- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Debaty ON-LINE
Łódź wsiada na rower (19384)
2016-04-11Drukuj
Łódź dopływa do czołówki polskich miast, gdzie działa system rowerów miejskich. Po komplikacjach z przetargami wreszcie udało się podpisać umowę. Łódzki Rower Publiczny wystartuje najpóźniej 1 maja.
No dobra, zacznijmy od podstaw – czym jest Łódzki Rower Publiczny, czyli de facto system rowerów miejskich? W mieście mamy kilkadziesiąt stacji, na których zaparkowane są rowery i to tam możemy je pobrać i oddać. Rowery wyróżniają się specjalną budową (muszą być wytrzymałe i mieć system do przypinania). Co ważne i wygodne, rowery można oddać na dowolnej stacji, to znaczy innej niż ta, z której go wzięliśmy. Specjalny skomputeryzowany system dba o autoryzację oraz rozliczenie czasu jazdy. Aby zachęcić użytkowników do aktywnego korzystania i, tym samym, ograniczyć wykorzystanie samochodów, w większości systemów pierwsze pół godziny jazdy jest bezpłatne. Jeśli przekroczymy ten darmowy czas, wówczas system pobierze od nas opłatę, która będzie rosnąć w miarę upływu czasu. Chodzi o to, żeby rowery były cały czas w użyciu, więc wypożyczenie jednośladu na 2 dni będzie kompletnie nieopłacalne.
Wykonawca ŁRP – firma NextBike – zapewnia, że system zostanie uruchomiony w Łodzi do końca kwietnia. Łódzki Rower Publiczny będzie się składał z 1000 rowerów i 100 stacji, zlokalizowanych głównie w ścisłym centrum, ale nie tylko. Łódzki Rower Publiczny zaproponuje łodzianom rowery miejskie z niską ramą, błotnikami, oświetleniem i koszykiem. Rowery będą czarne i ciemnoszare. Każdy z nich wyposażony będzie w zabezpieczenia umożliwiające pozostawienie (przypięcie) w innym miejscu niż stacja dokująca.
Łódzki Rower Publiczny – Mapa / Źródło: ZDiT
Rowery śmigające w ramach Łódzkiego Roweru Publicznego wyposażone będą w moduły GPS po to, by zapobiegać kradzieży, ale przede wszystkim po to, by dostarczyć władzom miasta informacji, po jakich trasach łodzianie poruszają się najczęściej, co zostanie wykorzystane do projektowania kolejnych ścieżek rowerowych w Łodzi. I choć pewnie nie będą to projekty na taką skalę jak w Utrechcie lub Kopenhadze, to, co by nie mówić, wiatr dobrej zmiany wieje w żagle Łodzi.
Łódzki Rower Publiczny
Łodzianie będą mogli wypożyczyć rower po zalogowaniu w terminalu, najprawdopodobniej dzięki specjalnej karcie ŁRP, ale też za pomocą migawki (po łódzku to bilet miesięczny) czy legitymacji studenckiej. Pierwsze 20 minut korzystania Łódzkiego Roweru Publicznego będzie bezpłatne. Za pierwszą godzinę zapłacimy złotówkę, drugą – 3 zł, a każdą następną 5 zł. Możliwe również będzie wypożyczenie dwóch rowerów przez jednego użytkownika.
Łódź wsiada na swój Rower Publiczny i dołącza m.in. do Krakowa (pionier w tej materii), Warszawy, Trójmiasta, Poznania, Opola, Białegostoku, Kalisza, Rzeszowa, Torunia, Lublina i Opola.
Źródło: Green Projects
www.green-projects.pl
Podziel się swoją opinią
Zespół
Koordynatorka projektu
Agata Golec
Konkurs dla gimnazjalistów
Katarzyna Sołdaczuk
Promocja
Aleksandra Stępniak
Kontakt:
klimapolka@ine-isd.org.pl
Patronaty
Finansowanie
Projekt "Polityka klimatyczna szansą dla Polski. Jak ją wykorzystać? (KLIMAPOLKA)" jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Za treść materiałów odpowiada wyłącznie Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Newsletter
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności