- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Innowacyjny chiński autobus na szczudłach może zastąpić aż 40 autobusów i nie stać w korkach (19513)
2016-05-31Drukuj
Korki od zawsze były zmorą każdego kierowcy przemieszczającego się samochodem w godzinach szczytu w dużym mieście.
Cierpią na tym nie tylko kierowcy ale i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy usiłują dostać się autobusem do pracy czy szkoły. Chińczycy znaleźli rozwiązanie tego problemu.
Autobus-tunel, autobus w rozkroku, mobilny robak, autobus na szczudłach – tak określany jest futurystyczny pojazd projektowany w Chinach. Pojazd ten jest dobrym rozwiązaniem dla najbardziej zakorkowanych miast świata.
Dla przykładu, mieszkańcy Moskwy tracą średnio cztery godziny dziennie, na stanie w korku. Prawie milion kierowców w Moskwie i jego okolicach w ciągu dnia w trakcie jazdy samochodem uczy się języków obcych albo… czyta książki, szydełkuje lub pracuje w swoim "mobilnym biurze", czyli samochodzie z dostępem do internetu, telewizorem czy kanapą. Pięciopasmowa obwodnica Moskwy jest ich drugim domem.
Autobus ma być bardziej przyjazny dla środowiska od zwykłych autobusów. Każdy pojazd miałby zużywać o 800 ton mniej paliwa na rok i zredukować emisję węgla o 2500 ton.
Takie rozwiązanie dla zatłoczonego Pekinu będzie idealnym rozwiązaniem na zmniejszenie korków w mieście oraz polepszenie jakości powietrza. Pekin jako bardzo zanieczyszczone miasto pod względem jakości powietrza musi wybierać rozwiązania technologiczne, które są przyjazne środowisku. Autobusy miałyby być napędzane elektrycznie, osiągałyby prędkość średnio ok. 65 km/h.
Projektanci liczą na rozpoczęcie testów na przełomie lipca i sierpnia 2016 roku. Pomysłem zainteresowane są też inne kraje takie jak Francja, Brazylia, Indie i Indonezja. Pełnowymiarowa wersja autobusu jest już w budowie.
Katarzyna Dmochowska, ChronmyKlimat.pl
Podobne artykuły
- Cenny czas marnowany w ulicznym korku
Stojąc w korkach tracimy nie tylko czas, ale i pieniądze. Jak oceniają eksperci, statystyczny kierowca z dużego polskiego miasta traci w ten sposób nawet 3,3 tys. zł rocznie.
Więcej
- To właściwie ile winne są Chiny?
Największym emitentem gazów cieplarnianych na świecie są obecnie Chiny. Zapewne dlatego regularnie pojawiają się w dyskusjach na temat klimatu w roli czarnego charakteru. Czy słusznie?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności