- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
PKP PLK wyda w tym roku 5 mld zł na inwestycje. W przyszłym roku chce przyspieszyć prace (16134)
2013-09-13Drukuj
PKP Polskie Linie Kolejowe mogą wydać w tym roku nawet 5 mld zł na inwestycje. Powstaje wieloletni plan inwestycji kolejowych, a w przyszłym roku spółka chce przyspieszyć prace. Główne projekty są związane z wprowadzeniem pociągów Pendolino do Polski oraz z modernizacją torów na południu kraju.
– W tym roku chcemy podnieść wykonanie w stosunku do roku poprzedniego, jeśli chodzi o nakłady inwestycyjne. Rosnące z roku na rok inwestycje wskazują na to, że program się toczy i został mocno przyspieszony. Chcemy jeszcze przyspieszyć w przyszłym roku, bo jesteśmy zobowiązani do ukończenia projektów, chcemy oczywiście ukończyć projekty związane z programem Pendolino czy też z dużymi modernizacjami na południu kraju – tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Remigiusz Paszkiewicz, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Remigiusz Paszkiewicz podkreśla, że nowy plan uwzględnia zarówno korekty harmonogramu, jak i poprawki finansowe. Dzięki temu plan ma odpowiadać realnym możliwościom inwestycyjnym spółki.
Jak podkreśla prezes PKP PLK, spółka przebrnęła już przez problemy związane z upadłościami wykonawców inwestycji. Remigiusz Paszkiewicz przypomina, że w ubiegłym roku upadło aż czterech wykonawców projektów spółki. Największe problemy dla PKP PLK stworzyła upadłość sprywatyzowanego w 2011 r. Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.
– To już za nami, mamy oczywiście odpowiednio udokumentowane wyjście z tych kłopotów. Udało się albo zmienić lidera konsorcjum, albo zawrzeć ugodę z konsorcjum dotychczasowym, jeśli była taka możliwość. Te projekty toczą się dalej po krótkiej przerwie na uporządkowanie spraw – podkreśla Remigiusz Paszkiewicz.
Zgodnie ze zaktualizowanym wieloletnim planem inwestycyjnym spółka chce w tym roku wydać na inwestycje 5 mld zł, a w przyszłym roku kwota inwestycji ma się zwiększyć. Remigiusz Paszkiewicz zaznacza jednak, że plan wymaga jeszcze zatwierdzenia.
Wśród najważniejszych inwestycji kolejowych prezes PKP PLK wymienia prace związane z planowanym na grudzień przyszłego roku wprowadzeniem do Polski szybkich pociągów Pendolino. PKP Intercity planuje korzystać z tych składów m.in. na trasach łączących Warszawę z Gdynią oraz z Katowicami i Krakowem. PKP PLK instaluje na tych liniach system ETCS, będący elementem Europejskiego Systemu Zarządzaniu Ruchem Kolejowym (ERTMS) i umożliwiający prowadzenie pociągów z większą prędkością. Modernizacja jest najbardziej zaawansowana na Centralnej Magistrali Kolejowej, łączącej Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, którą kursują szybkie pociągi m.in. z Warszawy do Katowic i Krakowa.
Na południu kraju spółka prowadzi m.in. wartą łącznie 5,5 mld zł modernizację linii E30 w dwóch etapach: z Zabrza do Krakowa oraz z Krakowa do Rzeszowa.
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności