- Kalendarium
-
Debaty
- Czy Polska będzie "Fit for 55%"?
- Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w budynku wielorodzinnym
- Gospodarowanie wodą w budynku wielorodzinnym
- Jak przeciwdziałać ubóstwu energetycznemu i zanieczyszczeniom powietrza
- Szanse rozwoju energetyki morskiej w Polsce
- E-mobility – czy tylko samochód elektryczny?
- Zielone finansowanie
- Gospodarka o obiegu zamkniętym
- Czy planowanie przestrzenne w Polsce da się naprawić?
- Czy transformacja energetyczna w Polsce oznacza wzrost bezrobocia?
- Roślinność na wokół i w budynku wielorodzinnym
- Fundusze unijne na gospodarkę niskoemisyjną
- Ekologia w modzie i tekstyliach
- Seminarium naukowe: Co ekstremalne zjawiska pogodowe mówią nam o zmianach klimatu?
- Woda w mieście - jak ją zagospodarować
- Senior czuje dobry klimat
- Przyszłość ciepłownictwa w Polsce
- Jak zmniejszyć ubóstwo energetyczne?
- Jak osiągnąć neutralny dla klimatu transport w ciągu najbliższych 30 lat?
- Jaki rynek pracy po węglu?
- Czy polska gospodarka może działać bez węgla?
- Jaką energetykę warto dotować?
- Dlaczego węgiel tanieje?
- Zielone miejsca pracy
- Miasto bez samochodu?
- Śląsk - co po węglu?
- Ustawa o energetyce odnawialnej
- Ile powinien kosztować prąd
- Szczyt klimatyczny w Limie
- Węgiel a zdrowie
- Efektywność szansą dla gospodarki
- Energetyka rozproszona
- Polska wobec celów 2030
- Biblioteka
- Wideo
- Patronaty
- Projekty
- O serwisie
- Opinie
Aktualności
Co PiS, Twój Ruch i Zieloni szykują na kolei? (16892)
2014-05-01Drukuj
Kampania "Tiry na tory", podobnie jak przed poprzednimi wyborami, zbiera i porównuje dokumenty programowe partii politycznych pod kątem tego, jak widzą one rolę kolei, w szczególności transportu towarowego. Jako pierwsze przeanalizowane zostały programy Prawa i Sprawiedliwości, Twojego Ruchu oraz Partii Zieloni.
Prawo i Sprawiedliwość
"W dziedzinie kolejowych przewozów towarowych jako cel priorytetowy potraktujemy wdrażania zasady »tiry na tory«. Operację tę rozpoczniemy od najtrudniejszych tranzytowych kierunków przewozowych – między zachodnią częścią Europy a krajami bałtyckimi" – czytamy w nowym programie Prawa i Sprawiedliwości. Kampania "Tiry na tory" pozytywnie ocenia właściwy wybór trasy do priorytetowego potraktowania – to trasa najbardziej obciążona tranzytem. Przeniesienie wszystkich ciężarówek na kolej wymagałoby pociągu co 20 minut przez całą dobę. Obecne plany rządu nie przewidują dokończenia Rail Baltiki do 2020 roku.
"Odbudowania kolejnictwa wymaga konieczność wyeliminowania wjazdu samochodów do centrów dużych miast i unikania zatorów na drogach, a także dążenie do poprawy bezpieczeństwa podróżnych i stanu środowiska. Koleje w Polsce powinny pozostać polską własnością" – pisze ponadto PiS.
O kolejach można przeczytać na stronie 88 nowego programu: www.pis.org.pl/article.php?id=22715.
Twój Ruch
Partia przedstawiła zwięzły dokument, w którym kolej jest traktowana jako "równie ważna" co drogi. Twój Ruch dostrzega, że "sposób wydawania unijnych funduszy strukturalnych wyraźnie preferuje inwestycje drogowe". Nie odnosi się bezpośrednio do tematu transportu towarów.
Przeczytaj, co o transporcie pisze Twój Ruch (strona 27): twojruch.eu/sites/default/files/materialy/plan-zmian.pdf.
Partia Zieloni
Partia Zieloni nie wypuściła nowego programu, ale wydała ostatnio stanowisko w sprawie transportu. Partia wzywa w nim, aby przeznaczyć 60% środków z funduszy europejskich na kolej i transport miejski. "W obecnej perspektywie budżetowej polski rząd realizował i realizuje planową politykę zaniedbywania kolei, czego wyrazem jest przeznaczenie 2/3 środków na transport drogowy" – pisze współprzewodniczący Zielonych.
Partia Zieloni z zadowoleniem przyjęła wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który w maju tego roku przyznał rację Komisji Europejskiej i zobowiązał Polskę do obniżenia opłat za dostęp do infrastruktury. Według Partii Zieloni opłaty te powinny zostać obniżone o co najmniej 50% Należy również zmienić strategię transportową kraju, aby była zgodna z unijną białą księgą, w tym z celem osiągnięcia 50% udziału kolei w przewozach towarowych w 2050 roku.
Stanowisko można przeczytać tutaj: www.zieloni2004.pl/news.php?readmore=3304.
Kampania "Tiry na tory" zapowiada, że stanowiska innych partii będą dodawane, kiedy tylko się pojawią.
źródło: Kampania "Tiry na tory"
www.tirynatory.pl
Podziel się swoją opinią
Za treść materiału odpowiada wyłącznie Fundacja – Instytut na Rzecz Ekorozwoju
Finansowanie
Projekt "Kalkulator emisji CO2 i oszczędności finansowych EKO_SKNERA" Instytutu na rzecz Ekorozowju jest zrealizowany w ramach konkursu grantowego "Razem dla klimatu" Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Newsletter
Patronaty
Kalendarium
- PN
- WT
- ŚR
- CZ
- PT
- SO
- ND
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0
Warning: Illegal string offset 'dzien' in /tpl_c/%%58^58D^58DE6355%%kalendarz.tpl.php on line 31
0- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
Projekty
ChronmyKlimat.pl wersja 2.0 – portal na temat zmian klimatu dla społeczeństwa i biznesu. © Copyright Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju | |
Redakcja: ul. Nabielaka 15 lok. 1, 00-743 Warszawa, tel. +48 +22 8510402, -03, -04, fax +48 +22 8510400, portal@chronmyklimat.pl |
RSS
Polityka prywatności