ChronmyKlimat.pl - Portal na temat zmian klimatu - Instytut na rzecz ekorozwoju


Debaty ON-LINE

Polska ładowarka załaduje Solarisa podczas konkursu Bus of the Year (19515)

2016-06-02

Drukuj
galeria

Fot. ekenergetyka.com.pl

Tymczasowa ładowarka dla autobusów elektrycznych od Ekoenergetyki-Polska została właśnie zainstalowana w Brukseli. 

80kW-owe urządzenie nowej generacji, o nazwie quickPoint Depot Charger, od polskiego producenta będzie ładować autobusSolaris Urbino electric, który został nominowany jako jeden z pięciu pojazdów do uczestnictwa w konkursie Bus of the Year.

Konkurs, organizowany co dwa lata przez przez Association of Commercial Vehicle Editors (Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism z branży pojazdów użytkowych), odbywa się w tym roku Brukseli, a ma za zadanie wybrać najlepszy autobus dostępny w sprzedaży w Europie w 2017 r. 20-osobowe jury będzie testować pojazdy w ciągu 4 dni na trasach w mieście. Ładowarka od Ekoenergetyki będzie ładować e-autobus podczas jego uczestnictwa w zadaniach konkursu.

80kW-owe urządzenie nowej generacji złożone jest z modułów o mocy 10k W każdy, które zapewniają ciągłość ładowania, nawet jeżeli jeden z komponentów jest uszkodzony, a wadliwa część może być szybko wymieniana. Jeśli ładowarka wyposażona jest w dodatkowe, zapasowe moduły, nieoperacyjność jednego z elementów nie ma wpływu na moc wyjściową.

Ekoenergetyka zapewnia, że mobilne urządzenie typu plug-in jest o 30 proc. mniejsze niż jego wcześniejsza wersja, a w Brukseli podłączać się będzie za pomocą wtyczki Combo 2 do zrobionego specjalnie na ten cel masztu wyposażonego w pantograf.

Ładowarka będzie ładować nowy Solaris Urbino electric, wyposażony w baterię 240 kWh. Autobus można ładować przez noc w zajezdni i na końcu linii autobusowej lub na przystankach autobusowych, czyli ma praktycznie nieograniczony zasięg.

„Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani przez Solaris jako dostawca ładowarki do konkursu, zwłaszcza, że dało nam to okazję do zaprezentowania naszego urządzenia najnowszej generacji, mniejszego, bardziej wydajnego i modułowego, które zapewnia jeszcze większy komfort ładowania naszym klientom” – komentuje Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki.

Bus of the Year to nie jest konkurs tylko dla autobusów elektrycznych. To, że Urbino 12 konkuruje na równi z autobusami o tradycyjnym napędzie, jest samo w sobie dowodem, że autobusy elektryczne wychodzą z fazy pilotażowej i są na dobrej drodze do osiągnięcia wygody użytkowania odpowiadającej autobusom diesla.

Ładowarka quickPoint Depot Charger jest częścią grupy skalowalnych urządzeń oferowanych przez Ekoenergetykę, od ładowarek o mocy 20-80 kW przeznaczonych do użytku na zajezdni autobusowej, do urządzeń instalowanych na przystankach, tzw. opportunity charging, z zakresem mocy wyjściowej od 200 kW do 450 kW.

Ekoenergetyka do tej pory dostarczyła ładowarki do autobusów elektrycznych dla ponad 20 miast w Europie, a jej urządzenia uczestniczyły w ponad 50 programach testowych.

Źródło: gramwzielone.pl


Udostępnij wpis swoim znajomym!



Podobne artykuły


Podziel się swoją opinią




Portal dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Za jego treść odpowiada Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej