- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Opinie
Co trzeci Polak regularnie kupuje żywność ekologiczną. Coraz częściej online (21568)
2020-11-09Drukuj
Już 32% Polaków to regularni konsumenci żywności ekologicznej, którzy po produkty tego typu sięgają co najmniej raz w miesiącu – wynika z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Sektor każdego roku rośnie, ale nadal tylko 2% terenów uprawnych w Polsce zajmują certyfikowane gospodarstwa ekologiczne, takie jak Farma Świętokrzyska.
Eksperci firmy wskazują, że trwająca aktualnie epidemia koronawirusa nie wpłynęła na osłabienie dynamiki rozwoju branży, ale postawiła przed sektorem nowe wyzwania związane m.in. z rosnącym zainteresowaniem zakupami online. Z raportu Gemius wynika, że już 73% internautów kupuje online. Wśród nich co trzeci do koszyka wrzuca produkty spożywcze.
- Zainteresowanie certyfikowaną żywnością ekologiczną w Polsce rośnie. Rynek, pomimo aktualnej sytuacji epidemicznej, nadal dynamicznie się rozwija, co głównie wynika z dużej świadomości konsumentów. Rozumiemy teraz doskonale, że dieta stanowi ważny element walki o własną odporność i zdrowe funkcjonowanie organizmu. Z raportu Upfield wynika, że już 3 na 4 Polaków aktualnie stawia na zdrowsze jedzenie, a 70% gotuje w domu od podstaw, sięgając po wysokiej jakości, wolne od substancji chemicznych warzywa, owoce czy przetwory. To pozytywne aspekty tego, co się teraz dzieje. Pojawia się większa wrażliwość przy wyborach zakupowych – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Żywność ekologiczna w koszykach Polaków
Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że 13% Polaków po produkty ekologiczne sięga co najmniej raz w tygodniu, a 19% co najmniej raz w miesiącu. Co dziesiąta osoba żywność ekologiczną spożywa raz na kwartał. Tak duże zainteresowanie konsumentów napędza branżę, która na razie nadal jest niewielka. Tylko 2% upraw w Polsce zajmują certyfikowane gospodarstwa ekologiczne, ale są to wyspecjalizowane firmy, których oferta z roku na rok się powiększa. Farma Świętokrzyska, certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne, w tym momencie uprawia już ponad 30 rodzajów ekologicznych warzyw i owoców, z których powstaje ponad 60 produktów bio.
- Nasze bio produkty sprzedajemy zarówno w dużych sieciach handlowych, jak i sklepach internetowych. Od marca widzimy dwa trendy. Po pierwsze, rośnie zainteresowanie niepasteryzowanymi bio kiszonkami, czyli produktami, które przyczyniają się do wzrostu naszej odporności. Po drugie, ciężar sprzedaży przenosi się do świata online, choć nadal widać, że w przypadku produktów spożywczych klienci chcą mieć kontakt z produktem przed dokonaniem wyboru. Niemniej, w naszym sklepie internetowym zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, zwłaszcza określonych kategorii produktów, takich jak wspomniane kiszonki – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Buszowanie po wirtualnych sklepach
Już 7 na 10 internautów zapytanych przez Gemius przyznaje, że od początku epidemii zrobiło zakupy online. To o 11 pp. więcej niż rok wcześniej. Co ważne, 72% kupuje w polskich e-sklepach. Wirtualne zakupy są domeną głównie osób w wieku 35-49 lat (32% e-konsumentów) oraz żyjących w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców (30%). Wśród e-konsumentów delikatnie przeważają kobiety (51%).
Osoby, które decydują się na zakupy online, najczęściej do swoich koszyków wrzucają odzież i obuwie (odpowiednio 68% i 59%). Podium domykają kosmetyki i perfumy. Na zakup online produktów spożywczych decyduje się 30% klientów.
Źródło: Farma Świętokrzyska
Podobne artykuły
- Czas sięgnąć po księżyc
Jakie postępy poczyniła Unia Europejska w realizacji celów zrównoważonego rozwoju i programu Agenda 2030 od czasu przyjęcia celów zrównoważonego rozwoju i agendy do roku 2030 pięć lat temu, 25 września 2015 r.? Najnowsza edycja raportu z monitorowania celów zrównoważonego rozwoju Eurostatu z czerwca 2020r. deklaruje sukces z pozytywnymi trendami dla 14 z 17 celów SDG. Raport wykazał, że odnotowano jedynie negatywne zmiany w przypadku celu SDG 5 (równość płci).
Więcej
- Kiedy zjemy razem chleb?
W felietonie z 4 września „ Odporni inaczej ” zasugerowałem, że nasza odporność na ekstremalne zjawiska klimatyczne nie jest zbyt duża. W obliczu coraz większej liczby zakażeń COViD-19 ta obserwacja się potwierdza. Dziś chciałbym zwrócić uwagę na jeden klocek, którego jeszcze brakuje w tej układance.
Więcej
- Wpływ COVID-19 na realizację celów zrównoważonego rozwoju i zmniejszenie nierówności w i przez UE
„Czy nam się to podoba, czy nie, COVID to choroba ubóstwa, bezsilności, nierówności i niesprawiedliwości” - dr David Nabarro, Specjalny Przedstawiciel Sekretarza Generalnego ONZ ds. COVID.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności