- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Konferencja (13288)
2011-09-26Drukuj
– Idea Zielonych Korytarzy, stanowiąca nowe wyzwanie dla Europy, to przyjazna środowisku odpowiedź na potrzeby rozwoju skutecznego transportu intermodalnego – powiedział minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, reprezentujący polską prezydencję na konferencji "Zielone Korytarze. Działanie na rzecz multimodalnego, zrównoważonego systemu transportowego".
W spotkaniu odbywającym się w dniach 21-22 września w Szczecinie uczestniczyli przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, środowisk naukowych i branżowych, a także posłowie Parlamentu Europejskiego. W konferencji biorą udział reprezentujący Komisję Europejską, zastępca dyrektora generalnego w DG MOVE Zoltan Kazatsaya, oraz Jean-Éric Paquet, dyrektor Dyrekcji B w DG MOVE.
W inauguracyjnym przemówieniu minister Grabarczyk podkreślił znaczenie nowych technologii w tworzeniu wielogałęziowej i zintegrowanej sieci transportowej w Europie. Jego zdaniem mogą one przyczynić się do obniżenia kosztów, podniesienia jakość usług, a także zminimalizowania negatywnego oddziaływania transportu na środowisko naturalne. Minister wskazał na potrzebę ujednolicenia przez Unię Europejską systemów transportowych Europy Wschodniej i Zachodniejw taki sposób, aby mogły w pełni odzwierciedlać potrzeby transportowe 500 mln obywateli.
Minister zwrócił uwagę, iż w dobie globalnego kryzysu finansów publicznych, Polska znalazła sposób na pozyskiwanie środków na współfinansowanie inwestycji – emitowanie obligacji infrastrukturalnych przez KFD pozwala na kontynuowanie budowy autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic.
Z kolei Zoltan Kazatsay podkreślił, że zielone korytarze będą główną kwestią dla UE w najbliższej dekadzie, ponieważ mają one pomagać w osiągnięciu celów zawartych w Białej Księdze dot. polityki transportowej UE, do których zalicza się: bardziej wydajny i bezpieczny dla środowiska transport, bez ograniczania mobilności towarów i usług.
***
Koncepcja Zielonych Korytarzy po raz pierwszy pojawiła się w 2007 roku w komunikacie Komisji Europejskiej "Plan działań na rzecz logistyki transportu towarowego". Ta idea zakłada wzajemne uzupełnianie się różnych gałęzi transportu kolejowego, drogowego, żeglugi morskiej bliskiego zasięgu oraz żeglugi śródlądowej w taki sposób, aby usprawnić transport towarów na głównych ciągach komunikacyjnych w UE oraz zminimalizować negatywny wpływ transportu na środowisko naturalne. Zielone Korytarze mają charakteryzować się zrównoważonymi rozwiązaniami logistycznymi z wykorzystaniem współmodalności (obejmującej wszystkie gałęzie transportu), efektywną zlokalizowaną infrastrukturą i punktami przeładunkowymi.
Przykładem takiego Zielonego Korytarza może być Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy w ciągu linii kolejowej E/C-E 59, drogi E65 oraz Odrzańskiej Drogi Wodnej, który to w oparciu o te trzy gałęzie transportu, uzupełniany przez transport morski, łączy północną i południową Europę. Został on zainicjowany przez regiony Polski i Szwecji, a obecnie współpraca ta obejmuje również regiony z Czech, Słowacji, Węgier oraz Chorwacji.
www.mi.gov.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności