- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Ekologiczna polityka Škody (10031)
2010-10-01Drukuj
Aby sprostać oczekiwaniom szybko rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych, wiele koncernów rozpoczęło prace nad nowymi modelami samochodów. Należy do nich m.in. Škoda Auto – na zbliżającym się Paryskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym firma ma przedstawić nowoczesną serię ekologicznych pojazdów GreenLine.
Fabia Greenline
W nowoczesne technologie zainwestował właśnie m.in. koncern Škoda Auto. Niedługo wypuści na rynek serię GreenLine, charakteryzującą się niskim zużyciem paliwa i małą emisją CO2. Dla wszystkich nowych samochodów stworzył ekologiczne silniki o dużej wydajności. Ponadto wiele modeli posiada już funkcję odzysku energii z hamowania i system start-stop.
Octavia Green E Line
Dwa nowe silniki: 1.6 TDI CR 105 KM (dostępny dla Octavii, Yeti i Superba) oraz 1.2 TDI CR 75 KM (oferowany dla Fabii i Roomstera), dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa cechują się bardzo wysoką wydajnością. Tak jak inne modele silników, posiadają filtr cząsteczek stałych. „Dla jednostki 1.6 TDI CR maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1 500 obr./min-1 do 2500 obr./min-1, a dla 1.2 TDI CR – maksymalny moment obrotowy 180 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min-1” – podaje producent. Atuty te zapewniają dynamiczną, płynną i komfortową jazdę.
Yeti
Fabia z serii GreenLine (również kombi) zużywa 3,4 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 89 g CO2/100km. Współczynniki te dla Roomstera wynoszą kolejno 4,2 l/100 km i 109 g CO2/km, co daje najniższy poziom emisji w klasie MPV. Ale najbardziej przyjaznym modelem dla środowiska jest Škoda Octavia, dostępna w wersji lift back i kombi, spalające odpowiednio 3,8 i 4,2 l/100 km oraz emitujące 99 i 109 g CO2/km.
Superb Greenline
Tak dobre wyniki nie zostały osiągnięte kosztem rozwijanej prędkości. Model Yeti, pierwszy SUV tej marki, zużywa 4,6 l paliwa na 100 km i emituje 119 g CO2/km. Przy tym do 100 km rozpędza się w ciągu 12,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 176 km/h. Ekologiczne wersje można znaleźć nawet w najwyższej klasie – dla Škody Superb wskaźniki wynoszą 4,4 l/100 km oraz 114 g CO2/km. W sumie w serii GreenLine dostępnych jest osiem nowych samochodów w każdym modelu.
Na elektryczne pojazdy postawiła nie tylko Škoda Auto. General Motors zamierza wybudować linię produkcyjną silników elektrycznych. Koszt inwestycji ma wynieść ćwierć mld dolarów, ale jak tłumaczy Thomas Stephens, wiceprezes GM, dzięki niej koncern będzie pierwszą fabryką w USA wytwarzającą masowo takie silniki, stanowiące napęd przyszłości. Podobne wnioski wyciągnęły inne wielkie koncerny, jak Peugot, Nissan czy Toyota.
Według studium „Economic Impact of the Electrification Roadmap” produkcja EV w USA będzie miała pozytywny wpływ na ekonomię kraju, m.in. poprzez wzrost liczby miejsc pracy i mniejszą zależność od importowanej ropy. Zdaniem unijnej Rady ds. Konkurencyjności pojazdy elektryczne mogą stać się motorem napędowym europejskiej gospodarki.
Również Polskę stać na odejście od ropy – uważa Konsorcjum firm Klaster Green Stream. Jednak w tym celu rynek samochodowy musi zostać przestawiony na pojazdy elektryczne, zasilane odnawialnymi źródłami energii. Na wspólny projekt konsorcjum i Inicjatywy Zielonego Samochodu, którego celem jest m.in. wspieranie i promowanie rozwoju rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, KE planuje przeznaczyć 5 mld euro. W jego ramach pięć magistratów polskich miast – Warszawy, Krakowa, Katowic, Gdańska i Mielca na 1,5 roku otrzymało do testów elektryczne pojazdy.
„Samochody napędzane elektrycznie nie są kwestią przyszłości – to teraźniejszość” – uważa prezes firmy Green Stream, Tadeusz Walasek.
Więcej o nowych modelach Škody można przeczytać na stronie producenta: www.prportal.skoda-auto.pl
OB, ChronmyKlimat.pl
na podstawie: www.skoda-auto.pl, fot. www.prportal.skoda-auto.pl (fot. 1 – Roomster Facelifting)
Kończące się zasoby ropy oraz unijne normy pociągną za sobą konieczność przejścia na nowe, ekologiczne technologie. Zgodnie z przyjętym prawem do końca 2020 roku nowe samochody w Unii Europejskiej będą musiały emitować prawie o połowę mniej zanieczyszczeń niż obecnie (95 zamiast 160 g CO2/100 km). W ubiegłym roku Unia na kampanię promocyjną pojazdów elektrycznych przeznaczyła 5 mld euro. W marcu br. Europejska Komisja Gospodarcza przyjęła pierwsze przepisy dotyczące bezpieczeństwa samochodów hybrydowych i elektrycznych.
Fabia Greenline
W nowoczesne technologie zainwestował właśnie m.in. koncern Škoda Auto. Niedługo wypuści na rynek serię GreenLine, charakteryzującą się niskim zużyciem paliwa i małą emisją CO2. Dla wszystkich nowych samochodów stworzył ekologiczne silniki o dużej wydajności. Ponadto wiele modeli posiada już funkcję odzysku energii z hamowania i system start-stop.
Octavia Green E Line
Dwa nowe silniki: 1.6 TDI CR 105 KM (dostępny dla Octavii, Yeti i Superba) oraz 1.2 TDI CR 75 KM (oferowany dla Fabii i Roomstera), dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa cechują się bardzo wysoką wydajnością. Tak jak inne modele silników, posiadają filtr cząsteczek stałych. „Dla jednostki 1.6 TDI CR maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest w zakresie 1 500 obr./min-1 do 2500 obr./min-1, a dla 1.2 TDI CR – maksymalny moment obrotowy 180 Nm osiągany jest przy 2000 obr./min-1” – podaje producent. Atuty te zapewniają dynamiczną, płynną i komfortową jazdę.
Yeti
Fabia z serii GreenLine (również kombi) zużywa 3,4 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 89 g CO2/100km. Współczynniki te dla Roomstera wynoszą kolejno 4,2 l/100 km i 109 g CO2/km, co daje najniższy poziom emisji w klasie MPV. Ale najbardziej przyjaznym modelem dla środowiska jest Škoda Octavia, dostępna w wersji lift back i kombi, spalające odpowiednio 3,8 i 4,2 l/100 km oraz emitujące 99 i 109 g CO2/km.
Superb Greenline
Tak dobre wyniki nie zostały osiągnięte kosztem rozwijanej prędkości. Model Yeti, pierwszy SUV tej marki, zużywa 4,6 l paliwa na 100 km i emituje 119 g CO2/km. Przy tym do 100 km rozpędza się w ciągu 12,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość to 176 km/h. Ekologiczne wersje można znaleźć nawet w najwyższej klasie – dla Škody Superb wskaźniki wynoszą 4,4 l/100 km oraz 114 g CO2/km. W sumie w serii GreenLine dostępnych jest osiem nowych samochodów w każdym modelu.
Na elektryczne pojazdy postawiła nie tylko Škoda Auto. General Motors zamierza wybudować linię produkcyjną silników elektrycznych. Koszt inwestycji ma wynieść ćwierć mld dolarów, ale jak tłumaczy Thomas Stephens, wiceprezes GM, dzięki niej koncern będzie pierwszą fabryką w USA wytwarzającą masowo takie silniki, stanowiące napęd przyszłości. Podobne wnioski wyciągnęły inne wielkie koncerny, jak Peugot, Nissan czy Toyota.
Według studium „Economic Impact of the Electrification Roadmap” produkcja EV w USA będzie miała pozytywny wpływ na ekonomię kraju, m.in. poprzez wzrost liczby miejsc pracy i mniejszą zależność od importowanej ropy. Zdaniem unijnej Rady ds. Konkurencyjności pojazdy elektryczne mogą stać się motorem napędowym europejskiej gospodarki.
Również Polskę stać na odejście od ropy – uważa Konsorcjum firm Klaster Green Stream. Jednak w tym celu rynek samochodowy musi zostać przestawiony na pojazdy elektryczne, zasilane odnawialnymi źródłami energii. Na wspólny projekt konsorcjum i Inicjatywy Zielonego Samochodu, którego celem jest m.in. wspieranie i promowanie rozwoju rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, KE planuje przeznaczyć 5 mld euro. W jego ramach pięć magistratów polskich miast – Warszawy, Krakowa, Katowic, Gdańska i Mielca na 1,5 roku otrzymało do testów elektryczne pojazdy.
„Samochody napędzane elektrycznie nie są kwestią przyszłości – to teraźniejszość” – uważa prezes firmy Green Stream, Tadeusz Walasek.
Więcej o nowych modelach Škody można przeczytać na stronie producenta: www.prportal.skoda-auto.pl
OB, ChronmyKlimat.pl
na podstawie: www.skoda-auto.pl, fot. www.prportal.skoda-auto.pl (fot. 1 – Roomster Facelifting)
Udostępnij wpis swoim znajomym!
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności