- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Dalsze postępy producentów aut w ograniczaniu emisji CO2 (19136)
Ewa Szekalska, teraz-srodowisko.pl2015-12-13
Drukuj
Nowy raport EEA ukazuje dalsze postępy w dziedzinie redukcji emisji CO2 z aut wyprodukowanych w Europie.
Średnie emisje z nowych samochodów sprzedanych w 2014 r. wynosiły 123,4 g CO2/km. Oznacza to, że pojazdy spełniały cel 130 g CO2/km wyznaczony dla UE jako całości na 2015 rok - i to z nawiązką. Poza tym prawie wszyscy producenci samochodów osiągnęli indywidualne cele redukcyjne ustalone na 2014 rok.
Wstępne dane na ten temat publikowane były już w kwietniu br. Najnowszy raport Europejskiej Agencji Środowiska (European Environment Agency - EEA) pt. "Monitoring CO2 emissions from passenger cars and vans in 2014" wskazuje, że samochody sprzedane w Unii Europejskiej w 2014 roku były średnio o 2,5 proc. bardziej wydajne niż te sprzedane w roku poprzednim.
97 proc. sprzedanych w 2014 r. aut dostawczych to diesle
W 2014 roku sprzedano 12,5 mln nowych samochodów osobowych i 1,5 mln aut dostawczych. Samochody z silnikiem Diesla były w minionym roku najlepiej sprzedającymi się autami w Europie. Stanowiły 53 proc. aut osobowych i 97 proc. dostawczych. W 2014 r. wyemitowały one średnio 123,2 g CO2/km, czyli o zaledwie 2,5 g CO2/km mniej niż przeciętny samochód z silnikiem spalinowym.
Nissan aktywnie obniża emisje
Renault, Peugeot, Citroen i Toyota Motor Europe w dalszym ciągu produkują najwięcej niskoemisyjnych aut. Spośród producentów aut osobowych najniższe średnie emisje dwutlenku węgla, jeśli chodzi o nowe samochody osobowe zarejestrowane w 2014 roku, miał Renault (108 g CO2/km). Miał on w swojej flocie również najwyższy odsetek aut (34 proc.) emitujących mniej niż 95 g CO2/km.
Największego postępu w dziedzinie redukcji emisji pomiędzy rokiem 2013 a 2014 dokonał Nissan. Średnie emisje z samochodów osobowych tego producenta spadły o prawie 16 g CO2/km. Tak dobre wyniki koncernu są związane ze zwiększoną sprzedażą aut elektrycznych i dobrymi wynikami sprzedaży mniejszych aut. Wpływ na ten rezultat miała również większa wydajność pojazdów z napędem tradycyjnym.
Spośród producentów samochodów dostawczych średnie najniższe emisje miała Dacia (132 g CO2/km), zaraz za nią Peugeot (147 g CO2/km), a także Citroen (148 g CO2/km) i Renault (149 g CO2/km).
Danych do raportu EEA dostarczają wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej. Opracowanie ma służyć ewaluacji wydajności floty nowych samochodów w odniesieniu do celów emisji dwutlenku węgla. Inne zanieczyszczenia powietrza pochodzące z transportu, jak np. tlenki azotu, nie zostały w raporcie uwzględnione.
źródło: Ewa Szekalska, Teraz Środowisko
www.teraz-srodowisko.pl
Pliki do pobrania
Podobne artykuły
- Skandaliczne rozbieżności między danymi producentów, a rzeczywistym spalaniem samochodów
Rośnie różnica między danymi z prospektów a rzeczywistym zużyciem paliwa i emisją CO 2 . W roku 2001 wynosiła ona średnio 10%, rok temu było to już 40%. Testy laboratoryjne producentów to katalog trików i sztuczek.
Więcej
- 9 na 10 aut z silnikiem diesla nie spełnia unijnych norm
Niemal żaden z nowych modeli pojazdów z silnikiem diesla nie spełnia europejskich norm środowiskowych – wynika z raportu T&E.
Więcej
- Czerwona kartka dla samochodów
Nie od dziś wiadomo, że w miastach jednym z największych trucicieli jest samochód. Jak – i czy – z problemem radzą sobie polskie władze?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności