- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
O klimacie
9 na 10 aut z silnikiem diesla nie spełnia unijnych norm (18958)
2015-10-05Drukuj
Niemal żaden z nowych modeli pojazdów z silnikiem diesla nie spełnia europejskich norm środowiskowych – wynika z raportu T&E.
Jak podaje organizacja Transport & Environment (T&E) nowe samochody z silnikiem diesla sprzedawane w Europie średnio pięciokrotnie przekraczają limit emisji dopuszczony nową normą Euro 6.
Te same modele samochodów przeznaczone na rynek amerykański produkują znacznie mniej zanieczyszczeń. W USA przepisy dotyczące emisji spalin są bardziej restrykcyjne. Amerykańskie firmy kontrolują poziom emitowanych do środowiska spalin za pomocą wbudowanych w systemy samochodowe urządzeń wartych kilkaset euro.
Jak stwierdził Greg Archer z Transport & Environment: „firmy w USA sprzedają samochody z lepszymi silnikami niż w Europie. Właśnie te gorsze silniki stanowią główną przyczynę problemu zanieczyszczeń powietrza w europejskich miastach”.
Co z tym zrobić?
Raport Transport & Environment wskazuje sposób na zmniejszenie ilości substancji toksycznych wytwarzanych przez samochody. To m.in.:
- ustalenie limitów emisji spalin i testy zatwierdzające poziom emisji dla niemobilnych maszyn oraz umieszczenie tych limitów na liście nowych norm;
- wprowadzenie losowych systemów sprawdzających, czy produkowane maszyny są zgodne z unijnymi normami oraz utworzenie z ramienia UE niezależnego urzędu zatwierdzającego;
- utworzenie normy Euro 7 dot. limitów spalin dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, w celu dostosowania ograniczeń emisji spalin przez silniki benzynowe oraz napędzane gazem;
- włączenie w normy Euro 5 standardów ograniczenia wydzielania substancji toksycznych przez motocykle i skutery oraz promowanie poruszania się jednośladami napędzanymi elektrycznie;
- uproszczenie procedur sankcjonujących naruszanie przepisów unijnych przez państwa członkowskie.
Euro 6 uderza głównie w diesla
Od 1 września br. obowiązuje zaostrzona norma czystości spalin samochodów z silnikiem benzynowym i diesla – Euro 6. Obecnie w spalinach może znaleźć się co najwyżej 0,5 g/kWh tlenku węgla (CO), 0,08 g/kWh tlenku azotu (NOx) oraz 0,005 g/kWh cząstek stałych (PM). Dla porównania według norm Euro 4 z 2005 r. spaliny mogły zawierać 0,5 g/kWh CO, 0,25 g/kWh NOx i 0,025 PM.
Zaostrzenie przepisów uderza głównie w samochody w silnikiem diesla. Te z silnikiem benzynowym już wcześniej spełniały stosunkowo wysokie normy.
Producenci samochodów planują wprowadzić specjalne badania, które sprawdzałyby, ile w praktyce spalin emitują pojazdy. Stanie się to jednak dopiero w roku 2018.
Opracowanie, tytuł, śródtytuły i wytłuszczenia: Marta Śmigrowska. Źródła: Euractiv.pl, Transport & Environment
Podobne artykuły
- Skandaliczne rozbieżności między danymi producentów, a rzeczywistym spalaniem samochodów
Rośnie różnica między danymi z prospektów a rzeczywistym zużyciem paliwa i emisją CO 2 . W roku 2001 wynosiła ona średnio 10%, rok temu było to już 40%. Testy laboratoryjne producentów to katalog trików i sztuczek.
Więcej
- Co szkodzi mniej środowisku: podróż autem czy samolotem?
Wielokrotnie proszono mnie o porównanie zużycia energii i emisji z gazów cieplarnianych podczas przelotu i jazdy autem. Postanowiłem to przeliczyć i udostępnić. Wyniki są interesujące.
Więcej
- Volkswagen – król jest nagi
Afera spalinowa, dotycząca 11 milionów volkswagenów, przetestuje nasze podejście do ograniczeń emisji spalin. Ilu posiadaczy aut z silnikami, które trują tylko wtedy, gdy nikt nie patrzy, podda swój samochód zmianie oprogramowania?
Więcej
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności