- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
O klimacie
Elektryczne auta pomogą w bilansowaniu systemu (20002)
2017-01-27Drukuj
Eksperci z Fortum i Polityka Insight zaprezentowali wnioski opracowanego przez nich raportu na temat perspektyw rozwoju elektrycznej motoryzacji w Polsce.
Zapewniają, że rozwój infrastruktury do ładowania aut elektrycznych będzie korzystny dla pracy sieci elektroenergetycznych.
Dynamiczny rozwój elektromobilności w Polsce stanowi niepowtarzalną okazję do transformacji sektora energetycznego – Fortum informuje, że to najważniejszy wniosek płynący z raportu Polityki Insight pt. "Cicha rewolucja w energetyce – elektromobilność w Polsce".
Jak wyliczają autorzy raportu, skuteczny rozwój elektromobilności w Polsce może przynieść wiele korzyści. Zwiększenie liczby samochodów elektrycznych pozwoli między innymi na poprawę jakości powietrza poprzez ograniczenie szkodliwych emisji komunikacyjnych, co jest szczególnie istotne w świetle problemów polskich miast ze smogiem. Ponadto realizacja ambitnych planów umożliwi zmniejszenie uzależnienia od importu ropy naftowej, wpłynie na unowocześnienie sektora energetycznego i ustabilizuje system energetyczny.
– Rozwój elektromobilności może zdecydowanie pomóc polskiej energetyce i umożliwić wprowadzenie do niej nowoczesnych technologii. Milion aut elektrycznych stworzy możliwość lepszego bilansowania systemu, zagospodarowania doliny nocnej i integracji odnawialnych źródeł energii. W dłuższej perspektywie może być też przyczynkiem do upowszechnienia się rewolucyjnych rozwiązań, takich jak magazynowanie energii. Sukces całego projektu jest jednak uzależniony od ścisłego dialogu między administracją centralną, samorządami, biznesem oraz sektorem pozarządowym – podkreśla Krzysztof Bolesta, dyrektor ds. badań PI Research, jeden z autorów raportu.
Z kolei do barier w rozwoju elektrycznych aut autorzy raportu zaliczają m.in. fakt, że ‘zakup takiego samochodu jest znacznie droższy niż kupno pojazdu spalinowego, a jego właściciel nie odnosi niemal żadnych korzyści z jego posiadania; nie może liczyć na wsparcie, ponieważ na względnie proste i sprawdzone przez inne kraje metody wspierania rozwoju rynku nie pozwala polskie prawo; brakuje również stacji ładowania, co dodatkowo zniechęca potencjalnych kierowców do zakupu".
– Aby można było z powodzeniem wykorzystywać pojazdy elektryczne bez obaw o wyczerpanie akumulatora, konieczne jest stworzenie kompleksowej infrastruktury punktów ładowania, opartej na niezawodnym systemie teleinformatycznym. Nasze doświadczenia z rynków skandynawskich pokazują, że niezwykle istotna jest również wysoka jakość samych ładowarek oraz poziom obsługi klienta. Kierowcy potrzebują nie tylko dokładnych informacji na temat lokalizacji i dostępności poszczególnych punktów ładowania, ale również porad i wsparcia związanego z ich użytkowaniem – komentuje treść raportu Rami Syväri, odpowiedzialny w Fortum za międzynarodowy rozwój biznesu Charge&Drive.
Fortum to jeden z europejskich liderów w rozwoju infrastruktury dla samochodów elektrycznych. Wywodzący się z Finlandii koncern energetyczny buduje innowacyjną instalację ładowania pojazdów elektrycznych m.in. w Oslo. Ma tam powstać system baterii, który pozwoli na uniknięcie przeciążeń sieci energetycznej w momentach największego zapotrzebowania na ładowanie pojazdów. Do dyspozycji klientów udostępnione zostanie ponad 100 stacji ładowania.
Uczestniczący w prezentacji raportu wiceminister energii Michał Kurtyka poinformował, że rząd powinien przyjąć zapowiadany program rozwoju elektromobilności w ciągu kilku tygodni i że ma już on akceptację Komitetu Stałego Rady Ministrów.
W ramach rządowych planów, które sygnalizowało wcześniej Ministerstwo Energii, do 2020 r. ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych i 6 tys. publicznie dostępnych punktów o "normalnej" mocy.
ME zaznacza, że decyzje o wyborze konkretnych lokalizacji pod infrastrukturę ładowania będą jednak zależały od "decyzji biznesowych podejmowanych przez podmioty prywatne, co gwarantuje, że infrastruktura będzie powstawać w miejscach najwygodniejszych dla kierowców". – W chwili obecnej nie ma żadnych przesądzeń co do szczegółowego umiejscowienia stacji ładowania – zapewnił resort energii.
Źródło: www.gramwzielone.pl
Podobne artykuły
- Polskie firmy i uczelnie dostrzegają potencjał transportu elektrycznego
28 listopada 2016 roku w Krakowie grupa polskich przedsiębiorców i uczelni podpisała list intencyjny ws. powołania klastra, którego celem jest współpraca na rzecz rozwoju elektomobilności, a w szczególności rynku autobusów elektrycznych i części służących do ich budowy.
Więcej
- Polskie drogi oplecie sieć ładowarek
Spółka Greenway Infrastructure Poland planuje wybudować stacje do szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Punkty mają stanąć przy głównych trasach, żeby kierowcy mogli wybrać się autami zasilanymi na prąd w dalsze podróże.
Więcej
- Produkty ekologiczne bezpośrednio od lokalnego rolnika
Żywność produkowana i sprzedawana lokalnie jest coraz popularniejsza. To nie tylko kwestia zdrowego odżywiania ale też ograniczenia emisji związanych z transportem.
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności