- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Słoneczny samolot leci nad Atlantykiem (19562)
2016-06-24Drukuj
W poniedziałek 20 czerwca napędzany wyłącznie energią słoneczną samolot Solar Impulse wystartował z Nowego Jorku do lotu nad Atlantykiem. Jeśli lot przebiegnie pomyślnie, po czterech dniach Solar Impulse powinien wylądować w Hiszpanii.
Samolot napędzany energią słoneczną ma już na koncie przelot nad Pacyfikiem. Po wykonaniu trwającego ponad 4 dni lotu z Japonii na Hawaje awarii uległy jednak akumulatory Solar Impulse, które gromadziły energię produkowaną przez ogniwa słoneczne. W efekcie misja Solar Impulse została wstrzymana na wiele miesięcy, ze względu na konieczność naprawy samolotu i oczekiwanie na dobre warunki pogodowe.
Teraz, po doświadczeniach zebranych podczas rekordowego lotu nad Pacyfikiem, załoga Solar Impulse powinna być lepiej przygotowana do lotu przez Atlantyk. Samolot podczas lotu nad Pacyfikiem piltotował Andre Borschberg. Teraz za sterami zasiadł drugi z pilotów Solar Impulse Bertrand Piccard. Lądowanie w Sewilli zaplanowano na 23 czerwca.
Słoneczny samolot pojawił się w Nowym Jorku po kolejnym przelocie w misji lotu dookoła świata. Lot z Lehigh Valley International Airport w Pensylwanii został zrealizowany w nocy, a samolot był zasilany z baterii, które naładowały w ciągu dnia ogniwa słoneczne znajdujące się na poszyciu samolotu. Po locie trwającym 4 godziny i 41 minut, i pokonaniu dystansu 265 km, Solar Impulse wylądował na lotnisku JFK w Nowym Jorku.
Teraz, po jednym z łatwiejszych lotów w misji przelotu dookoła świata, Solar Impulse czeka drugi najtrudniejszy etap po locie nad Pacyfikiem. Po jego zrealizowaniu i lądowaniu w Sewilli kolejny lot wykona drugi z pilotów Solar Impulse, a spektakularna misja ma się zakończyć lądowaniem w Abu Dhabi.
W konstrukcji samolotu Solar Impulse wykorzystano ponad 17 tys. ogniw fotowoltaicznych. Samolot ma lecieć na średniej wysokości 5,8 tys. metrów, z prędkością około 50-100 km/godz. W nocy samolot jest napędzany dzięki energii zgromadzonej w bateriach litowo-jonowych.
Źródło: gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Ile fotowoltaiki można zmieścić na hipermarketach w USA?
Analizy wykonane przez amerykańską organizację Environment America pokazują jak ogromny potencjał do zagospodarowania ma fotowoltaika tylko na dachach centrów handlowych w USA.
Więcej
- Transport niskoemisyjny opłaci się nie tylko środowisku
Transport niskoemisyjny w Polsce rozwinie się, jeśli będzie się wiązał z upowszechnianiem samochodów o napędzie alternatywnym, wdrażaniem nowych norm emisyjnych dla aut (zwłaszcza ciężarowych) oraz odchodzeniem od biopaliw pierwszej generacji.
Więcej
- Innowacyjny chiński autobus na szczudłach może zastąpić aż 40 autobusów i nie stać w korkach
Korki od zawsze były zmorą każdego kierowcy przemieszczającego się samochodem w godzinach szczytu w dużym mieście.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności