalń. Nie zaszkodził jej też konflikt na Ukrainie.
– Udało nam się dobrze zoptymalizować naszą strukturę i lepiej dostosować ją do potrzeb klientów – zaznacza prezes PKP Cargo. – Wynik finansowy sięgnął prawie 300 mln zł przed obciążeniem go wydarzeniem jednorazowym, jakim był program dobrowolnych odejść. To jest zmiana w wyniku o prawie 18 proc., rekordowe marże EBITDA na poziomie 17% i EBITDA na poziomie powyżej 700 mln zł to najlepsze wskaźniki efektywności, jakie możemy w tej branży odnotować. Dodatkowo zaproponowaliśmy walnemu zgromadzeniu wypłatę 110 mln zł w formie dywidendy dla akcjonariuszy.
Źródło: newseria.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności