- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Elektryczne autobusy z Polski będą jeździć po Hanowerze (18005)
2014-12-18Drukuj
Solaris Bus & Coach podpisał 5 grudnia 2014 roku kontrakt z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.
Będą to pierwsze autobusy elektryczne Solarisa nowej generacji, która swoją światową premierę miała w październiku tego roku, podczas targów IAA właśnie w Hanowerze.
Dostawa polskich autobusów elektrycznych do stolicy Dolnej Saksonii odbędzie się pod koniec 2015 roku. W 12-metrowych Urbino electric zostanie zamontowana nowatorska oś elektryczna ZF AVE 130, której konstrukcja zawierać będzie dwa wbudowane niezależne silniki elektryczne. Rozwiązanie to pozwoli na lepsze wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej, a także obniży masę pojazdu. Niska waga autobusów wynika dodatkowo z tego, że konstrukcja nowego Solarisa jest o kilkaset kilogramów lżejsza niż u poprzednika. W elektrobusach zostaną zastosowane baterie litowo-tytanowe o pojemności 120 kWh.
Elektryczne autobusy dla Hanoweru będą się charakteryzować innowacyjnym systemem ładowania dachowego, który pozwoli im kursować przez cały dzień, bez konieczności powrotu do zajezdni. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy aż 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Pojazdy będą pobierały energię elektryczną za pośrednictwem pantografu firmy Schunk. Proces ładowania będzie trwał jedynie od 4 do 6 minut, i umożliwi całodzienne odbywanie kursów. Nocą w zajezdni baterie będą ładowane do pełna tradycyjną metodą plug-in (wtyczki), przy użyciu ładowarek o mocy 32 kW. Dla nowych Solarisów przewidziano kursy na reprezentacyjnych liniach 100 oraz 200, które łączą ze sobą najważniejsze zabytki miasta.
Hanowerski przewoźnik już od wielu lat inwestuje w nowatorskie rozwiązania – w tym w elektromobilność – stawiając sobie za cel promowanie niskoemisyjnego transportu publicznego. Solaris odgrywa w realizacji tej strategii ważną rolę. Obecnie üstra ma w swojej flocie już 29 hybrydowych autobusów spod znaku zielonego jamnika i rozważa zakup kolejnych 24 jednostek. Dodatkowo w Hanowerze jeżdżą 52 autobusy Urbino 12 z napędem spalinowym.
Elektryczne autobusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od marca bieżącego roku. Te bezemisyjne pojazdy zostały zakupione już przez Brunszwik, Drezno, Düsseldorf, Hamburg oraz Oberhausen.
Źródło: reo.pl
www.reo.pl/
Podobne artykuły
- Samochód elektryczny – tylko w mieście?
Po miastach będziemy poruszać się samochodami elektrycznymi, w dalszą trasę zawieżie nas samochód napędzany ogniwami paliwowymi – to wizja przyszłości według Didiera Leroy, prezesa Toyota Motor Europe.
Więcej
- Biała Księga Mobilności zaprezentowana na Kongresie Transportu Publicznego
30 października, podczas Kongresu Transportu Publicznego w Bydgoszczy zaprezentowano Białą Księgę Mobilności – dokument mający stanowić punkt wyjścia do ogólnokrajowej dyskusji na temat zmian, jakie zachodzą w sferze mobilności i transportu publicznego.
Więcej
- Elektryczny Nissan już w Polsce
Nissan rozpoczął sprzedaż w Polsce swojego nowego elektrycznego modelu e-NV200. Jest dostępny w dwóch wersjach: jako kompaktowy furgon oraz jako pięciomiejscowa wersja osobowa kombi.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności