- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
ECF: Plany naprawy UE marnują szansę na zwiększenie ruchu rowerowego (21849)
2021-05-10Drukuj
Europejskie grupy rowerowe skrytykowały niektóre kraje UE za zaniedbywanie ruchu rowerowego w swoich krajowych planach naprawy i odporności, mówiąc, że poziomy finansowania przyznane przez państwa członkowskie pozwolą im stracić miliardy korzyści gospodarczych i zdrowotnych.
Europejska Federacja Cyklistów (ECF) zakwestionowała decyzję Niemiec o przeznaczeniu 3,2 miliarda euro na zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych w swoim planie, jednocześnie całkowicie pomijając e-rowery, argumentując, że decyzja ta zaszkodzi celowi kraju, jakim jest zwiększenie stawek rowerowych.
„Do tej pory w ramach krajowych planów naprawy i odporności przeznaczono łącznie prawie 1,3 miliarda euro na poprawę doświadczeń związanych z jazdą na rowerze w całej UE. Niemniej jednak jest to nadal skromne w porównaniu z tym, co moglibyśmy zobaczyć, gdyby więcej państw członkowskich zaangażowało się w jazdę na rowerze ”- powiedział w oświadczeniu Manuel Marsilio, dyrektor generalny Konfederacji Europejskiego Przemysłu Rowerowego.
Dodał, że inwestowanie w jazdę na rowerze zachęci ludzi do przyjęcia nawyków związanych z czystą mobilnością, jednocześnie „tworząc zielone miejsca pracy i pobudzając gospodarkę”.
W 2020 roku zakupiono ponad pięć milionów rowerów elektrycznych, znacznie przewyższając liczbę sprzedanych samochodów elektrycznych. Sektor e-rowerów stanowi ogromny potencjał wzrostu dla Europy, ale wymaga wyższych poziomów inwestycji - powiedział Kevin Mayne, dyrektor generalny Cycling Industries Europe (CIE).
„Połowa firm [e-rowerów] przebadanych przez CIE ma dziś więcej pracowników niż w 2019 r., A 94% twierdzi, że zatrudni kolejnych w ciągu najbliższych dwóch lat” - powiedział.
„Musimy stworzyć równe szanse dla ruchu rowerowego i innych środków transportu” - dodał.
Jednak nie wszystkie kraje spotkały się z krytyką - jako pozytywny przykład podano Belgię, która przeznaczyła 8% swojego planu naprawy (około 473 mln euro) na budowę infrastruktury rowerowej.
Włochy zostały pochwalone za zamiar sfinansowania budowy 1770 km ścieżek rowerowych, a grupa rowerowa z zadowoleniem przyjęła również przeznaczenie przez Francję 100 milionów euro na krajowy plan rowerowy.
„Jazda rowerem stała się najbardziej odpornym środkiem transportu podczas pandemii COVID-19, umożliwiając milionom obywateli UE zachowanie aktywności i zdrowia” - powiedziała Jill Warren, dyrektor generalna ECF.
„Więcej Europejczyków niż kiedykolwiek jeździ na rowerze z powodu nowych ścieżek rowerowych i infrastruktury w europejskich miastach” - dodała.
Kraje UE muszą przedłożyć swoje plany wydatków przed uzyskaniem dostępu do unijnego funduszu naprawczego w wysokości 750 miliardów euro, co zostało uzgodnione przez przywódców UE w lipcu ubiegłego roku. Fundusz, który będzie dystrybuowany w formie pożyczek i dotacji, ma pomóc krajom UE w odbudowie po poważnym spowolnieniu gospodarczym spowodowanym pandemią COVID-19.
Aby otrzymać pieniądze, plany poszczególnych krajów muszą być zgodne z celem UE, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r.
Źródło: euractiv.com
Podobne artykuły
- Jak zbudować łańcuch żywnościowy, który działa na rzecz klimatu? Zrównoważona produkcja żywności
Jak można przeczytać w „Strategii od pola do stołu na rzecz sprawiedliwego, zdrowego i przyjaznego dla środowiska systemu żywnościowego” z maja 2020 roku, jednym z celów Unii Europejskiej jest zmniejszenie śladu środowiskowego i klimatycznego unijnego systemu żywnościowego, wzmocnienie jego odporności, zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego i sprawienie, aby UE była liderem w globalnej transformacji [1] . W jaki sposób to osiągnąć? Przedstawiamy cykl artykułów powstałych we współpracy z Polską Izbą Żywności Ekologicznej, który przybliży dokument „od pola do stołu” oraz przedstawi plany Komisji Europejskiej na kolejne lata.
Więcej
- Copernicus: najzimniejszy kwiecień w Europie od 2003 roku; globalnie 0,2° C powyżej średniej
Copernicus Climate Change Service (C3S), realizowany przez Europejskie Centrum Średnich Prognoz Pogodowych na zlecenie Unii Europejskiej, regularnie publikuje miesięczne biuletyny klimatyczne, w których informuje o zmianach obserwowanych w globalnej temperaturze powietrza na powierzchni, pokrywie lodowej morza i zmiennych hydrologicznych.
Więcej
- Zbigniew Karaczun: Ten świat budujemy nie na teraz, nie dla siebie
– Energetyka obywatelska, ubóstwo energetyczne, ubóstwo transportowe, rolnictwo - to tylko niektóre z tematów podejmowanych przez organizacje skupione w Koalicji Klimatycznej – z okazji 20-lecia Koalicji Klimatycznej rozmawiamy z prof. Zbigniewem Karaczunem, jednym z jej współzałożycieli.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności