- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
O klimacie
Sieć energetyczna miast za słaba do rozwoju transportu elektrycznego (18715)
Ewa Szekalska2015-07-16
Drukuj
Rozwój transportu elektrycznego w Polsce będzie wymagał zmiany myślenia w zakresie ładowania aut. Będą one ładowane przeważnie w nocy, więc w infrastrukturę będzie trzeba wyposażyć większość miejsc postojowych – powiedział Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric.
Jak mówi przedstawiciel firmy, która specjalizuje się m.in. w zarządzaniu energią i działa w ponad 100 krajach, samochody elektryczne to jedna z technologii przyszłości, która prędzej czy później się rozwinie, choć trudno na razie przewidzieć, w jakim stopniu.
Podkreśla on, że koncepcja ta wymaga jednak zmiany myślenia w zakresie ładowania aut. Auto spalinowe tankuje się na stacji benzynowej, poświęcając na to 10-15 minut. Auta elektryczne natomiast, podobnie jak telefon komórkowy, będą ładowane wtedy, kiedy nie będą używane, czyli podczas postoju. – A trzeba zauważyć, że przez większość czasu większość samochodów stoi – dlatego w infrastrukturę ładowania należy wyposażyć przeważającą część miejsc postojowych – argumentował Jacek Łukaszewski.
Infrastruktura energetyczna nie ma potrzebnych rezerw
Wymagać to będzie ogromnego rozwoju infrastruktury energetycznej miast. - Na dziś infrastruktura ta nie jest przystosowana do takich obciążeń, np. nie wystarczyłaby do tego, aby 10% samochodów w Warszawie stanowiły pojazdy elektryczne. Stołeczne centrum handlowe Złote Tarasy musiałoby w tej sytuacji oferować 10% miejsc parkingowych wyposażonych w miejsca do ładowania. Tymczasem instalacja energetyczna tego centrum nie ma takich rezerw, bo gdy ją projektowano, nikt rozwoju transportu elektrycznego nie przewidywał – powiedział prezes.
Napęd elektryczny, ogniwa paliwowe i rozwiązania hybrydowe są najbardziej ekonomicznymi i ekologicznymi modelami zasilania pojazdów. Jednym z problemów jest brak infrastruktury ładowania, a nie wszyscy inwestorzy są skłonni wziąć na siebie ryzyko jej budowy bez zauważalnej popularności takich pojazdów.
Transport elektryczny jest najbardziej rozwinięty w Norwegii (tu udział aut elektrycznych w rynku nowych samochodów wynosi 12,5%). W całej Europie sięga on zaledwie 0,5%.
Ewa Szekalska, teraz-środowisko.pl
Podobne artykuły
- Nissan zwiększa tempo europejskiego wyścigu ekologicznych samochodów
Według najnowszego raportu federacji Transport & Environment (T&E), Nissan dokonał najszybszego postępu w zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń przez pojazdy, uzyskując w 2014 roku poziom emisji CO 2 sięgający 12,1%.
Więcej
- Klimat dla rowerów: "kopenhagizujmy" polskie miasta
Polskich miast próżno szukać w rankingach przyjazności dla rowerzystów. Są za to w czołówce miast najbardziej zakorkowanych, zanieczyszczonych i niebezpiecznych dla pieszych. Potrzeba nam pilnie „kopenhagizacji”.
Więcej
- Kultowe londyńskie autobusy będą zasilane energią elektryczną
W 2020 roku po Londynie jeżdzić będzie 300 jednopoziomowych autobusów elektrycznych.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności