- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Hamburg pierwszym miastem w Niemczech z zakazem wjazdu starych diesli (20516)
2018-05-31Drukuj
W niemieckich miastach cały czas trwa walka o czystsze powietrze. Hamburg jako pierwsze miasto w Niemczech zakaże wjazdu do miasta samochodom z wysokoprężnymi silnikami diesla. W ten sposób będzie również przykładem do naśladowania dla innych ośrodków miejskich w kraju.
Zakaz obejmie około 214 000 samochodów, czyli ponad dwie trzecie pojazdów z silnikiem Diesla zarejestrowanych w drugim co do wielkości mieście Niemiec. Władze Hamburga zdecydowały, że od 31 maja niektóre starsze pojazdy nie będą miały wjazdu na dwie główne arterie. Autostrada Stresemannstraße o długości 1,6 km będzie zamknięta dla starszych ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym, a 580-metrowy odcinek Max-Brauer-Allee zostanie zamknięty dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi w standardzie Euro-5 i starszych. Autobusy komunikacji publicznej i kierowcy, którzy używają tej trasy jako dojazdu do domu będą zwolnieni z tego zakazu.
Władze Hamburga zainstalowały drogowskazy wskazujące alternatywne trasy. Jednak krytycy tego rozwiązania ostrzegają, że zakaz w obecnej formie doprowadzi jedynie do wyższych poziomów emisji w innych częściach miasta. Hamburg jest jednym z około 80 niemieckich miast, w których poziomy dwutlenku azotu regularnie przekraczają normy Komisji Europejskiej wynoszący 40 mikrogramów na metr sześcienny (μg m3.).
Decyzja zapadła krótko po tym, jak niemiecki sąd administracyjny orzekł, że miasta, w ramach działań na rzecz poprawy jakości powietrza mogą wprowadzić zakaz jazdy po mieście samochodom z silnikiem Diesla.
Uzasadniając ograniczenia dla samochodów z silnikiem Diesla, senat Hamburga wyraźnie nawiązał do skandalu Dieselgate, ujawnionego we wrześniu 2015 roku. Była to głośna sprawa montowania w samochodach produkowanych przez koncern Volkswagen AG oprogramowania, pozwalającego na manipulację wynikami pomiarów emisji z układu wydechowego.
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności